8 תשובות
לא מבין במה אתה מסתבך לא הבנתי את השאלה
אני דתי
אני בעיקרון מתי שאני קם מאוחר מעל 12 בבוקר
אני מתפלל הכל חוץ מפסוקי דזימרה רק ברכות השחר שמע ישראל ושמונה עשרה
אבל בחיים לא קרה לי שאני קמתי מאוחר בחול המועד
בחול המועד זה תפילות חשובות
אני בעיקרון מתי שאני קם מאוחר מעל 12 בבוקר
אני מתפלל הכל חוץ מפסוקי דזימרה רק ברכות השחר שמע ישראל ושמונה עשרה
אבל בחיים לא קרה לי שאני קמתי מאוחר בחול המועד
בחול המועד זה תפילות חשובות
אפשר ליטול ארבעת המינים רק עד השקיעה, אז קח בחשבון...
למה חקום מאורח שזה לא נקרא אנוס?
וביעבד, מוסף - זמנו כל היום, פשוט מי שודחה אותו אחר שבע שעות - נקרא פושע.
שתי עמידות (ראשונה למנחה, השנייה לשחרית). לולב והלל - זה כול היום...
וביעבד, מוסף - זמנו כל היום, פשוט מי שודחה אותו אחר שבע שעות - נקרא פושע.
שתי עמידות (ראשונה למנחה, השנייה לשחרית). לולב והלל - זה כול היום...
אנונימי
אם ככה לימדו אותך? שיהיה. אני לדמתיארחת. אבל לגבי מוסף וודאי טעית...
אנונימי
שנמנע ממישהו להתפלל, לא משנה מה הסיבה. אם מישהוו ישן - זה לא אומר שנמנע ממנו?
אנונימי
^ צודקת. האמת שראיתי כמה רבנים ענו שזה פשוע ולא אנוס.
אבל מצאתי תשובה של רב שקרא לזה "אנוס":
https://kavhalacha.co.il/kav_hahlcha_try/index.php/parashathashavoa-dafyomi-halachayomit-lectures/maagar-halacha-yomit/25-2015-10-21-15-03-59/2306-32016-07-10-19-15-148
עינו בסוף סעיף 2:
וכן שינה נחשבת לאונס כמ"ש בגמ' ברכות (ד: ויומא כב.) שאמרו "אונס" שינה, משמע שנחשב לאונס, וכ"כ במחזור ויטרי (סי' קט) שבאונס שינה יש לו תשלומין כל היום לקידוש, וכ"כ החוות יאיר (במקור חיים סוף אות ח') דאונס שינה הוי אונס, וכ"פ בהלכה ברורה (אות כא).
אבל מצאתי תשובה של רב שקרא לזה "אנוס":
https://kavhalacha.co.il/kav_hahlcha_try/index.php/parashathashavoa-dafyomi-halachayomit-lectures/maagar-halacha-yomit/25-2015-10-21-15-03-59/2306-32016-07-10-19-15-148
עינו בסוף סעיף 2:
וכן שינה נחשבת לאונס כמ"ש בגמ' ברכות (ד: ויומא כב.) שאמרו "אונס" שינה, משמע שנחשב לאונס, וכ"כ במחזור ויטרי (סי' קט) שבאונס שינה יש לו תשלומין כל היום לקידוש, וכ"כ החוות יאיר (במקור חיים סוף אות ח') דאונס שינה הוי אונס, וכ"פ בהלכה ברורה (אות כא).
אנונימי
^ ברור . כל השאלה כאן על דיעבד...
אנונימי
באותו הנושא: