63 תשובות
אתה צודק
הבעיה היא שרוב האנשים או שמחפשים לשנות את הבת זוג או מסתכלים על יופי ולא אופי
כי יש אנשים שכן מוכנים להתפשר ולפתור את המחלוקות האלה ביניהם בצורה שתאפשר לשניהם לחיות בצורה שהם רוצים... השאלה היותר חשובה היא מה אכפת לך, תצא עם דתייה שלא תגרום לך "להתפשר" על האמונה שלך ותעזוב את שאר העולם לנפשו, תן לאחרים לצאת עם מי שהם רוצים
אנונימי
א. אף אחד לא אמר שמונה שונה זה בהכרח יהדות ועוד משהו
ב. אפשר לשים את זה בצד ולהתרכז באהבה, אפשר להתפשר על דברים
ךא תהיה לי בעיה לשמור על כשרות שאני עם הפרטנר שלי או לשמור שבת או כל דבר אחר.
אפשר להתפשר ולהגיע לנקודת אמצע
יאו בדיוק לפני שבת קראתי בעיתון על מישהו שהוא כותב טור בעיתון קוראים לו ג'קי
והוא מכיר זוג , שהבעל דתי ואישתו אתאיסטית והם לא מסכימים על שום דבר מהדעות של האחר.
ובאמת שאני גם לא הבנתי איך הם יכולים לגור ביחד ועוד מה יהיה עם הילדים שלהם כאילו באיזה עולם כל אחד יבחר?
מצד אחד זה יפה שכאילו כל אחד בעולם משלו והם עדיין מצליחים לשמור על זוגיות מבלי לוותר על העקרונות שלהם,מצד שני זה לחיות במלחמה יומיומית וכל הזמן למצוא פתרונות לבעיות.
אלה שאומרים להתפשר כאילו מה?
לפי הדת אתאיסטים מקבלים עונשים נוראיים, אני לא יכול להסתכל על אחד בלי לראות טימטום ותאוות קורנים ממנו, ולדעת מה יקרה איתו בסוף, אי אפשר לחיות עם אדם כזה כשאתה יודע מה שדתי יודע
דתי שיוצא עם אתאיסטית עושה את זה בגלל תאוות הוא רוצה את הגוף שלה ולא אכפת לו ממנה, או שהוא מנסה להחזיר אותה לשפיות
אנונימי
שואל השאלה:
febris
אני לא פועל נגד אנשים שעושים את זה. אני מתנגד אליהם ברעיון הזה, כי כמו שהראתי, זה לא אפשרי להיות דתי ו'מתפשר' עם מישהי אתאיסטית (ולהפך)
מלודיה שחור
זה כולל כל אמונה שהיא לא יהדות. ושוב, מה זה 'להתפשר'? יש שאלות שאין דרך להתפשר עליהם
איך אי אפשר להתפשר?
אפשר להגיע לנקודת אמצע בכל דבר
שואל השאלה:
אנונימי
מצטער לומר, אבל זה ממש גועל נפש.
אני גם חושב שאתאיסטים טועים ויש להם הרבה מה לתקן, אבל רק הרעיון האתאיסטי. אני מכיר הרבה אנשים שלא מאמינים והם מוסריים וטובים ברמה די טובה (יותר מהרבה דתיים), ובכוונה הראתי בשאלה שגם הצד האתאיסט יסבול, כי לפעמים הדתי הוא זה שלא טוב.
שואל השאלה:
מלודיהשחור
נגיד על חינוך הילדים. איך את תחנכי אותם למדע, נאורות, קדמה, ואני אחנך אותם לאמונה באלוקים וקיום דברים פרימיטיבים? אין דתי שאומר "אז יהיה ילד אתאיסט ויהיה ילד דתי, נעשה חצי חצי.
הפתרון הוא לא לחנך את הילדים שהם צריכים להאמין במשהו, אלא לחנך אותם לחקור ולחפש את האמת שלהם בעצמם, כי הם לא חייבים להאמין במה שההורים שלהם מאמינים
אני אגיד לך איך אני עומד לחנך את הילד שלי אם בכלל יהיה לי אחד
אני עומד לחנך אותו לקבלה, הוא ייבחר את דרך האמונה שלו. אני אראה לו את הצד שלי והאבא או האמא השנייה שלו יראו לו את הצד והאמונה שלהם והוא יעשה מה שהוא רוצה
אפשר לשלב, הילד שלי יילמד על מדע וגם ייתפלל אם הוא רוצה
שואל השאלה:
ferbis ומלודיהשחור
אז הילד יחפש את עצמו גם במקומות שלדעתך הם הורסים את החיים? כי לפי היהדות נגיד (וזה מאוד מנומק), האתאיזם הוא שקר גמור שמבוסס על שטויות. גם לפי האתאיסטים אני מאמין בחד קרן ורוד :)

