18 תשובות
כשמשתמשים בחשמל זה כאילו יוצרים משהו חדש- האור ובגלל זה זה אסור
שואל השאלה:
מה היה לפרש מאותה תקופה לחשמל
מה היה לפרש מאותה תקופה לחשמל
שאלת קיטבג נודר דיווחתי
שואל השאלה:
אבל גם השמש יוצרת אור וגם כל דבר שעושים יוצר משהו חדש
אבל גם השמש יוצרת אור וגם כל דבר שעושים יוצר משהו חדש
ובקשר לשעות בין הבשר לחלב, לבשר לוקח מלא זמן להתעכל בבטן לעומת חלב שזה יכול לקחת חצי שעה
אבל השמש זה משהו טיבעי, זה לא אותו דבר
ולא כל דבר שעושים יוצא משהו חדש. ובגלל זה גם אסור להדליק אש..
ולא כל דבר שעושים יוצא משהו חדש. ובגלל זה גם אסור להדליק אש..
שואל השאלה:
אבל זה משתנה מבן אדם לבן אדם
אבל זה משתנה מבן אדם לבן אדם
אומרים שזה בגלל שאסור להדליק אש, וכשאת מפעילה חשמל את מעבירה זרם חשמלי שזה כמו ניצוץ שזה כמו אש
שואל השאלה:
זה מסובך מידי
הם מנסים להקשות על החיים של עצמם בכוח
זה מסובך מידי
הם מנסים להקשות על החיים של עצמם בכוח
שואל השאלה:
מיותר לדעתי
מיותר לדעתי
גם לדעתי מיותר כל כך.
סתם מפרשים יותר מדי, גם כשהם תוך כדי אומרים שאין לעשות מעבר למצווה
סתם מפרשים יותר מדי, גם כשהם תוך כדי אומרים שאין לעשות מעבר למצווה
זה לא מסובך למי שיודע למה עושים כל דבר ומי שלמד את זה..
ולא, אנחנו לא מנסים להקשות על החיים של עצמינו בכח..
ולא, אנחנו לא מנסים להקשות על החיים של עצמינו בכח..
לדעתך זה מיותר כי אתה כניראה לא מאמין.. אבל למי שמאמין זה לא מיותר בכלל
אני מגיע מהדת ואני מכיר אנשים שמאמינים שהתלוננו על זה
כניראה שזה הממוצע של השעות שלוקח לזה להתעכל
דרך אגב, יש תימנים שמחכים רק שלוש שעות
דרך אגב, יש תימנים שמחכים רק שלוש שעות
אז אני אתקן את עצמי, מי שבאמת רוצה לעשות את המצוות האלה זה לא מיותר במחינתו
התורה נתנה לנו כללים לפרטי פרטים לגבי על המצוות (ראיה ממצות שמיטה). כשאר נולדת מציאות חדשה, החכמים קובעים על פי הכללים שקיבלנו בתורה איך להתייחס לאותה מציאות.
א. לא מוחלט שאסור, ב. יש דעות בין הפוסקים לגבי מעמדו ההלכתי של חשמל ויש אוסרים שימוש בו בשבת משום הבערה או בנייה או ואטאבר.
או כמו שכתב לי מו"ר: ויש שאין לאסור משום מלאכה אלא משום עובדין דחול.
או כמו שכתב לי מו"ר: ויש שאין לאסור משום מלאכה אלא משום עובדין דחול.
באותו הנושא: