3 תשובות
האורתודוקסים באמת מאמינים בכ להתורה כולה ושהיא לא תשתנה בשום זמן, חס ושלום (זה חלק מעיקרי האמונה שחייבים להאמין בהם).

הרפורמים וקונסרבטיבים טוענים שיש "להתאים את התורה לזמן". זה נקרא לחלוק על הקב"ה, וזה אפיקורוסות. הק"בה (ישתבח שמו לעד) נתן לנו את התורה לכל הדורות, כפי שמפורש בה בעצמה:
"אֵת כָּל אֲשֶׁר צִוָּה ה' אֲלֵיכֶם בְּיַד מֹשֶׁה, מִן הַיּוֹם אֲשֶׁר צִוָּה ה' וָהָלְאָה לְדֹרֹתֵיכֶם" (במדבר טו, כג).
"וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת" (דברים כט, כח).
"יָבֵשׁ חָצִיר, נָבֵל צִיץ; וּדְבַר אֱלֹהֵינוּ, יָקוּם לְעוֹלָם" (ישעיה מ, ח).
אורתודוקסים אלו אנשים שרוצים לשמר את התורה ולא מסכימים עם חידושים בדת, מאוד פרימיטיבים
רפורמים אלו אנשים שחושבים שצריך לגוון את הדת שלנו ולהוסיף דברים ולחדש ואין בעיה להוסיף דברים גם מדתות אחרות
האורתודוקסים מאמינים שההלכה והמצוות הם אלוהיים ונצחיים, התורה היא טקסט המוכתב מידי האל ואין לשנות בהם מילה.
לפי הרפורמים ההלכה תלויה בזמן ובמקום, הם מתמקדים יותר בערכי מוסר מאשר במסורת והם מאמינים שהתורה נכתבה בידי בני אדם, האל אמנם קיים וכותבי התנ"ך מספרים על חוויות התגלות אלוהית אך היא איננה מוכתבת על ידו ומושפעת מחוויותיהם והשקפות אותם אנשים.
לפי הקונסרבטיבים, הסמכות של המסורת והתורה נובעת מהיותה חלק מהעבר של האומה ומכך שהעם מקיים אותה במשך הדורות, הם רואים בתורה כדברי האל אך את ההלכה כחידוש והמשכיות של התורה. בעיניהם ההלכה היא דבר דינאמי שמתפתח עם השתנות העם אך עדיין יש להתחשב במסורת ובעבר של העם.
אנונימי