26 תשובות
תסבירי לו שלפי הדת בנות שונות מבנים,

בנות צריכות לדאוג שלגבר יהיה זמן להתפלל וללמוד, ולדאוג לטפל בילדים,
אז אם הן יעשו את הדברים האלה (תפילה, לימוד תורה) תוסח דעתו של הגבר. והוא יצטרך לשאת בעול הבית.
קודם כל אין פה שום ''איסור'' יש פה *פטור* של הנשים ממצוות עשה שהזמן גרמן.
(כל מצווה שמוגדרת בזמן- תפילין, ציצית, תפילה, סוכה)
יש גם מצוות עשה שהזמן גרמן יוצאות מהכלל שנשים חייבות בהן (אכילת מצה בפסח נניח)

עכשיו, לסיבה לפטור את הנשים מהמצוות האלה יש שתי סיבות עיקריות:

1- הנשים נמצאות בבית ועסוקות עם הילדים ואין להן זמן לעסוק המצוות בהתאם לזמן כי הן עלולות לפספס אותן. (האבודרהם טוען כך לדעתי)
2- הנשים נמצאות במעלה רוחנית גבוהה יותר מהגבר ובשל כך אינה זקוקה למצוות כל כך יומיות ותמידיות. (הרש''ר הירש)

אגב, מעיקר הדין אישה יכולה להניח תפילין ולהגיד קדיש, לא נפסק ככה להלכה, אני לא בטוח מה הסיבה לכך.

נשות הכותל זאת סתם קבוצה שמחפשת פרובוקציות ולא תשובות.
האישה במעלה גבוהה יותר, תפילין או קדיש הם בזבוז זמן על דברים שהן לא צריכות.
אישה לא יכולה להניח תפילין היום, כי היא לא בטהרה מלאה אז לא לוקחים על זה היתרים. קדיש יש קצת נשים שאומרות כי אין אף בן שיאמר במקומן,שואלים רב על כל מקרה פרטי.
אין איסור להניח תפילין , הבת של רשי הניחה תפילין, ברוריה היתה תלמידת חכמים ואיפלו היו כמה הלכות נפסקו זכותה . לנשים מותר . זה לא שאסור לנו אנחנו פשוט פטורות ממצות עשה שהזמן גרמן ... מצוות שתלויות בזמן . למה אנחנו פטורות מהם? כי לנשים יש אמונה יותר תמימה מגברים.
אפשר לומר שנשים קודם יעשו את מה שחובה עליהם ואז יעשו עוד מצוות כמו מצוות שהן פתורות מהם.
כמובן שאיסור אין כאן .
אנאל אסולין
הבעיה שנשים חושבות שהן הבת של רש"י. כדי לקבל אישור להניח תפילין האישה צריכה להיות טהורה ונקייה, ולראות שזה לא פוגע בערך אחר. ככה היום לאישה זה איסור, אם הרב לא אישר לה להניח תפילין.
נשים שבמעלה יותר רוחנית ביהדות, פטורות מן התפילה למעט תפילה אחת ביום.
אך לתפילין מובא במסכת שבת דף סב עמוד ב: שתפילין זו מצווה שהזמן גרמא, ולכן פטורות מן המצווה.
סתם עוד משהיא ובן אדם פרטי,
בנות רש"י מעולם לא הניחו תפילין וכל הטוען כך אינו אלא מסתמך על אגדה חסרת בסיס. הן היו בקיאות (יודעות-ספר) בתורה. אך לא הניחו תפילין.
ומי שטוען שהן לא הניחו על מה הוא מסתמך?
אנונימי
על מה הוא לא יסתמך?
הרי בנות פרשדנתא גאון שפירש את כל התורה כולה, לא יכולות ללכת נגדו.
גם כי בחורה המניחה תפילין הרי זה מעוות את התורה כולה, ודברים שגברים מצווים לעשות נשים לא מצוות.
הן לא מצוות, אבל זה לא איסור
אנונימי
זה איסור, כי כל מה שגברים עושים נשים לא עושות.
פשוט לא עושות.
איפה זה כתוב בתורה?
אנונימי
שלחן ערוך אורח חיים סימן ל"ח, הדבר נפסק להלכה.
*בתורה*
אנונימי
לא חייב שזה יהיה כתוב בתורה, כמו שלא כתוב שצריך לעשות תפילין מרובעות ושחורות.
אז על מה רבי יוסף קארו הסתמך בפסיקה שלו?
אנונימי
תבדוק ותראה בעצמך.
חובת ההוכחה עליך, טוען הטענה.
אנונימי
הסתפק בכתוב: "ושננתם לבניך" ולא כתוב לבנותיך.
לא מספק, מדובר על לימוד תורה לא על שום איסור לבנות לעשות דברים שהן לא חייבות בהם עם הן רוצות.
אנונימי
אם לא מספק אותך מה שאמר חכם ממך פי אלף אלפי אלפים אין לי שמץ מה יספק אותך.
זה לא קשור לחוכמה, אם אין קשר בין משמעות הפסוק לפסיקה אין לי שום הכרח להאמין בזה.

לא תסור ממנו ימין ושמאל, עיין בירושלמי על הפסוק.
אנונימי
אם גאון הדור היה מוציא פסיקה ששאסור כיום לצאת לרחוב ומנמק זאת בפסוק '' לא הביט און ביעקב ולא ראה עמל בישראל יהוה אלהיו עמו ותרועת מלך בו" היית מבין שזה שטויות, נכון?
אנונימי
שו"ע או"ח תקפט ו':
אף על פי שנשים פטורות, יכולות לתקוע. וכן אחֵר שיצא כבר, יכול לתקוע להוציאן. אבל אין מברכות, ולא יברכו להן.
הגה: והמנהג שהנשים מברכות על מצוַת עשה שהזמן גרמא, על כן גם כאן מברכות לעצמן. אבל אחרים לא יברכו להן, אם כבר יצאו ואין תוקעין רק לנשים; אבל אם תוקעין לאיש המחוייב, מברכין לו אף על פי שכבר יצאו, כמו שנתבאר סימן תקפ"ה סעיף ב' הגה א' (דעת עצמו).

ועיין עירובין צב, בתוספות.
וזה נכתב מתוך ספר של הרב צבי יהודה זצ"ל.

אני לא כתבתי שהבנות של רש"י הניחו תפילין כי מעולם לא ראיתי מקור לזה, אבל עניתי למי שחשב שכן, למה זה לא מועיל...
אנונימי
אם אתה רוצה לחלוק על ר' יוסף קארו תצטרך להיות ברמה שלו או להסתמך על רב בגדולתו, כי גם הוא למד את הגמרא שם ומשום מה עדיין אמר מה שאמר.
והפסוק ממש קשור, כתוב בפירוש ללמד בנים, אז בנות לא.
מי אמר לך שאני לא ברמה שלו?
הוא הבין את זה לפי ההגיון שלו אני הבנתי לפי ההגיון שלי, תוכיח לי שההיגיון שלו טוב משלי.
חוץ מזה שזה חתיכת אד הומינם הכשל לוגי לפסול את הדעה שלי בגלל רמתי התורנית.
אנונימי