12 תשובות
אני חושבת שאין בזה שום בעיה.
בכלל, ספרות זה נושא כל כך כללי ופתוח, אפשר לכתוב על הכל ואסור לפחד משיפוט של הסביבה. אם סופרים היו מוותרים על רעיונות רק בגלל שלא יקבלו את זה יפה בחברה שלהם, עשרות מהספרים ששינו את העולם הספרותי לא היו קיימים היום.
תכתבי מה שאת רוצה. כמובן שאם זה נושא שערורייתי מדי עדיף לא לתת לו במה בקהל יעד לא מתאים, למשל- אם זה סיפור שמכיל הרבה קטעים מיניים או מסרים לא חינוכיים צריך לשים הגבלת גיל ואזהרות.
אם זה הנושא שאת רוצה לכתוב עליו, תכתבי, זה הסיפור שלך ואת לא צריכה ללכת לפי מוסכמויות של החברה. אני הייתי קוראת אותו, או יותר נכון- לא הייתי פוסלת בגלל הנושא.
בהצלחה!
בכלל, ספרות זה נושא כל כך כללי ופתוח, אפשר לכתוב על הכל ואסור לפחד משיפוט של הסביבה. אם סופרים היו מוותרים על רעיונות רק בגלל שלא יקבלו את זה יפה בחברה שלהם, עשרות מהספרים ששינו את העולם הספרותי לא היו קיימים היום.
תכתבי מה שאת רוצה. כמובן שאם זה נושא שערורייתי מדי עדיף לא לתת לו במה בקהל יעד לא מתאים, למשל- אם זה סיפור שמכיל הרבה קטעים מיניים או מסרים לא חינוכיים צריך לשים הגבלת גיל ואזהרות.
אם זה הנושא שאת רוצה לכתוב עליו, תכתבי, זה הסיפור שלך ואת לא צריכה ללכת לפי מוסכמויות של החברה. אני הייתי קוראת אותו, או יותר נכון- לא הייתי פוסלת בגלל הנושא.
בהצלחה!
זה אזור אפור ולא נעים, כי יש גלישה מאוד מהירה מרומן בין מורה לתלמידה לפדופיליה. גם, אני חייבת לומר שהעובדה שהוא יוצא עם מישהי שבהשוואה אליו היא די ילדה זה קצת מטריד, אז צריך לבנות את זה טוב.
השאלה היא אם זה באמת חיוני לסיפור שלך אם הם מורה ותלמידה (ולמשל, אם הוא לא יכול להיות שנה-שנתיים מעליה ומורה פרטי או משהו), אם זה באמת מועיל לסיפור, ואם שווה לך בכלל לקחת את הטרחה הזאת.
אני כן חושבת שמצד אחד יש לזה מקום, אבל מצד שני זה יכול להעביר מסר לא טוב - במיוחד אם הדמויות מסיימות ביחד. נסי לחשוב איזה מן מסר את בתור כותבת עשויה להעביר לקוראים צעירים ממך משמעותית.
אבל אם את כבר לוקחת את זה, הייתי מציעה לך להציג גם את הצדדים הפחות טובים. תראי לנו את המציאות. תראי לנו שהוא גבר בוגר בזמן שהיא אמנם עשויה להיות בוגרת, אבל כן יש לה מקום להיות ילדותית. תשתמשי ביחסי הכוחות - הדמויות שלך לא במערכת יחסים מאוזנת, וחשוב לקחת את זה בחשבון. אל תזהירי את זה.
השאלה היא אם זה באמת חיוני לסיפור שלך אם הם מורה ותלמידה (ולמשל, אם הוא לא יכול להיות שנה-שנתיים מעליה ומורה פרטי או משהו), אם זה באמת מועיל לסיפור, ואם שווה לך בכלל לקחת את הטרחה הזאת.
אני כן חושבת שמצד אחד יש לזה מקום, אבל מצד שני זה יכול להעביר מסר לא טוב - במיוחד אם הדמויות מסיימות ביחד. נסי לחשוב איזה מן מסר את בתור כותבת עשויה להעביר לקוראים צעירים ממך משמעותית.
אבל אם את כבר לוקחת את זה, הייתי מציעה לך להציג גם את הצדדים הפחות טובים. תראי לנו את המציאות. תראי לנו שהוא גבר בוגר בזמן שהיא אמנם עשויה להיות בוגרת, אבל כן יש לה מקום להיות ילדותית. תשתמשי ביחסי הכוחות - הדמויות שלך לא במערכת יחסים מאוזנת, וחשוב לקחת את זה בחשבון. אל תזהירי את זה.
שואל השאלה:
hero תודה רבה לך!
עכשיו כשקראתי את התשובה שלך הבחנתי שאני בעצמי חששתי ממה שהחברה תגיד, מה שסתר את המטרה של הסיפור מלכתחילה ...
hero תודה רבה לך!
עכשיו כשקראתי את התשובה שלך הבחנתי שאני בעצמי חששתי ממה שהחברה תגיד, מה שסתר את המטרה של הסיפור מלכתחילה ...
שואל השאלה:
אנג'י שין-
אם זה רלוונטי לתשובה שלך, הדמויות הם מורה ותלמיד זכר*
זה (מבחינתי לפחות) קצת שונה מתלמידה ומורה
אנג'י שין-
אם זה רלוונטי לתשובה שלך, הדמויות הם מורה ותלמיד זכר*
זה (מבחינתי לפחות) קצת שונה מתלמידה ומורה
אין צורך לפחד ממה שהחברה תגיד בכתיבה, אבל כן תשתדלי לקחת בחשבון את ההשפעה שלסיפור שלך יכולה להיות על אנשים צעירים. אם את רואה שהוא עשוי להשפיע לשלילה, נסי להימנע מלפרסם אותו.
וזה לא ממש שונה. זה אותו דבר, הם בשני שלבים שונים בחיים שלהם. כאילו, מה שונה בין נער לנערה במערכת יחסים עם מבוגר?
וזה לא ממש שונה. זה אותו דבר, הם בשני שלבים שונים בחיים שלהם. כאילו, מה שונה בין נער לנערה במערכת יחסים עם מבוגר?
שואל השאלה:
כל אחד מסתכל על זה אחרת.
לי זה נראה קצת יותר כוחני אם האדם המבוגר הוא גבר ולא אישה, אבל כל אחד תופס את זה אחרת.
כל אחד מסתכל על זה אחרת.
לי זה נראה קצת יותר כוחני אם האדם המבוגר הוא גבר ולא אישה, אבל כל אחד תופס את זה אחרת.
שואל השאלה:
ניסיתי להתחבר למציאות בסיפור, גם בתחושות של של אחת מהדמויות לגבי מערכת היחסים, הם חוששים מזה, ומההשלכות, אבל עדיין מוכנים להמשיך
ניסיתי להתחבר למציאות בסיפור, גם בתחושות של של אחת מהדמויות לגבי מערכת היחסים, הם חוששים מזה, ומההשלכות, אבל עדיין מוכנים להמשיך
גם אם זה איכשהו נכון (אני אישית לא מאמינה בזה, אני חושבת שזה חלק מהמנטליות שמציגה גברים כחסינים הרבה יותר מנשים וממשיכה סטריאוטיפ פוגם), זה לא אומר שזה בסדר ומשהו שאמור להיות טבעי - גם אם זה בין תלמיד זכר למורה.
חשוב לזכור שיש הרבה אנשים בני שלושים ארבעים שיוצאים עם נשים וגברים צעירים, בני עשרים אפילו, כי קל יותר לתמרן אותם ולהשתמש בהם. ופה זה לא משנה, כי יש להם עליונות מנטלית. וחשוב מאוד לקחת את העליונות המנטליות הזאת בחשבון בעת כתיבת הסיפור. לכן חשוב לזכור להראות את זה בכבוד כמשהו שיוצא מהכלל. תהי זהירה, ושימי לב שאת לא מעבירה מסר שגוי.
עריכה: כן, זה חשוב להתחבר למציאות. נסי לשים לב לזה גם בדינאמיקה של הדמויות. המורה יהיה יותר דומיננטי ובוגר באופן טבעי, אז תבני את זה לאט ואל תזרזי את זה. תני למערכת היחסים הזאת לצמוח בטבעיות.
חשוב לזכור שיש הרבה אנשים בני שלושים ארבעים שיוצאים עם נשים וגברים צעירים, בני עשרים אפילו, כי קל יותר לתמרן אותם ולהשתמש בהם. ופה זה לא משנה, כי יש להם עליונות מנטלית. וחשוב מאוד לקחת את העליונות המנטליות הזאת בחשבון בעת כתיבת הסיפור. לכן חשוב לזכור להראות את זה בכבוד כמשהו שיוצא מהכלל. תהי זהירה, ושימי לב שאת לא מעבירה מסר שגוי.
עריכה: כן, זה חשוב להתחבר למציאות. נסי לשים לב לזה גם בדינאמיקה של הדמויות. המורה יהיה יותר דומיננטי ובוגר באופן טבעי, אז תבני את זה לאט ואל תזרזי את זה. תני למערכת היחסים הזאת לצמוח בטבעיות.
