17 תשובות
לא, לדעתי כל אחד יבחר להאמין במה שהוא רוצה כל עוד הוא לא שופט אנשים אחרים.
לא, כל אחד שיאמין במה שבאלו כל עוד זה לא פוגע באחרים
גם, אבל הוא גם אדם שנחזק מאוד בחוקים של פעם ולא תמיד שם לב שהחוקים השתנו.
כל עוד הוא לא פוגע באחרים, לא
שואל השאלה:
אני מכירה אתאיסטים שהדעה שלהם היא שמי שמאמין בתנך הוא בן אדם "חשוך" .
אני באמת לא מבינה מה בקטע של אנשים עם דעות כאלו
למה?
אם יש כאן כאלו תסבירו למה.
אני מכירה אתאיסטים שהדעה שלהם היא שמי שמאמין בתנך הוא בן אדם "חשוך" .
אני באמת לא מבינה מה בקטע של אנשים עם דעות כאלו
למה?
אם יש כאן כאלו תסבירו למה.
אנונימית
שואל השאלה:
^^אחותי זאת אמונה.
^^אחותי זאת אמונה.
אנונימית
^^^ לא מאמין בזה אבל אפשר להבין...
בדרך כלל שמשהו גזען , שובניסט ודברים כאלה אז אומרים עליו שהוא אדם חשוך ובתורה באמת יש חלק שובניסטי
בדרך כלל שמשהו גזען , שובניסט ודברים כאלה אז אומרים עליו שהוא אדם חשוך ובתורה באמת יש חלק שובניסטי
לא.
ההפך הוא הנכון, התורה היא אור, כמו שנאמר "כִּי נֵר מִצְוָה וְתוֹרָה אוֹר" (משלי ו, כג), אבל האנשי שקר (בשביל להרגיש טוב עם עצמם) הופכים את היוצרות, ועל זה נאמר "הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב- רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר, וְאוֹר - לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק, וּמָתוֹק - לְמָר" (ישעיה ה, כ)
אנונימי
ממש לא.
מעניין שדווקא אנשים שפוסלים ומגחכים על לא מעט אנשים אומרים את זה....
לא מי שמאמין הוא בן אדם עם הרבה אור ושמחה אמיתית.
מדברת בתור אחת שמתחזקת כל הזמן ומנסה עוד ועוד והתורה תמיד נותנת הרגשה טובה, לא משתווה לאושר הרגעי והחומרי.
לקרוא תהילים למשל זה מאיר את הנשמה נותן לה כל כך הרבה אושר ורוגע.
מדברת בתור אחת שמתחזקת כל הזמן ומנסה עוד ועוד והתורה תמיד נותנת הרגשה טובה, לא משתווה לאושר הרגעי והחומרי.
לקרוא תהילים למשל זה מאיר את הנשמה נותן לה כל כך הרבה אושר ורוגע.
התורה ממש לא שוביניסטית, דווקא הכי הרבה זכויות אמיתיות לנשים והיחידים שנותנים באמת מקום לאישה להיות מי שהיא ומה שטוב לה.
כל המצוות נותנות אור, ומוסיפות אור בעולם. אדם חשוך זה מי שרואה את האמונה כחושך, שמזלזל ביהודים או חושב שהדעה שלו היחידה שנכונה בלי לבדוק בכלל על מה הוא מדבר.
כל המצוות נותנות אור, ומוסיפות אור בעולם. אדם חשוך זה מי שרואה את האמונה כחושך, שמזלזל ביהודים או חושב שהדעה שלו היחידה שנכונה בלי לבדוק בכלל על מה הוא מדבר.
לא דווקא
התורה לא שובינסטית בעייני צריך לזכוק שהתורה היא גם הסטוריה שמספרת על תקופות העבר שאולי פעם זה היה מצב חברתי מקובל . כיום זה שובנסטיות . אני מרגישה חלק .
מי שמאמין וא ממש לא אדם חשוך, אני בכל ופן לא בנאשם חשוך. ואני פמניסטית לחלוטין.
מי שמאמין וא ממש לא אדם חשוך, אני בכל ופן לא בנאשם חשוך. ואני פמניסטית לחלוטין.
התורה היא לא שובניסטית. אין כאן עניין של "התורה שובניסטית בעיני אנשים מסוימים", יש כאן עניין של עובדת, התורה פשוט לא שובניסטית, והאנשים שחושבים שכן, פשוט צריכים ללמוד קצת תנ"ך כי זה אחד הדברים שפשוט מראים באופן מובהק על אי הבנה.
ולא, זה לא הופך אותו לחשוך.
ולא, זה לא הופך אותו לחשוך.
לא!
אני חושבת שכל אחד במה שהוא מאמין זה בסדר!
וכל אחד יכול להאמין במי שהוא רוצה וזה הכי מושלם בעולם
אני חושבת שכל אחד במה שהוא מאמין זה בסדר!
וכל אחד יכול להאמין במי שהוא רוצה וזה הכי מושלם בעולם
באותו הנושא: