21 תשובות
ט, י
אני יכול לעזור אם את צריכה
ח ט
אנונימית
כיתה ט
שואל השאלה:
מה זה?
תסבירו לי אני שכחתי חח
אנונימית
עושים מערכת משוואות
שואל השאלה:
מה?
אנונימית
ואז מחסרים את אחד המשתנים כדי להשאר עם משתנה אחד
שואל השאלה:
לא הבנתי
אנונימית
אני למדתי את זה ב ח
נגיד
x-3y=10
ו
2x-8y=32
אז את הופכת את זה ל
x-4y=16
ואת מחזירה את אחד מהם מהשני ונשארת עם-
6 = y-
y=6

ואז מציבים את הy באחד מהם ופותרים משתנה 1 שוב
שואל השאלה:
אני לא הבנתי מה זה
מישהו יכול להסביר לי
אנונימית
שואל השאלה:
תודה יונתן זה אח
אנונימית
ח
ח ט י
למדתי את זה בכיתה ז, מופת פוראבר :)
כיתה ח
Apf
ט כנראה
האמת יש מספר דרכים לפתור מערכת משוואות.
אפשרות ראשונה היא לבודד אחד המשתנים ממשוואה אחת ולהציב אותו בשנייה.
x +y =5
2x + 3y = 13

מהמשוואה הראשונה אני מבודדת לדוגמה y- יצא לי y=5-x
ומציבה בשנייה 2x + 3 *( 5-x )= 13
2x -3x +15 =13
x=2
ואז בגלל ש y=5-x אז y = 5-2 =3

אפשרות שנייה היא לשחק עם המשוואות. כלומר לחבר בניהן/לחסר בניהן / לכפול בניהן/ לחלק בניהן. כמעט ברוב המוחלט של הפעמים זה יהיה לחבר או לחסר את המשוואות ולא לכפול/לחלק אבל יהיו פעמים שדווקא כפל/חילוק יעזור יותר, בפסיכומטרי אבל יצא לי יותר להתקל מאשר בבית הספר. המטרה של זה היא להפטר מאחד מהנעלמים.
נשתמש באותו תרגיל ממקודם ונפתור הפעם על ידי חיסור משוואות. נרצה ליצור מצב ש ל-x או ל-y בשתי המשוואות אותו מקדם, כך שכשנחסר הוא יתבטל. אני רואה שאני יכולה לכפול את המשוואה הראשונה x+y=5 ב-2 כדי להפטר מ-x או ב3 כדי להפטר מy , אבחר באפשרות הראשונה ואכפול ב-2 ואקבל
2x+2y=10
והמשוואה השנייה היא נשארת זהה
2x+3y=13

עכשיו אני מחסרת בניהן- x פחות x, וy פחות y שווה ל-מספר פחות מספר (עדיף לחסר את השנייה מהראשונה שיצא חיובי).

2x-2x=0
3y-2y = y
13-10=3
(בפועל רושמים משוואה אחת מתחת לשנייה ומחסרים ולא רושמים בנפרד כמו שרשמתי)
בקיצור נשארנו עם
y=3
ואז מציבים באחת המשוואות(נוח יותר בראשונה) ומוצאים שx=2.

לגבי הכיתה שלומדים- לא ממש זוכרת כבר נראה לי כמו שאמרו ח-ט למדתי באופן אישי