וניתן עוד שאלה, את מוכנה בכל פעם שיש מחזור, לבדוק כל יום עם בד לבן אם את נקייה, למדוד שבעה ימים, אחר כך לפנות שעתיים שאת מנקה את עצמך לגמרי (כולל קציצת ציפורניים וחפיפת שיער) וללכת לטבול, כל חודש, ולא לגעת בבעלך כל הזמן הזה, לא לישון איתו במיטה, וכל זה מהסיבה המוזרה שיש בך טומאה כלשהי?
שני הצדדים סובלים, זה לא שהאתאיסטים אוכלים אותה יותר. האתאיסט לא הולך לחטוף ברק בגבות אם הוא יוכל בד"ץ בית יוסף, ומצד שני אם הוא ינסה לכופף את המאמין כדי להתאים לגישה שלו וכדי "להתפשר" זה יהיה ממש רע.

אין כזה דבר "להתפשר", מאמין לא יכול "להתפשר" בשמירת מצוות, וגם אם האתאיסט יכול לעשות דברים דתיים זה יכול לבוא על חשבון בריאות הנפש. במשפחות דתיות לא נהוג שלאיש יש ידידות או שהוא יֵצא לברים ודברים בסגנון, זה סגנון חיים אחר לגמרי והלא־מאמין יכול להרגיש מאוד כלוא.

כמובן הרש"ר הירש בפרשת בריאת חווה מדבר על איך שכל הרעיון של בריאת האישה הוא כדי לחלק את המטלות הרוחניות והגופניות בין שני אנשים, כל חד וחד לפום שיעורא דיליה, כי האדם לבדו לא יכול להוציא לפועל את הייעוד שלו. אם כל העניין זה להתבונן אחד בשני ולעשות פוצי מוצי ולכתוב ברכות אפשר גם להיות חתולים מיוחמים, ואם העניין הוא כלכלה אז אפשר גם לגור עם שותפים או לעשות משהו בסגנון, פחות כאב ראש.

בעניין החינוך, אפשר לשחק את עצמנו "ליברלים" עם "ערכים פלורליסטיים" כדי לחוש מגניבים כי זה הקונצנזוס של הפוסט־מודרנה. אבל ברור לכולם שיש ערכים שהם כן מרגישים שהם חייבים לחנך לפיהם, כמו עזרה לזולת או לא להיות זבל מטומטם, לא כי יש בזה בהכרח איזו אמת פילוסופית (דווקא לפי ההשקפה האתאיסטית, הניהיליסטית במהותה, לא יכולה להיות כזאת), אז האמת זאת קצת צביעות.

חוץ־מזה, כל אדם מאמין מחויב לחנך את הילדים שלו לפי דרך האמונה. אין מה לעשות. על זה כל התורה בנויה. "שאל אביך ויגדך" "למען תספר באזני בנך ובן בנך" "חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה". אני לא יודע עד כמה אני אישית מושלם אבל אני כן יודע מה אמור להיות הכיוון, זה הכיוון של היהדות ומי שלא מתאים את עצמו לתורה אז הוא לא בן תורה, מה נעשה, יכול להיות שזה כולל גם אותי אבל האמת צריכה להיאמר.
אני מסכימה עם שואל השאלה
אני לא יכולה לדמיין את עצמי עם אתאיסט אבל בעיקר בגלל הילדים.. מה נעשה עם הילדים? זה פשוט אסון לילד להתחנך ככה בשני עולמות בתור מישהי שעברה את זה..
אני לא ארצה לשלוח את הילד שלי לבית ספר חילוני אני ארצה רק דתי ומה הבעל יחשוב? מה הוא יסכים פשוט שהילד ילך לדתי ויתחנך כמו מישהו פרמיטבי כמו שהאתאיסטים אוהבים להגיד?
זה פשוט אסון זוג כזה, זה אסון להורים וזה בעיקר אסון לילדים.. אם ההורים עוד הצליחו להסתדר איכשהו הילדים פשוט לא ידעו מה הם ולפי מה ללכת ויהיו בבלבלות כל החיים שלהם.
אנונימית
אני מביא מה שכתוב בגמרא. תרצה תאמין לא תרצה לא
כתוב על כל מני סוגים של אנשים לא נפרט אבל אחד מהם זה אתאיסטים
כתוב שאם הם זכו, אחרי שיהיו בגיהנום שנה, הנשמה שלהם תהפוך לאפר, ותשמש כמדרס לרגלי הצדיקים
ואם הם לא זכו כתוב שהגהינום כלה והם אינם כלים, נידונים ליסורי נצח
בתור מאמין מצופה ממך להאמין לגמרא
זה לא משנה אם אתה בן אדם טוב, אם השם אומר לעשות משהו ואתה מסרב אתה רשע, השם מחליט מי טוב, לא אתה
אנונימי
^^אני לא חושב שהם יהיו מבולבלים למשך כל החיים כי בשלב מסוים כבר מגבשים זהות כו' כו', כמו שמגבשים דעה פוליטית לצורך העניין.

אבל אני חושב שיש בזה גם בעיה של לקיחת צדדים, אם למשל הילד יותר יתחבר לאבא הדתי וירצה להיות דתי תהיה אווירה שהוא מעדיף את אבא. או נגיד הורה אחד יציע לילד לרכוב איתו על אופניים ביום כיפור וההורה השני (הורה 1 הורה 2 חחח) ירצה לקחת אותו לבית הכנסת לשמוע את התפילות. דילמות לא נעימות והקטע הוא שזה הולך ללוות אותם כל החיים.

חחח אנונימי גם אתה לא מחליט מי טוב ומי לא
למרבה הצער אין לנו יד ורגל בחשבונות שמיים, יש תינוקות שנשבו, יש אנשים שנשלחו לצורך תיקונים מאוד מסוימים, יש מי שגדל בסביבה שלא איפשרה לו להפוך לגדול הדור הבא, כמו שכתוב במכתב מאליהו לכל אדם יש "נקודת בחירה" שונה, אחרת לא שבקת חיי לכל בריה
ואגב אני מכיר מישהו עם אבא דתי ואמא חלוניה
הוא אדם נוראי
אנונימי
אני בן אז אני לא צריך לבדוק אם יש לי מחזור למאו
וכן, אני אתמוך בו לא משנה מה ואני לא אצא עם בן אדם שלא יעשה כמוני בלי קשר לאמונה
אני לא אצא גם עם אתאיסט שלא ייקבל את הילד שלי
^^^^^^^ שואל השאלה
תגדיר "מקומות שהורסים את החיים"
אם אני חושבת שהילד עושה לעצמו נזק, אני אתערב. אם לא, ואני סתם לא מתחברת/אוהבת את האמונה שלו, זה לא ענייני ואין לי זכות להעיר לו, אולי רק לברר שהוא מבין לחלוטין את מה שהוא עושה ומאמין בו ואת ההשלכות, אם יש כאלה.
לשאלה השנייה
מן הסתם שלא, אם הבעל לא מוכן להתפשר על זה אז אין לי מה לחפש איתו
שואל השאלה:
אנונימי
אני מאמין לגמרא, ויודע בניגוד אליך שהכל פה זה משל. אין לך רגליים בעולם הבא וגם אין אש בגיהינום, ואין לך אדם שלא יכול לחזור בתשובה, במיוחד בימינו שכולם תינוקותשנשבו, כופרים שמזככים את היהדות, ולפי הרב קוק עוד נראה את בית המקדש כשכל עם ישראל בתוכו :)

מלודי השחור
שניכם אוהבים את הילד עד אינסוף, ואוהבים אחד את השני ממש כמו בסרט קיטשי. גם אז, השאלות האלו לא יפתרו. כי יש כאן איסורי תורה מול כל הוואי החיים שלך.
שואל השאלה:
ferbis
אם הוא מתפשר על זה, הוא עובר על איסור תורה מרצון אז הוא לא דתי, והילדים שלכם יחשבו ממזרים ברמה מסויימת...
ואני עדיין על המצוות הפשוטות יותר.
ונזק רוחני נחשב? ואם ילד עושה דברים לא מוסריים שלא בהכרח יפגעו לו בחיים? מותר להתערב? בקיצור בסוף אפשר להתערב במה שנראה לך ואסור במה שלא נראה לך ואיבדנו משמעות כי זה שרירותי לחלוטין
^^
כן, לי לא אכפת אם הוא דתי בהגדרה או לא
ומילדים ממזרים, כאילו בוא
לא הבנתי איזו טענה אתה מנסה להוכיח, שזוגיות של חילונית ודתי היא לא הגיונית ואפשרית, או שאנשים עם אמונה שונה לא יכולים להיות בזוגיות?
אם זו האפשרות הראשונה, אז מזל טוב, כנראה שלפי ההגדרה שלך ושל התורה כל בן אדם שיהיה בזוגיות איתי לא ייחשב דתי (מה שכמובן, לא תקף לכל החילוניות).
אם זו האפשרות השנייה, אז זה שהוא לא נחשב דתי לא אומר שאין לו אמונה שונה משלי, ואז עדיין אני יוצאת עם מישהו שהאמונה ואורח החיים שלו שונים משלי...
שואל השאלה:
ferbis
הוכחתי שדתי אמיתי וחילוניה או אתאיסטית לא יכולים להיות זוג בלי שאחד מהם ישבור לעצמו את כל העקרונות ובעצם כבר ישנה את ההגדרה שלו.
היפותטית אפשר לצייר מצב שבו אותו דתי ששומר קלה כבחמורה שנישא לאתאיסטית שמוכנה לשמור עבורו קלה כבחמורה גם כן ולחנך את הילדים בדיוק לפי איך שהוא רוצה, פשוט האמונה האישית שלה תהיה אחרת. אבל ברור שזה יהיה הרסני. ושוב, בכל קונסטלציה אחרת זה עדיין הרסני, ומי שמתקשה להכיר בזה שצריך לרצות לשמור את מצוות התורה כדי להיות דתי אז דא עקא
^^לא הוכחת את זה, הוכחת שדתי "אמיתי" לא יכול לצאת איתי ועדיין להיחשב דתי (אני מוכנה להודות שזה תקף גם לרוב החילוניות/אתאיסטיות אבל יש להניח שיש גם כאלו שהיו מוכנות לעשות את מה שאמרת).
ואלו שעושות את זה לא ישנו את ההגדרה שלהן... אתאיזם זה רק חוסר אמונה, אתה יכול לקיים כל מצווה שיש ועדיין להיחשב אתאיסט. אותו דבר לגבי חילוניות, עדיין יש להניח שהיא לא תקיים את כל המצוות ולכן לא תחשב דתייה...
שואל השאלה
אם אתה סובר שכל הגמרא זה דימויים אתה לא מאמין
וכדאי שתסתכל מה הרמבם כותב על זה בהקדמה למשנה
ברור שיש אש בגהינום, זה כתוב במלא מקומות, שהאש שם חזקה פי 60 משל הארץ, הסיפור על הרב והישמעלי שהראה לו את הפתח עם העשן, הגמרא בראש השנה על נהר דינור, וכו
זו הטיפשות הגדולה ביותר שקיימת ללמוד גמרא, לומר שאתה מאמין, ואז להחליט לבד מה מהגמרא נראה לך נכון ומה לא
אנונימי
א. מאן סליק לעילא ואתא

ב. אני יכול להביא לך רבנים גדולי עולם מהדורות הקודמים שיגידו לך שאתה טועה ואז אתה תפסול אותם כי הם לא מתאימים לרבנים שלך כי אתה בוחר את הרבנים שלך נטו לפי הדעה שלך. ומצד שני אני לא אגיד לך שהמדרשים לא נכונים פשוט שהם מדברים על דברים עמוקים.

הרמב"ם כתב שבעוה"ב אין לא עמידה ולא ישיבה ולא שתייה ולא אכילה. אז איך בדיוק אמורים להישרף באיזה אש? אלה רעיונות נוצריים קלאסיים של הפורגטוריום / התפיסה האורתודוקסית.

אולי גם נתייחס למדרשי רבה בר בר חנה כאילו הם קרו במציאות? מה זה בכלל עוזר לדעת שהיה איזה דג שהעיף את רבה בר בר חנה כמות מסוימת של פרסאות אם אתה נתקע בפשט ולא מנסה לעיין מה הרעיון העמוק שמסתתר בזה?

ג. הר"ן בדרשה י':
"אבל עונשי העוה"ב אי אפשר שיהיה זה כפי זה, כי הנפש לא תקבל עוד שם הישרה אחרת, אבל על הענין שהיתה כשנפרדה מהגוף תשאר לעולם. וכן אי אפשר שיהיה המכוון בעונש ההוא להישיר אחרים, כי העונש ההוא נעלם לגמרי מדיני העוה"ז, ואיננו נראה להם כלל, וא"כ אחר שאין העונש דבר טוב אצל הש"י ומכוון בעצמו, נצטרך לומר כי העונשים ההם ענין טבעי משיגים לנפש מצד עצמותה כאשר הרבתה אשמה בעולם הזה, כי כאשר אי אפשר שיכרית איש עצב אחד מעצביו ולא יכאב, כן א"א שאיש ממנו ימרוד בהש"י וימות במרדו ולא ישיגנו העונש ההוא. זהו הנראה בעונשי העוה"ב הנצחיים, אבל בעונשים זמניים כאותם שהזכירו רז"ל יורדין לגיהנם ומצפצפין ועולין או ויורדים לגיהנם ונדונין שם י"ב חודש, נראה שיתקבצו ב' דברים. האחד שיהיה דבר טבעי לנפש ע"ד שכתבתי, והשני שאותו הצער יביא הנפש לתכלית טוב שתזכך שם כדי שתוכל להיות נהנית מזיו השכינה. אבל המרוק והזיכוך שם איך יהיה הוא דבר נעלם ממנו גם מעינינו, ואם נפתח פינו במה שאולי תביא אליו הסברא ומה שנוטה לו מדברי רז"ל נהיה כחולמים, ולכן יותר טוב לשתוק ממנו".

ג. אחי מה אתה עושה פלוסים לעצמך
שואל השאלה:
ferbis
א. זה דתי לפי האמונה היהודית. זה לא נתון בספק או בבחירה אישית.
ב. אלו עדיין לא כל המצוות שתצטרכו לעשות כדי לחיות אם 'היצור הפרימיטיבי' הדתי הזה.
ג. אז כמו שכתבתי, זה יגרום הרבה סבל וויכוחים כי אין אף אתאיסטית שתסכים לכל התנאים של היהדות בלי להתרגז או להתעקש על שום דבר, גם לפעמים יש סיבה למה היא אתאיסטית.

כמעט כל המצוות קשורות בשני בני הזוג. לדוגמה גבר חייב מהתורה לחנך את הילדים לתורה ולהרחיק השפעות זרות, אז אשתו חייבת להראות מולם כמו דתייה לכל דבר.
תביא דוגמא לרב שסובר שאין גהינום
אנונימי
^^אתה די מתקטנן
אז אדם דתי שאומר שיצא עם אתאיסטית מסכים לפעול על פי המצוות שחשובות לו ולהתפשר על אחרות, במחיר של לא להיחשב דתי לפי התורה.
ואתה יודע מה, גם הרבה מהאנשים הדתיים בלי קשר לזוגיות עם אתאיסטית לא פועלים לפי המצוות ולכן הם לא נחשבים דתיים עוד לפני שהתחילו לצאת עם אתאיסטית..
בקיצור, הוכחת את טענתך שבן אדם שיצא עם אתאיסטית לא ייחשב דתי לפי התורה! מזל טוב! הוא עדיין ייחשב דתי לפי רוב האנשים (גם הדתיים) כל עוד הוא שומר על הרבה מצוות, גם אם לא את כל אלה שקשורות בגידול הילדים ובאשתו.
הרמב"ם
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
או שאתה לא למדת מקורות בישיבה, לחשוב שהעולם הבא הוא פיזי או נתפס בשכל שלנו זה חשיבה של נוצרים ומוסלמים.
"הרצון להיות טוב - זהו רוח גן עדן אלוקחם, המנשב בנשמה וממלא אותה אושר אין קץ, עד אשר גם אש הגיהנם של הצער העמוק מתהפך גם הוא לנחל עדנים" (אורות התשןבה טז, ג). לפי זה האש היא בבירור רק משל ולא אש פיזית.
"ומי שבוטח בזולת ה' מסיר האלקים השגחתו מעליו ומניח אותו ביד מי שבטח עליו" (חובות הלבבות) זה מדבר על העולם הבא, הקב"ה ישים אותך באמונה שלך לנצח. לא אש פיזית תכאיב לך, אלא הידיעה שמה שאתה בתוכו הוא לנצח. נגיד אדם יאכל גלידה כל יום, עולם הבא יהיה גלידה לנצח, זה יגרום לו לסבל אינסופי ומתוך זה הוא ילמד מה זה אחדות אצל הבורא ויתנתק ממה שאחז בו.
יש עוד מקורות אבל אין לי זמן להקליד את כל זה.
שואל השאלה:
ferbis
דבר ראשון, התחלתי מהמצוות הגדולות. יש עוד הרבה דברים שהם יאלצו לוותר עליהם ביחד.
דבר שני, כשדתי לא מקיים מצווה מסויימת, הוא לא מתגאה בה ולא מתחתן עם החטא. כאן כן.
דבר שלישי, לפי רוב האנשים גם חילוני שומר שבת הוא 'דתי'. זאת הגדרה חסרת היגיון.
פרשתי
בן אדם פרטי, עזוב הוא לא שם על הראי"ה מבחינתו מדובר בעוד איזה אברך, וכנראה גם הרמב"ם והר"ן לא מספיקים בשבילו, מקרה אבוד באמת, יש מצווה לא לומר דברים שאינם נשמעים
אור בוקר
בוא נאמר לרגע שאתה צודק, ואין שום אש וכו, וכל הגמרות שאומרות שיש הם שקר, וכו
ללא ספק כן נענשים, ומלא, זה מספיק בשבילי

בן אדם פרטי
הרצון להיות טוב וכו
זה אומר שזה שאתה רוצה להיות טוב זה השם, שנותן לך את הרצון הזה, ועוזר לך שאפילו אם ממש קשה לך הוא יהפוך לך את זה לטוב, ברור שהאש פה זה משל אבל הוא לא דיבר על העולם הבא הוא דיבר כמשל לסבל
ומי שבוטח וכו
הוא כותב שצריך לבטוח בהשם, ואם תבטח נגיד במישהו שיעזור לך, אז השם לא יעזור לך הוא יתן לך לראות שהאיש הזה לא ממש יכול

מה שעשית פה זה לעוות מילים ולהוציא אותם מהקשרם לגמרי
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
אני מכיר את המקורות האלה ולי יש רבנים שיסבירו, אני לא מדבר מהבטן. תשאל אישית כל רב האם יש לנו גוף אחרי שנמות, האם הסבל יהיה גשמי ומה זה בעצם עולם הבא.
תפתח רבנים שמסבירים על אמונה כמו הרמב"ם, הרב קוק, הרב ראובן פיירמן, הכוזרי, ועוד הרבה...
אין לי מה לדבר איתך אני מכיר את הדעה שלך אתה מכיר את הדעה שלי אתה בחיים לא הולך לשנות את הדעה שלך ואני לא הולך להשתכנע בדברים שאתה אומר
יש בזה משו
לא יודעת, אני מאמינה בה' ואין לי בעיה אם אנשים שלא, החברה הכי טובה שלי נוצרייה (סוג של) רב המשפחה שלי שחיה בחול או נוצרים או אטאיסטים, ואין לי בעיה איתם.
אדם הוא אדם, למי אכפת לאיזה אל הוא סוגד או לא?
שואל השאלה:
עד עצם היום הזה
בתור בני אדם אין לי שום בעיה איתם, יש לי חברים מהרבה דתות ומגזרים. הבעיה זה המחשבה שאנחנו יכולים להתחתן או לומר שאין שום הבדל וזה רק דברים של נוחות אישית
בנאדם פרטי
אני יודע שאין גוף אחרי המוות, ויש נשמה, והאש היא לא גשמית היא רוחנית (עזוב את זה שטכנית גם שלנו רוחנית)
כתוב בגמרא עצמה שזו אש שונה והרבה יותר חזקה
אנונימי
שואל השאלה:
עד עצם היום הזה
כי אנחנו לא אותו דבר. אנחנו יהודים והם גויים, אנחנו מאמינים והם כופרים בה' (אתאיסטים), אלו עובדות שמשנות את כל החיים גם בלי עניין מהותי, זה צורת חשיבה ודרך חיים שונה.
מהצד הדתי, אסור להתחתן איתם. למה? בגלל שאסור להכניס כפירה וקלקול לתוך הבית, ואסור להתחבר לזה.
מי אמר שאנחנו צודקים ולא 'כולם שווים'?
זו שאלה ארוכה יותר.
שואל השאלה:
compass
אבל אתה לא לומד אמונה ישר מהגמרא! גם בגמרא נכתב שרעידות אדמה זה שתי דמעות של הקב"ה שנופלות לים כשהוא זוכר את עם ישראל. הכל זה משלים עמוקים הרבה יותר ממה שכתוב.
תפתח 'אמונה ברורה', תפתח כוזרי, מורה נבוכים, ספרי הרב קוק, וכל ספר אמונה אחר שמטרתו להסביר מה זה בפועל. אני ממליץ לראות את השיעורים של הרב ראובן פיירמן, הוא רב גאון שחקר את הנושא ולימד גם אותי קצת.
כי הם אוהבים אחד את השני מאוד ולא אכפת להם
נעזוב את זה שלשדים אין קרניים וכו
כתוב ביחזקאל ובתפילה ביום כיפור שש כנפיים שש כנפיים לאחד
וגם יש דיון בגמרא כמה הנפות כנפיים צריך לעבור ממקום למקום וכו
חלק גדול מהרבנים דווקא כן סוברים שלומדים בשמים תורה, מה שלמדת בארץ
הענין עם הצואה רותחת כתוב במספר ספרים זה ידוע שזה העונש במדור הראשון של הגהינום
זה ידוע שיש מזיקים, והם לא שחורים, ושיש לשטן עניים בכל הגוף עיין תיקון הושענא רבא
אנונימי
ברור שזה רוחני, רק הגהינום התחתון פיזי חלקית
הפרשנים עצמם אומרים שיש גהינום, אפילו הרבנים כיום
עיין הרוחות מספרות רבי יהודא פתיא
עיין שיעורים הרב מאיר אליהו
עיין שיעורים הרב אמנון יצחק
זה המקורות שאני זוכר בנתיים
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
אלו לא מקורות, אלו אחרוני האחרונים. תפתח ספרי *אמונה* בנושא, כמו כל אלו שהבאתי לך. תלך ותשאל פנים ל פנים כל רב שחקר את האמונה בנושא הזה, כי לצערנו לא כולם עשו את זה.
גם לא ענית איך זה לא עבודה זרה לחשוב שיש גשמיות לאחר המוות.
איך זה כן עבודה זרה?
במדרש חזקיה הרב הביא מספר סיפורים של אנשים שבחייהם מצאו את גן העדן התחתון, פיזי
הרוחות מספרות הוא ספר בן מאות שנים
אתה בטח גם לא מאמין במלאכים, שדים, מזיקים, גן עדן, בית המקדש השלישי, נבואה, או כל דבר רוחני אחר נכון?
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
נמאס לדבר עם אדם שחוזר על עצמו. תלמד אמונה, לא רק מה שאתה חושב שאתה מבין בגמרא, תלמד ספרי אמונה אמיתיים.
ואתה לא חוזר על עצמך?
מה זה עוזר שאתה לומד אמונה אם אתה מחליט לבד למה להאמין ומה סתם משל?
אני מחליט שלא תרצח זה סתם משל, וזה בעצם בא לומר לא תצרח, שאסור לצרוח כשהשכנים ישנים, אבל כמובן שאם רוצים לרצוח מותר כי זה סתם דוגמא
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
אני מחליט מעצמי?! מי אמר לך שגיהנום הוא מקום גשמי? מה נותן לך את הזכות לחלוק על כל ספר אמונה שמתאר מה זה גיהנום וגן עדן באמת? מי נותן לך את הזכות לעשות את עולם הבא גשמי ולעבוד עבודה זרה?
אתה יודע מה זה בכלל עבודה זרה??
חוץ מזה כדאי שתלמד מה זה גן עדן התחתון וגהינום התחתון
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
אני למדתי, כנראה שאתה עוד לא...
גן עדן וגיהנום היחידים שיכולים להיות גשמיים זה כינויים לחיים טובים, אחדותיים ושלמים (גן עדן) או מפורדים וחסרים (גיהנום) בעולם הזה.

לדוגמה: "ת"ר כשחלה ר' אליעזר נכנסו תלמידיו לבקרו אמרו לו: רבינו, למדנו אורחות חיים ונזכה בהן לחיי העולם הבא. אמר להם: הזהרו בכבוד חבריכם ומנעו בניכם מן ההגיון והושיבום בין ברכי תלמידי חכמים וכשאתם מתפללים דעו לפני מי אתם עומדים ובשביל כך תזכו לחיי העולם הבא" (ברכות כח, ב)
הוא לא מתכוון שאחרי המוות יהיה להם טוב, אלא שמתוך זה יזכו ל*חיי* העולם הבא, לגן עדן שבעולם הזה.
זה עולם הבא היחיד שיש בו גשמיות.
ממש לא.
העולם הבא זו התקופה שאחרי ביאת המשיח

ונהר יוצא מעדן להשקות את הגן
ואז הנהר מתפצל ל4
רשי כותב שהם גיחון פרת חידקל ולא זוכר את הרביעי
אלה נהרות שקיימים פיזית
נוסף על כך מדרש חזקיה מתייחס הרבה לים הקרוש, שמשמש כמחסום לגן עדן, ומספר על אנשים שנקלעו בטעות
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
והגמרא מדברת שאלוקים בוכה ועושה רעידת אדמה. ושיש ציפור ענקית שעומדת בים והראש שלה בשמיים, ושהיו עכברים שאכלו חתול.
לזה קוראים 'משל', כי זה לא פשט.
שואל השאלה:
אנונימי
אז אתה מדמיין מקום פיזי בצורה מסויימת, צורה כלשהי של זמן, מרחב, נראות גשמית... זה כפירה.
ושוב, הגמרא לא באה לספר לנו סיפורים לכיף, כי הם לא יעילים. כל מילה מדוייקת וצריך להבין אותה באמת, אבל זה לא שהפשט הוא האמת בנושאים האלו, בשביל זה יש לך פרשנים.
בדיוק כמו תורה שבכתב, גם תורה שבעל פה מורכבת מספרים מסויימים, ואחריהם פירושים וביאורים על כל מילה ובעצם גילוי של האמת.
שואל השאלה:
אל תאמין, אלו עובדות.
אנחנו לא דת פגאנית שחושבת שבשמיים תראה אנשים עם כנפיים 'מלאכים' וספרייה ענקית עם מיליוני ספרי קודש ומשה רבנו מעביר שיעור.
או שבגיהנום יש דברים שחורים מרושעים עם קרניים שמכניסים את כולם לסיר מספר 7 ומפעילים את הגז והסיר מלא אנשים וצואה רותחת...

זה מגוחך לחלוטין, וממש לא האמונה היהודית. גם לא קרוב לזה.
אני לא מאמין שאפילו אחד מהרבנים האלה סובר שהגהנום הוא מטאפורה
אנונימי
ושוב, לדעתך מה שלא ראית לא קיים
אם הגמרא אומרת משהו אתה לא בעמדה לחלוק עליה
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
אני לא חולק על הגמרא, אני אומר בשם כל ספר אמונה שיש, שהגמרא לא כותבת בצורה כל כך ט*פשית וחסרת משמעות רק בשביל למלא דפים.