6 תשובות
בחיים לא למדתי משאווה עם 4 נעלמים ואני עולה ליב
אני חושבת ב י אבל תלוי בבית ספר ובמורות/מורים,כי יש כאלה שלא מספיקים ללמד את זה ויש כאלה שמבטלים את הלמידה על זה.
שואל השאלה:
אני עולה לי ואני בחמש יחידות, זה כאילו מערכת משוואות עם 4 משוואות 4 נעלמים שונים
אני עולה לי ואני בחמש יחידות, זה כאילו מערכת משוואות עם 4 משוואות 4 נעלמים שונים
אנונימי
עולה לי' והמורה שלי מלמדת בקצב רצחני(התחלנו בסוף שנה חומר של י') ולא נתקלתי במשוואת 4 נעלמים.
בטוח שאלו נעלמים ולא פרמטרים?
בטוח שאלו נעלמים ולא פרמטרים?
שואל השאלה:
נעלמים, הנה דוגמה
x+y+z = 9
y+x+t =8
z+t+x=7
t+z+y=6
יש משוואות יותר מסובכות מזה, זה לא דף עבודה רשמי מהבית ספר, זה דף שהורידו אותו מאתר רוסי
נעלמים, הנה דוגמה
x+y+z = 9
y+x+t =8
z+t+x=7
t+z+y=6
יש משוואות יותר מסובכות מזה, זה לא דף עבודה רשמי מהבית ספר, זה דף שהורידו אותו מאתר רוסי
אנונימי
בעיקרון, אם כולם ממעלה 1, זה לא משנה כמה משוואות יש מכמה נעלמים, זה אותה רמת קושי.
פשוט לוקחים את המשוואה הראשונה, מבטאים באמצעותה נעלם אחד, ואז מציבים את ערכו לפי הנעלמים האחרים בכל שאר המשוואות. וקיבלנו בשלב הזה מערכבת משוואות עם טיפה פחות נעלמים וטיפה פחות משוואות.
ממשיכים עם התהליך עד שמוצאים את הנעלם האחרון. ואז מידע קודם מוצאים את שאר הנעלמים.
זה לא משהו שבהכרח לומדים, אלא יותר מהנושאים שהם די ברורים מאיליו לפי דעתי. כשאת פותרת משוואות ב2 נעלמים, אז את משתמשת בכל מיני טריקים.. אין סיבה לחשוב שהם לא יעבדו על משוואות בכמה נעלמים (בהנחה שאת מבינה למה הם עובדים).
הבעיה מתחילה כשאין פיתרון יחיד ואת רוצה להציג בצורה יפה את מרחב הפיתרונות, וזה באמת מעבר לידע של בית ספר. ואני בספק אם ייתנו לך תרגיל שיידרוש את זה. אבל מעבר לזה, זה באמת לא אמור להיות בעיה.
פשוט לוקחים את המשוואה הראשונה, מבטאים באמצעותה נעלם אחד, ואז מציבים את ערכו לפי הנעלמים האחרים בכל שאר המשוואות. וקיבלנו בשלב הזה מערכבת משוואות עם טיפה פחות נעלמים וטיפה פחות משוואות.
ממשיכים עם התהליך עד שמוצאים את הנעלם האחרון. ואז מידע קודם מוצאים את שאר הנעלמים.
זה לא משהו שבהכרח לומדים, אלא יותר מהנושאים שהם די ברורים מאיליו לפי דעתי. כשאת פותרת משוואות ב2 נעלמים, אז את משתמשת בכל מיני טריקים.. אין סיבה לחשוב שהם לא יעבדו על משוואות בכמה נעלמים (בהנחה שאת מבינה למה הם עובדים).
הבעיה מתחילה כשאין פיתרון יחיד ואת רוצה להציג בצורה יפה את מרחב הפיתרונות, וזה באמת מעבר לידע של בית ספר. ואני בספק אם ייתנו לך תרגיל שיידרוש את זה. אבל מעבר לזה, זה באמת לא אמור להיות בעיה.
באותו הנושא: