11 תשובות
כן
כשהייתי קטנה ממש רציתי חזיר
כן!
(למה יש את החוק הזה ואת החוק שגברים שנאנסים העונש לא על עונס אלא סדום...)
למה עשו בכלל תחוק הזה מההתחלה וואו אין להם דברים יותר חשובים לעשות... חוק ממש מטומטם!
אנונימית
ממש לא צריך לבט אותם יש קללה למגדלי חזירים:
ת"ר: כשצרו מלכי בית חשמונאי זה על זה, היה הורקנוס מבחוץ, ואריסטובלוס מבפנים. בכל יום ויום היו משלשלין דינרים בקופה ומעלין להן תמידים. היה שם זקן אחד. שהיה מכיר בחכמת יוונית. לעז להם בחכמת יוונית אמר להן: "כל זמן שעוסקים בעבודה - אין נמסרין בידכם". למחר שלשלו להם דינרים בקופה, והעלו להם חזיר. כיון שהגיע לחצי חומה - נעץ צפרניו. נזדעזעה א"י ארבע מאות פרסה. אותה שעה אמרו "ארור אדם שיגדל חזירים, וארור אדם שילמד לבנו חכמת יוונית" (סוטה מט ע"ב ,בבא קמא פב ע"א, מנחות סד ע"ב).

רוצים להיות מקוללים, לא עלינו?
צריך לבטל כל חוק שתומך בכפייה דתית.
^ממש לא, אנחנו אמורים להעמיד את התורה ולא לתיר אותה, חס ושלום. מי שיעמיד את התורהה ביד המבטלים אותה - עליו נאמר "ברוך אשר יקים דברי התורה הזאת - לעשות אותם". ולהפך, מי שנמנע מזה, הוא ארור: "ידרשו בהקמה הזאת בית המלך והנשיאות שבידם להקים את התורה ביד המבטלים אותה, ואפילו היה הוא צדיק גמור במעשיו, והיה יכול להחזיק התורה ביד הרשעים המבטלים אותה - הרי זו ארור" (רמב"ן על דברים כז, כו).
לא חזירים הם אחלה חיה

כשהם קטנים רק
מבחינה דתית, אני לא רואה בכך כפייה גדולה כי זה לא משמעותי לחילוניים ולכן, אם זה בכדי לא לפגוע בדתיים וחרדים - מה זה כבר מזיק לנו? למרות שיש את העניין של המחירים שגבוהים יותר אבל כבר אסביר למה זה קשה לי לומר שזה בסדר לאפשר לייבא אותם (חיים).
אבל אם אני מסתכלת על זה מנקודת מבט של דאגה לבעלי חיים, יש לי פה ניגוד עניינים מכיוון שמצד אחד, גידולי בעלי החיים מחוץ לארץ שמיועדים לייבוא הם נוראיים הרבה יותר, ומצד שני, אם נבטל את החוק הזה - גם בתור חילונית (למרות שאני מאמינה בה'), כיצד זה יטיב לנו אם לא רק כדי לגדל אותם כאן ולשחוט אותם כאן.
la rosalia, אין לי בעיה איתך, אבל יש לי בעיה עם היודים לא מאמינים. זה שי היודים לא מאמינים (לא עלינו, כי זה דבר שאינ ואמור להיות) - זה לא אומר שזה לא בעיה ושהם יחסכו מעצמם את הקללות של התורה וחכמים. ההפך הוא הנכון.
לא רואה צורך לבטל את החוק.
חוץ מזה, אין פה באמת גישה אובייקטיבית פרגמטית לגבי כל חוק וחוק, כל צד יוצא מנקודת הנחה של פרדיגמה כללית יותר.
ברור שיש יחס שלילי לחזיר באתיקה היהודית, אז השאלה פה לא עוסקת עד כמה ביטול החוק הוא תועלתני בתחומים שונים אלא עד כמה מדינת ישראל צריכה להיות יהודית. לכן התשובה תהיה בהתאם
la rosalia, הבאתי בשם הגמרא (סוטה ע"ב, בבא קמא פב ע"א, מנחות ע"ב) שאמרו ארור על מי שיגדל חזירים. אז למה להתעלם מזה?

זה שהמדינה מסכימה למכור בייקון בטיב טעם - זה לא אומר שזה מה שצריך להיות...

בטח שלא ללמוד מכאן להתעלם מהקללה של חכמים שהבאתי.