10 תשובות
כן, זה כבר לא מתאים לזמנים של היום
לא, כי אז אי אפשר יהיה לדעת אם הפנמת את החומר או לא
לבטל לא, לשנות ולהעלות את הרמה אולי.
לא, אלא אם כן מישהו אחר יהגה שיטה שבאמצעותה מוסדות אקדמאיים ומקומות עבודה יכולים לדעת כמה ידע יש לבן אדם מבלי לבזבז יותר משאבים.
אנונימית
כן זה לא תורם כלום לאף אחד, מבחן אחד לא משקף את הידע שלך. והיום לצערי בשביל להמשיך ללמודים אקדמאיים צריך בגרות וזה דברים שמסתכלים עליהם, מאכזב ששופטים רק לפי מבחנים אבל זה המצב
לדעתי צריך להחליף אותן בשיטה אחרת:
-אולי לעשות פרויקט או מחקר ולהפגין את הידע שלך
-אולי למידה אינטראקטיבית
-אולי הרצאה על החומר
-אולי משהו אחר לגמרי
-אולי תהיה אפשרות לתלמיד לבחור איך הוא מעדיף להיבחן כי כולנו מבטאים את עצמנו באופן שונה
אני מאוד אוהב לכתוב, מישהו אחר אוהב לדבר, מישהו אחר אולי יאהב לענות על שאלות, מישהי מעדיפה להסביר את הנושא במילים שלה או מישהי אחרת בכלל עובדת הכי טוב כשזה בצורה של משחק או פרויקט אינטראקטיבי.
אני למדתי שכולנו לומדים בצורה שונה, אני קיבלתי ארבעים באזרחות בתחילת שנה כי קראתי סיכומים ואז התחלתי ללמוד בדרך שלי ובניתי לעצמי תיאוריה או מודל של החומר, הגדרתי מושגים במילים שלי ובום השגתי בין 85-100 בכל המבחנים הבאים. כי הפסקתי ללמוד בצורה מסורתית והתחלתי ללמוד כמו שאני חושב.
האם לשנן את החומר מילה במילה ולהקיא אותו בשפה מאולצת במבחן רשמי ואחר כך לשכוח הכל תוך יומיים זאת הדרך לבחון ידע? או שזו הדרך להעסיק תלמידים בשקט בזמן שההורים שלהם בעבודה? אנני בטוח אם התשובה השנייה היא הנכונה אבל היא הרבה יותר הגיונית מהראשונה עם מה שהולך עם הבגרויות.
אנונימי
לא
בטח שלבטל חוץ ממתמטיקה ואנגלית מה השאר יעזור לי בחיים אחרע שכבר למדתי לקרוא ולכתוב מה יעזור לי הסטוריה נגיד או ספרות אני לא יהיה סוםר זה לא מעמיין אותי לדעתי כל אחד צריך ללמוד לבד מה שמעניין אותו
לדעתי צריך לשנות את השיטה למסלול קריירה.
שבכיתה י יתחילו ללמוד מקצועית לפי אופי המקצוע העתידי במקום לבזבז 3 שנים על כלום.
מי שרוצה להיות בתחום הנדסה שיתמקד במתמטיקה, פיזיקה ותכנות
מי שרוצה לעבוד במשהו יותר הומני שילמד עוד שפות ודברים כאלה