10 תשובות
שואל השאלה:
ואם זאת מישהי שאני מאוהב בה? ושיש סיכוי שנתחתן
אנונימי
אתה לא אמור להיות בקשר עם בחורה יותר מדי את החתונה. המטרה של השידוכים זה להכיר אחד את השני, אבל לא שיחות לשם הנאה. על פי הרב שך זקוצ"ל לא צריך להפיגש יותר מ-5 פגישות. עוד כתבו הפוסקים האחרונים להשתדל שלא יברו יותר משלושה חודשים בין אירוסין לחתונה. כל זה על מנת למנוע עיברה או הררורי עבירה.
"צריך אדם להתרחק מהנשים מאד מאד. ואסור לקרוץ בידיו או ברגליו ולרמוז בעיניו לאחד מהעריות. ואסור לשחוק עמה, להקל ראשו כנגדה או להביט ביופיה. ואפילו להריח בבשמים שעליה אסור. ואסור להסתכל בנשים שעומדות על הכביסה. ואסור להסתכל בבגדי צבעונים של אשה שהוא מכירה, אפילו אינם עליה, שמא יבא להרהר בה. פגע אשה בשוק, אסור להלך אחריה, אלא רץ ומסלקה לצדדין או לאחריו. ולא יעבור בפתח אשה זונה, אפילו ברחוק ארבע אמות. והמסתכל אפילו באצבע קטנה של אשה ונתכוין ליהנות ממנה, כאלו נסתכל בבית התורף (פי' ערוה) שלה. ואסור לשמוע קול ערוה או לראות שערה. והמתכוין לאחד מאלו הדברים, מכין אותו מכת מרדות. ואלו הדברים אסורים גם בחייבי לאוין" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף א).
אני חושבת שכן
616
אני מניחה? אתם סהכ מדברים
שואל השאלה:
^אני דתי ואני חושב במובן מסויים שאתה קצת צודק
אנונימי
אני בן מוריד?, מה אתה מחפש להבין? מספיק ששי חיבור מסוים ואין משהו שדוחה אותך מהחירה - אין סיבה שתוור עליה. אם בעזרת ה' , תעבור את הדרכת חתנים כמו שצריך ותתנהג איתה טוב, כפי שהדריכו אותך - זה ילך לך, בעזרת ה' יתברך.
ככה התחתנו אבותינו. מה שקורה בעולם הלא תורני - זה פשוט הפשעה של מודרניזציה המקולקלת.
תוצאה אתה באמת מצפה ששני אנשים יפגשו 5 פעמים ואז יתחתנו? ורק 3 חודשים בין אירוסין לחתונה? לאן אתה כל כך ממהר? החלטה כל כך חשובה צריך לקבל יותר לאט..
אני אמרתי את דעת הרב שך זקוצ"ל, לא דעתי האישית. דבר שני, מה יש להצלבט יותר מדי? בשביל לעשות מה פגישות מיותרות? 5 פגיזמות זה מספיק בשביל לראות את ההתאמה. סתן תוספת - זה שיחה לשם הנאה נטו ושזה סתם עיברה (אלא אם כן רוצים לסגור איזה עניין).
מה זאת אומרת מה יש להסתבלט יותר מדי? בוא נגיד שאת ה5 דייטים האלה אני עושה בחודש ואז עוד 3 חודשים עד החתונה. אתה באמת רוצה להתחתן עם מישהי שהכרת לפני 4 חודשים? יש כל כך הרבה דברים להבין אחד על השני לפני שמחליטים כזאת החלטה גדולה