17 תשובות
ביהדות הולכים לפי אם האמא יהודיה, אם האמא נוצריה - הילד לא יהודי. אם היא יהודיה - הילד יהודי.
אנונימית
שואל השאלה:
לא הבנת את השאלה שלי...
אם היהדות נגד התבוללות, בן של יהודייה וגויה אמור להיות מוקצה ולא חלק מעם ישראל...
אנונימית
הוא לא. לפי היהדות אם האמא התבוללה אז גם היא וגם הילדים שלה לא יהודיים.
yaara, ממש לא. אם אמא התבוללה - זה לא הופך אותה לגויה. אולי היא חיה כמו גויה, אבל לא שהיא גויה ממש. התורה אמרה שילד של יהודיה וגוי - הוא יהודי (עייני בדברים ז, ד ובפירוש רש"י שם).
^ אוקיי, טעות שלי:)
אם היא נאנסה שהילד יהיה יהודי
לדעתי
כי זאת לא אשמתה
זו שמתחתיי, לא קשור דדוא לאונס. אפילו (לא עלינו) אם זה הי ברצון. זה מה שהתרוה אמרה, שהיא אסרה את הנישואין ביננו לבין הגויים.
את צודקת בעיקר בגלל שהגבר הוא המוביל. תוצאה למשל לקח מצב אחד שבו היהודים הבטיחו לה' להוציא להורג או להוציא מהעם כל ילד מגויה וחושב שזה לכל הזמן ואת הפסוק בדברים הוא מעוות בגלל שהפסוק אומר משהו אחר. ילד שנולד לאמא יהודיה ואבא גוי אמור להיות מוקצה ואנחנו אמורים לדאוג לשמור על הקהילה שלנו אחידה. את צודקת.
מורא, אם הבנים שנולדו מן הגויות היו יהודים - הם לא היו צריכים לגרש אותם. אתה לא חושב שזה לא נורמלי להשאיר את הילד שלך (אם שזהו שהוא לא יהודי, ולכן הוא לא בנך) אצל גויה ולתת ללכת לאיבוד? הרי מדובר בנשמה יהודית (הם לא). להפיקר נשמות של כך כך הרבה יהודים?! ועוד שהם חפשים מפשע, הם לא אשמים בעבירה של אבא שלהם - אז למה להשליך אותם?

את הפסוק בדברים אני לא מעוות, זה מה שקיבלנו בתורה שבעל פה מרשב"י - ככה שאם אתה טוען שזה עיוות - אתה מאשים את אשב"י בעיוות, לא אותי, וזה כפירה.

"כי יסיר את בנך מאחרי" (דברים ז, ד) - בנך מישראלית קרוי בנך ואין בנך הבא מן העובדת כוכבים קרוי בנך, אלא בנה" (יבמות כג עמוד א, קידושין סח עמוד ב).
תוצאה - זה תלוי במצב לכן יכול להיות מצב שבו לקבל את הילדים מהגויות היה יכול לפגוע בהם ולכן לטובת העם נאסר.

הפירוש שהבאת על "יסיר את בנך מאחרי" מגיע אחרי שהוא מדבר על הבן של היהודי - "ואת בנך לא תתן לבתו כי יסיר את בנך מאחרי".
אין קשר בין הדברים. למה שהילד של יהודיה וגוי יהיה מוקצה? זה קשור להתובללות? זה מצב של דיעבר. אם כבר, להפך הילד של גויה ויהודי- הוא גוי - ואותם יש להלשיל מעלינו עפי שכתוב בספר עזרא:
"וַיַּעַן שְׁכַנְיָה בֶן-יְחִיאֵל מִבְּנֵי עולם (עֵילָם) וַיֹּאמֶר לְעֶזְרָא: "אֲנַחְנוּ מָעַלְנוּ בֵאלֹהֵינוּ וַנֹּשֶׁב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת מֵעַמֵּי הָאָרֶץ וְעַתָּה יֵשׁ מִקְוֶה לְיִשְׂרָאֵל עַל זֹאת?- וְעַתָּה נִכְרָת בְּרִית לֵאלֹהֵינוּ לְהוֹצִיא כָל שִׁים וְהַנּוֹלָד מֵהֶם בַּעֲצַת אֲדֹנָי וְהַחֲרֵדִים בְּמִצְוַת אֱלֹהֵינוּ וְכַתּוֹרָה יֵעָשֶׂה" (עזרא י, ב-ג).
זה לא אומר שהיהדות לא נגד התבוללות.פשוט במצב שהגיע לתחתית המדרגה עם האמא יהודיה הילד נחשב ליהודי
^ אז אתה חשוב שאתה מבין את התנ"ך יותר טוב מרש"י שכתב בדיוק את זה?
חוץ מזה, זה נכתב בהקשר מסוים, אם זה היה עניין אחר - אין סיבה שזה יכתב באותו פסוק, אלא "וְכַתּוֹרָה יֵעָשֶׂה" (עזרא י, ג) נאמר בהקשר של גירוש הגויות והנולד מהם.
אם האמא יהודיה אז הבן בת יהיו יהודים באיסלם וכל שאר הדתות הולכים לפי האבא זה מה שמיוחד אצלנו בדת ועל פי הדת אפילו אם יהודי התנצר הוא לא באמת הופך להיות נוצרי כי הדם שלו יהודי כל חייו כי האמא יהודיה אז הוא יחשב ליהודי לעולם..
מורא, אם לא שמת לב - זה לא היו משהו חד-פעמי. הם עשו את מה שהם היו אמורים על פי התורה כפי כתבו בסוף הפסוק "וְכַתּוֹרָה יֵעָשֶׂה" (עזרא י, ג). כלומר, היה ברור להם שזה מה שהתורה אמרה (שמי שנולד מיהודי וגויה - הוא לא יהודי).

רש"י
וכתורה יעשה" - העושה המעשה הזה, אשר יוציא אשתו ובניו העובדי כוכבים.

נ.ב. קודם כל תצטט את הפסוק כמו שצריך (אתה שינית אותו) - אחרי זה תתווכח (עם מי? עם רשב"י?)
"וְלֹא תִתְחַתֵּן בָּם: בִּתְּךָ לֹא תִתֵּן לִבְנוֹ, וּבִתּוֹ - לֹא תִקַּח לִבְנֶךָ" (דברים ז, ג). יש סיבה שאחרי הפסוק הזה נאמר "כִּי יָסִיר אֶת בִּנְךָ מֵאַחֲרַי וְעָבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים" (דברים ז, ד). זה כבר תוצאה של דיעבד, וזה מספר לנו מה יקרה לבנך. אם אתה אומר שזה אותם "בנך" שמוזכר בפסוק הקודם - אז אין שום סיבה שאיזה גוי יסיר אותו, הוא לא קשור לעניין, אבל אם זה "בנך" מי שנולד - זה מובן. אותו יסיר הגוי (אבא ביולוגי) יסיר, ולכן זה נאמר בלשון זכר ולא נקבה, מה שאומרת שלנקבה אין מה להסיר, כי הוא גם ככה גוי, וולכן הוא לא מזוכר שם בכלל, בטח שלא בתור "בנך".
כתוב שם "וכתורה יעשה" וזה לא אומר על כך שילד מגויה לא יהודי ומאישה יהודיה כן יהודי אלא זה רק כותב "כתורה יעשה" וזה יכול להיות לגבי התרחקות מעבודה זרה והשפעה זרה ועוד.
זה נכתב בהקשר המסוים של המקרה ההוא שקרה.