שואל השאלה:
אני מדגישה בסיפור שמה שיש בינהם הוא אמיתי ולא ציינתי שם מעולם שום מטרות של ניצול, וכל זה, זה די יוצא מהכלל כמו שאמרת, אני לא חושבת שיקחו את זה למקומות של ניצול אם לא רמזתי על זה או אמרתי מפורשות.
אני מדגישה בסיפור שמה שיש בינהם הוא אמיתי ולא ציינתי שם מעולם שום מטרות של ניצול, וכל זה, זה די יוצא מהכלל כמו שאמרת, אני לא חושבת שיקחו את זה למקומות של ניצול אם לא רמזתי על זה או אמרתי מפורשות.
מניחה שלא התבטאתי כמו שצריך - לא ניסיתי לומר שבסיפור שלך מופיע ניצול. אני מנסה לומר שבמערכות יחסים כאלה, קל מאוד להגיע לניצול. בגלל זה חשוב להתחשב בזה שזה עשוי להגיע לשם, ו"לשחק" על זה בכתיבת הסיפור שלך. אם תהיי מודעת לזה, א סביר פחות שזה יתבטא ככה בקריאת הסיפור שלך, וב הסיפור שלך ידבר על בעיה אמיתית שמתרחשת מסביבנו, שזה יכול להיות ממש טוב.
שואל השאלה:
ואיך את חושבת שאפשר להביא את זה לידי ביטוי בסיפור?
זאת אומרת, מתחילת הסיפור אני פשוט ניסיתי להדגיש את האהבה שפורחת, ואין אינטרסים מאחד הצדדים שמופעים שם.
זה עדיין יהיה נכון לגשת לנושא הניצול?
ואיך את חושבת שאפשר להביא את זה לידי ביטוי בסיפור?
זאת אומרת, מתחילת הסיפור אני פשוט ניסיתי להדגיש את האהבה שפורחת, ואין אינטרסים מאחד הצדדים שמופעים שם.
זה עדיין יהיה נכון לגשת לנושא הניצול?
את יכולה להעלות את זה מצד של דמויות אחרות. אם אמרת שדמויות אחרות מתעסקות בזה זה כבר נהדר. את יכולה גם להראות שלמשל, הדמות תלמיד שלך אולי מחפשת "להזדהות" עם מישהו ומחפשת באינטרנט אנשים שהיו במערכת יחסים עם המורים שלהם, ולמרות שהוא מצא מקרים מאוד נדירים בהם זה קרה, הוא מצא גם המון המון מקרים של ניצול מינית ואולי אפילו התחיל להילחץ בעצמו. זאת למשל דוגמה טובה למשהו שיכול לקרות.
את גם יכולה להראות את הדינמיקה בין הדמויות. כן חשוב להראות שלמורה יש סוג של פור, כי סך הכל הוא יהיה בוגר יותר ומנוסה יותר. את יכולה להראות מקרה בו הפור הזה מתבטא בצורה שלילית - למשל, התלמיד נבהל ממנו, נעלב ממנו או פשוט מרגיש ממש נחות בהשוואה. את יכולה להראות איך הם פועלים ביחד כדי לגשר מעל לפער הזה בצורה בוגרת ובריאה.
והכי חשוב: נסי לשים דגש שלא כל דבר מוביל למין, ושאת לא הופכת את העניין של התלמיד-מורה לפטיש של אה הם עושים סקס שם ושם ושם. ברגע שזה הופך לזה, העניין הופך לפטיש ואז כבר קשה לקחת את הסיפור ברצינות.
את גם יכולה להראות את הדינמיקה בין הדמויות. כן חשוב להראות שלמורה יש סוג של פור, כי סך הכל הוא יהיה בוגר יותר ומנוסה יותר. את יכולה להראות מקרה בו הפור הזה מתבטא בצורה שלילית - למשל, התלמיד נבהל ממנו, נעלב ממנו או פשוט מרגיש ממש נחות בהשוואה. את יכולה להראות איך הם פועלים ביחד כדי לגשר מעל לפער הזה בצורה בוגרת ובריאה.
והכי חשוב: נסי לשים דגש שלא כל דבר מוביל למין, ושאת לא הופכת את העניין של התלמיד-מורה לפטיש של אה הם עושים סקס שם ושם ושם. ברגע שזה הופך לזה, העניין הופך לפטיש ואז כבר קשה לקחת את הסיפור ברצינות.
באותו הנושא: