8 תשובות
de גובה במשולש שווה שוקיים מה שאומר שהוא גם תיכון וחוצה זווית.
בגלל שהוא תיכון הוא חוצה את הצלע bc לשניים.
זאת ההוכחה שלך.
בגלל שהוא תיכון הוא חוצה את הצלע bc לשניים.
זאת ההוכחה שלך.
שואל השאלה:
אבל לא נתון לי שde הוא גובה במשולש
אבל לא נתון לי שde הוא גובה במשולש
אנונימית
de ק.א במשולש עקב זה שהוא חותך את הצלע לשניים ומקביל לצלע השלישית ומה שנובע לנו מזה זה שהוא חותך את הצלע השנייה לשניים משל.
אם את צריכה שלב אחרי שלב שלחי הודעה אני אסביר לך את זה ביותר מפורט וגם את הטענה ונימוק אעשה בצורה של טענה ונימוק
אם את צריכה שלב אחרי שלב שלחי הודעה אני אסביר לך את זה ביותר מפורט וגם את הטענה ונימוק אעשה בצורה של טענה ונימוק
טענה 1: ad=db=dc
נימוק 1: נתון
טענה 2: bd תיכון ל ac במשולש abc,
bd=ad=dc=ac/2
נימוק 2: לפי 1
טענה 3: המשולש abc הוא ישר זווית
(abc=90>)
נימוק 3: במשולש abc, התיכון שיוצא מהזווית b> לצלע ac, שווה למחצית הצלע ac (משפט הפוך למשפט - "במשולש ישר זווית התיכון ליתר שווה למחצית היתר").
טענה 4: de||ab
נימוק 4: נתון
טענה 5: abc=<dec=90>
נימוק 5: זוויות מתאימות שוות בין שני ישרים מקבילים ab||de
טענה 6: dec+<deb=180>
נימוק 6: סכום זוויות צמודות
טענה 7: deb+90=180>
deb=90>
נימוק 7: לפי 5 ו 6.
טענה 8: de גובה ל bc במשולש bdc
נימוק 8: deb=<dec=90> לפי 5 ו 7.
טענה 9: המשולש bdc הוא שווה שוקיים
נימוק 9: db=dc נתון
טענה 10: de תיכון ל bc במשולש bdc
(be=ce)
נימוק 10: במשולש שווה שוקיים, הגובה מתלכד עם התיכון.
מ.ש.ל
נימוק 1: נתון
טענה 2: bd תיכון ל ac במשולש abc,
bd=ad=dc=ac/2
נימוק 2: לפי 1
טענה 3: המשולש abc הוא ישר זווית
(abc=90>)
נימוק 3: במשולש abc, התיכון שיוצא מהזווית b> לצלע ac, שווה למחצית הצלע ac (משפט הפוך למשפט - "במשולש ישר זווית התיכון ליתר שווה למחצית היתר").
טענה 4: de||ab
נימוק 4: נתון
טענה 5: abc=<dec=90>
נימוק 5: זוויות מתאימות שוות בין שני ישרים מקבילים ab||de
טענה 6: dec+<deb=180>
נימוק 6: סכום זוויות צמודות
טענה 7: deb+90=180>
deb=90>
נימוק 7: לפי 5 ו 6.
טענה 8: de גובה ל bc במשולש bdc
נימוק 8: deb=<dec=90> לפי 5 ו 7.
טענה 9: המשולש bdc הוא שווה שוקיים
נימוק 9: db=dc נתון
טענה 10: de תיכון ל bc במשולש bdc
(be=ce)
נימוק 10: במשולש שווה שוקיים, הגובה מתלכד עם התיכון.
מ.ש.ל
למה הסתבכת כלכך? אפשר לפתור את זה בחמש שורות של טענה ונימוק עם ק.א למה ללכת כלכך רחוק?
אין לי מושג אם לומדים קטע אמצעים בכיתה ח בגלל זה לא עשיתי ככה... חוץ מזה הדרך שלי לא כזאת מסובכת, בסה"כ השתמשתי במשפט ההפוך שתיכון ליתר במשולש ישר זווית שווה למחצית היתר ואז השתמשתי במידע שהיו שם ישרים מקבילים, ונתון שהמשולש הוא ש"ש אז הגובה מתלכד עם התיכון במשולש ש"ש
קראתי את הטענה ונימוק שלך אחי סתם הלכת רחוק באמת אבל אחלה פתרון למרות ששלי בהרבה יותר פשוטה
נראלי שהדרך שלך לכיתה ח מאוד מסובכת ברור שלנו היא לא תהיה מסובכת אבל אני בכיתה ח לא הייתי מבין את זה
באותו הנושא: