8 תשובות
מי אמר לך את זה?
מותר
מותר. יש פעמים שאסור, בשנת אבל למשל.
מותר.
אני יכתוב לך שאני יצא מהשירותים בלי נדר
אנונימי
מותר,למה לא?
סליחה על האיחור....זה תלוי...
המגיה למרדכי (בשם תוספות)-כל שירה מותרת; בין בפה בין בכלי רק שירה על היין שלא במקום סעודה אסורה. דעה זו לא מקובלת בפוסקים.
רשי ותוספות-כל שירה במשתה היין אסורה בין בפה בין בכלי אבל שלא על היין מותרת. תוספות סובר לאסור שירה באדם המתענג בכך ביותר אף שלא על היין! ואילו לצורך מצווה מותר אפילו על היין (הרמ"א פסק כתוספות)
שיטת רב האי גאון ורוב הראשונים-שירה בפה מותרת בתנאי שהיא לשם שמים שירה שאינה לשם שמים אסורה חוץ משירה המסייעת לפועל לעשות את מלאכתו. יש כאלה שהבינו שגם נגינה בכלי שיר מותרת, בתנאי שהיא לשם שמים.
שיטת הרמבם ושולחן ערוך-כל שירה בפה לשם שמים מותרת, כך יש להתיר שירה בפה שלא על היין, אבל כל נגינה בכלי אסורה, אפילו שלא על היין ואפילו לשם שמים. (ולפי הרמב"ם אסור אפילו בפה) וכן פסקו הבח והמגן אברהם.
המגיה למרדכי (בשם תוספות)-כל שירה מותרת; בין בפה בין בכלי רק שירה על היין שלא במקום סעודה אסורה. דעה זו לא מקובלת בפוסקים.
רשי ותוספות-כל שירה במשתה היין אסורה בין בפה בין בכלי אבל שלא על היין מותרת. תוספות סובר לאסור שירה באדם המתענג בכך ביותר אף שלא על היין! ואילו לצורך מצווה מותר אפילו על היין (הרמ"א פסק כתוספות)
שיטת רב האי גאון ורוב הראשונים-שירה בפה מותרת בתנאי שהיא לשם שמים שירה שאינה לשם שמים אסורה חוץ משירה המסייעת לפועל לעשות את מלאכתו. יש כאלה שהבינו שגם נגינה בכלי שיר מותרת, בתנאי שהיא לשם שמים.
שיטת הרמבם ושולחן ערוך-כל שירה בפה לשם שמים מותרת, כך יש להתיר שירה בפה שלא על היין, אבל כל נגינה בכלי אסורה, אפילו שלא על היין ואפילו לשם שמים. (ולפי הרמב"ם אסור אפילו בפה) וכן פסקו הבח והמגן אברהם.
אנונימי
באותו הנושא: