18 תשובות
כי הומופוביה זה פשוט לשנןא בן אדם על פי הנטייה המינית שלו.
זה פשוט לשנןא בן אדם על צורך בסיסי שלו
איך שנאה הפכה לדעה?
פוביה זה פחד רוב ההומופובים הם הומואים בעצמם שמפחדים להשלים עם זה
אנונימית
הומופוביה זה לא דעה...
האמונה שמישהו נחות ממישהו אחר על סמך משהו שהם לא שולטים בו (נטייה מינית, צבע עור, משקל, גובה) זה לא דעה, זה להיות חרא בנאדם
זו דעה.. כאילו מה זה עוד יכול להיות עובדה?
ושאנשים אומרים שזה שנאה, נכון ושנאה זו דעה... לא דעה טובה או תורמת אבל עדיין דעה
שואל השאלה:
אבל ההגדרה של דעה זו בסך הכל מחשבה והשקפה אישית, למה זה לא יכול להיות לכלול שנאה או פחד?
אנונימית
אני חא חושבת שזו דעה, כי בסופו של דבר אתה אומר שלא כל בני האדם שווים, אתה מציג מציאות שבה יש אנשים שמגיעות להם זכויות וכאלה שלא מגיע להם כי החלטת שזה לא מתאים. אין בזה שום דבר שונה מגזענות ושנאה על רקע דת...

כולנו שווים, אתה יכול לא לאהוב את זה אבל בסופו של דבר אותם אנשים שהם הומופובים אומרים דברים בסגנון של "אין לי בעיה איתם פשוט לא מסכים עם אורך החיים שלהם" שמהבסיס שלו הוא לא בסדר, כי אלה אותם אנשים שהם נגד חתונה להטבית ונגד אימוץ בקהילה הלהטבית, אז זה לא משנה אם הם מכבדים פנים מול פנים- מניעה של זכויות היא בבסיס שלה היא אפליה.
זה לא דעה, זה פוביה.
זה כמו להגיד שקלסטרופוביה זו דעה. זו לא.
אני גם חושבת שזה לא שנאה, אני חושבת שיש באמת אנשים שפוחדים מזה, אני לא מדברת על בריונים הם לא נחשבים בעיניי הומופובים, הם נחשבים בעיניי כבריונים שלוקחים "חולשות" של בן אדם ומשתמשים בזה נגדו.
אבל יש אנשים שבאמת חוו איזו חוויה בחייהם שגרמה להם באמת לפחד ממערכת יחסים כזו, אני עדיין לא חושבת שזו זכותם להגיד משהו או לנסות לאסור זאת בגלל הפחד שלהם, פשוט לשמור את הפחד הזה לעצמם ולהתרחק.
כמו שאני מפחדת מחיה מסויימת אני לא אכחיד את החיה הזו מהעולם, אני פשוט אדע להתרחק ממנה.
או אם אני מפחדת ממשהו אחר, אני לא אעלים אותו, אני אתרחק פשוט.
זה הומופוביה עבורי, לא דעה ולא שנאה, אלא באמת פחד.
כל דבר אחר זה עבורי כמו גזענות רק ללהטבים.
שואל השאלה:
למה זה שאני מציגה רצון למציאות שהיא שגויה בעיניך אומר שאני לא מביעה דעה?
אנונימית
שואל השאלה:
אז אם אני מפחדת מהקורונה למשל אני לא צריכה לפעול כדי שהיא תעלם או לעודד חיסונים שלה? הטיעון שלך מטופש, זה אינטרס אבולוציוני שלנו להאמין שמשהו הוא רע ומזיק כשאנחנו מפחדים ממנו וזה אומר שנרצה להעלים ולמגר אותו. אם פחד היה דבר רציונלי שכשהיה לך אותו היית חושבת שאת רק צריכה להתרחק ולא יותר מזה הוא לא היה נחשב פחד. כשאני מפחדת ממשהו אני אהיה משוכנעת שכולם צריכים להמנע ממנו, לא רק אני.
אנונימית
כי את לא באמת אז הומופובית את כמו שאמרתי, סתם גזענית כלפי להטבים.
הומופוב, בא מהמילה פוביה, את לא מפחדת מהומואים, את פשוט לא אוהבת אותם וחושבת שהם לא צריכים לחיות בזוגיות עם מישהו שהוא מאותו המין שלהם.
הקורונה יכולה להרוג אותך, הומו לא יבוא ויהרוג אותך.
זה הבדל גדול.
לכן אין כזה דבר קורונהפוביה.
זה שבסוף של קלסטרופוביה והומופוביה יש פוביה לא אומר שהם אותו דבר
הפוביה בהומופוביה לא באה להגיד פחד מהומואים הרי.. אלא שנאה/ אפליה
שואל השאלה:
אז למה קוראים לאנשים שלא בעד נישואים חד מיניים אבל לא מפחדים מהאנשים שרוצים להתחתן בכאלו, הומופובים?
אנונימית
זה מה שזה הפך היום, לשנאה.
אבל הומופוביה בשורש המילה זה פחד מהומואים.
זה שהיום זה בגלל שנאה להומואים, זה משהו אחר. אבל המילה באה לתאר פחד מהם. לא שנאה כלפיהם.
שואל השאלה:
למה את מתיימרת להציג מושגים מסוימים עם משמעות שלא תואמת לשימוש שלהם
אנונימית
את שאלת מה אני חושבת עניתי מה אני חושבת.
את יכולה לחלוק על דעתי, השיחה הזאת יכולה להימשך שעות.
אבל שוב, אני רק אמרתי מה פירוש המילה.
זה שכיום משתמשים בה על כל אדם שמתעמת עם הומואים ויורד עליהם, אני חושבת שזה טעות, אני חושבת שצריך לקרוא לו בריון, או אפילו שונא חינם או סוג של גזענות אפילו.
לא הומופוב כי שוב זה לא תואם למילה.

אני בתור אחת שמפחדת ממקומות סגורים למשל, לא אלך למקום סגור, אז הומופוב לא יכול ללכת למישהו הומו ולריב איתו, אחרת זה דיי סותר את זה שהוא מפחד ממנו.
שואל השאלה:
הומופוביה זו כן שנאה, לפי הגדרה, "המונח מתאר את ביטוי תכונות אלה באפליה, דחיה, שנאה, זלזול, או תוקפנות כלפי נטייתם המינית, כלפי מימושה של הנטייה המינית, כלפי זוגות בני אותו המין, וכלפי גילויי חיבה בין בני אותו המין". אז במקרה כזה הומופוביה זו כן דעה?
אנונימית
שואל השאלה:
איך הגענו למצב שהתעמתות הופכת אותך לבריון וגזען?
אנונימית