10 תשובות
מה השאלה?
אנונימי
אי אפשר לדעת:)
כל אחד ואמונתו שלו, אין הוכחות לשום דבר.
עד שאתה לא מת, אי אפשר לדעת.
כל אחד ואמונתו שלו, אין הוכחות לשום דבר.
עד שאתה לא מת, אי אפשר לדעת.
הנשמה שלו מגיעה לשמיים וזה עניין של אמונה אין לדעת
לא יודעים, זאת אמונה
שואל השאלה:
איך יודעים שהיא מגיעה לשמיים?
אולי היא נשארת למטה?
איך יודעים שהיא מגיעה לשמיים?
אולי היא נשארת למטה?
אנונימי
אי אפשר לדעת זה עיניין של אמונה.
מאיפה האמונה נובעת? מהתנך, קוראן, הברית החדשה מכל הספרי קודש כל אחד והספר הקדוש לו
מאיפה האמונה נובעת? מהתנך, קוראן, הברית החדשה מכל הספרי קודש כל אחד והספר הקדוש לו
אה.. זה אמונה אחרי שאתה מאמין ביהדות אז זה כולל הכל . האמונה באה מאב לבן ומדברי חז"ל
אבל חוצמזה אני חושב שזה רק משל כי זה לא שאן נעלה עם חללית נגיע לשם...אלא למעלה זה מקום שלא פה כאילו במציאות שאנחנו מכירים!:)
אבל חוצמזה אני חושב שזה רק משל כי זה לא שאן נעלה עם חללית נגיע לשם...אלא למעלה זה מקום שלא פה כאילו במציאות שאנחנו מכירים!:)
אנונימי
פשוט נאמנים עלינו הפסוקים של התנ"ך (ויש הרבה סיבות מוצדקות לכך) וכן דברי חז"ל (שה' צוה לשמוע בקולם).
"וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם, כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה" (תהילים קטו, ג)
"וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל הָאָרֶץ כְּשֶׁהָיָה ,וְהָרוּחַ - תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ" (קהלת יב, ז).
"וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם, כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה" (תהילים קטו, ג)
"וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל הָאָרֶץ כְּשֶׁהָיָה ,וְהָרוּחַ - תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ" (קהלת יב, ז).
יש מלא הוכחות של אנשים שעברו מוות קליני מספרים .( גם דוד שלי עבר ) מוזמן ללכת לבדוק ביוטיוב הכול שם . בהצלחה❤
אם אתה שואל מבחינה היסטורית -
בתרבויות קדומות האמינו שהמתים מגיעים אל מתחת לאדמה (שאול) ובמרומים (מלכות שמיים) שכנו האלים מעל כיפה (רקיע) שהפרידה בין השמיים והארץ.
בחלק מהאמונות יש הפרדה בין צדיקים לרשעים השאול אך בכנען לא הייתה הפרדה כזו חזה היה מקום נטרלי שכל המתים הלכו אליו, אם כי לפי מקורות מסויימים יתכן שביהדות הקדומה הייתה נפוצה האמונה שהנפש לא נשארת אחרי המוות והיא מתה עם הגוף ואילו אחרים מצביעים שהם חשבו על השאול לא רק כקבר אלא כמקום שבו שוכנות רוחות המתים.
עם הזמן עלה הרעיון של שכר אחרי המוות ולא רק בתקופת החיים ועם הזמן זה התפתח לרעיון שבממלכת השמיים, לצד האל, שוכנות נשמות הצדיקים בגן עדן רוחני (המקורי היה מקום חומרי על פני האדמה) ואילו השאול הרשעים נידנים לעונש ועינויים בגיהנם או השחת.
כיום אנחנו יודעים שאין פיזית בשמיים ממלכה שם נמצא גן יפייפה ונשמות המתים היושבות סביב כיסא הכבוד והרעיון שהשמיים הם בעצם העולם הרוחני - מציאות שנמצאת סביבנו ואינה נגישה לחומר - החליפה אותה.
מבחינה דתית - הכוונה בשמיים היא למציאות השמימית, הרוחנית, שם נמצאים המלאכים והנשמות (השאלה אם האל הוא רוחני או מעבר לרוח עצמה יכולה להשתנות) או שהכוונה בשמיים למשכן האל היא בכל מקום, כלומר: שם - שמיים.
בתרבויות קדומות האמינו שהמתים מגיעים אל מתחת לאדמה (שאול) ובמרומים (מלכות שמיים) שכנו האלים מעל כיפה (רקיע) שהפרידה בין השמיים והארץ.
בחלק מהאמונות יש הפרדה בין צדיקים לרשעים השאול אך בכנען לא הייתה הפרדה כזו חזה היה מקום נטרלי שכל המתים הלכו אליו, אם כי לפי מקורות מסויימים יתכן שביהדות הקדומה הייתה נפוצה האמונה שהנפש לא נשארת אחרי המוות והיא מתה עם הגוף ואילו אחרים מצביעים שהם חשבו על השאול לא רק כקבר אלא כמקום שבו שוכנות רוחות המתים.
עם הזמן עלה הרעיון של שכר אחרי המוות ולא רק בתקופת החיים ועם הזמן זה התפתח לרעיון שבממלכת השמיים, לצד האל, שוכנות נשמות הצדיקים בגן עדן רוחני (המקורי היה מקום חומרי על פני האדמה) ואילו השאול הרשעים נידנים לעונש ועינויים בגיהנם או השחת.
כיום אנחנו יודעים שאין פיזית בשמיים ממלכה שם נמצא גן יפייפה ונשמות המתים היושבות סביב כיסא הכבוד והרעיון שהשמיים הם בעצם העולם הרוחני - מציאות שנמצאת סביבנו ואינה נגישה לחומר - החליפה אותה.
מבחינה דתית - הכוונה בשמיים היא למציאות השמימית, הרוחנית, שם נמצאים המלאכים והנשמות (השאלה אם האל הוא רוחני או מעבר לרוח עצמה יכולה להשתנות) או שהכוונה בשמיים למשכן האל היא בכל מקום, כלומר: שם - שמיים.
באותו הנושא: