9 תשובות
ממש לא ההפך לגמרי מי שנותן לי מינוסים זה אומר שהוא מסכים איתי
ממש לא
יש שם אמירות בשבח ובגנאי של נשים, מבנה המשפחה הוא פטריארכלי כמקובל אז.
אי אפשר להסיק מכאן על שוביניזם.
אי אפשר להסיק מכאן על שוביניזם.
כן
הנשים שם הן רכוש
הנשים שם הן רכוש
אנונימית
ילד חכם^^^^
לשאלה - יש הרבה מאוד מקרים מתנך שבהם המעמד של האישה הוא כלום ושום דבר מאשר חפץ או משרתת או פילגש וכאלה אבל יש ףה ושם סיפורי גבורה על נשים כמו דבורה הנביאה וזאת שהרגה את סיסרא ששכחתי את השם שלה
לשאלה - יש הרבה מאוד מקרים מתנך שבהם המעמד של האישה הוא כלום ושום דבר מאשר חפץ או משרתת או פילגש וכאלה אבל יש ףה ושם סיפורי גבורה על נשים כמו דבורה הנביאה וזאת שהרגה את סיסרא ששכחתי את השם שלה
איפה כתוב בתנ"ך שאישה היא רכוש?
התנך מאוד שוביניסטי, פעם עשיתי רשימה של כל הדברים שכתוב על נשים לטוב ולרע - יצא הרבה הרבה יותר רע מאשר טוב.
אנונימית
בהחלט
לא. יש הרבה שבחים על נשים בתנ"ך, וגם בדרי חז"ל.
"תְּבֹרַךְ, מִנָּשִׁים יָעֵל, אֵשֶׁת חֶבֶר ,הַקֵּינִי: מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל, תְּבֹרָךְ" (שופטים ה, כד).
"(מלכים ב ד, ט) ותאמר אל אישה הנה נא ידעתי כי איש אלהים קדוש הוא" - א"ר יוסי בר' חנינא: "מכאן שהאשה מכרת באורחין יותר מן האיש" (ברכות י ע"ב).
"גדולה הבטחה שהבטיחן הקב"ה לנשים יותר מן האנשים שנא' (ישעיהו לב, ט) "נשים שאננות קומנה שמענה קולי בנות בוטחות האזנה אמרתי" (ברכות יז ע"א).
"(בראשית ב, כב) "ויבן ה' אלהים את הצלע" - מלמד שנתן הקב"ה בינה יתירה באשה יותר מבאיש" (נידה מה ע"ב).
"תְּבֹרַךְ, מִנָּשִׁים יָעֵל, אֵשֶׁת חֶבֶר ,הַקֵּינִי: מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל, תְּבֹרָךְ" (שופטים ה, כד).
"(מלכים ב ד, ט) ותאמר אל אישה הנה נא ידעתי כי איש אלהים קדוש הוא" - א"ר יוסי בר' חנינא: "מכאן שהאשה מכרת באורחין יותר מן האיש" (ברכות י ע"ב).
"גדולה הבטחה שהבטיחן הקב"ה לנשים יותר מן האנשים שנא' (ישעיהו לב, ט) "נשים שאננות קומנה שמענה קולי בנות בוטחות האזנה אמרתי" (ברכות יז ע"א).
"(בראשית ב, כב) "ויבן ה' אלהים את הצלע" - מלמד שנתן הקב"ה בינה יתירה באשה יותר מבאיש" (נידה מה ע"ב).
באותו הנושא: