29 תשובות
בגלל שהשואה הייתה עונש ליהודים
אנונימי
שואל השאלה:
השואה לא הייתה הדבר הכי גרוע שקרה
אם תחזור אחורה בזמן זה נהיה גרוע יותר עד לגלות מצריים (כן, אפשר בקלות להשוות את זה לשואה)
שואל השאלה:
ואני לא יודעת... חשבתי שיש בעולם קצת יותר מחומר... ואם היהודים הם עם של רוח, אז זה בעצם עינוי גופני ולא רוחני...
חוץ מזה שאמרו שביום שבו וורשה תהפוך לירושליים זה לא ייגמר טוב
לכן לפי דעתי כל היהודים שעושים את אותו הדבר לנו יורק חייבים לחשוב פעמיים ובאופן בהוך
כי אלוהים אמור להיות דמות מוסרית עליונה.
הוא אמור להיות מושלם.
הוא אמור למנוע מדברים כאלו להתרחש.
איך יכול להיות שאלוהים קיים אם הוא גורם לטבח של מליוני אנשים בחזית? בימים הקשים של מלחמת העולם מתו אלפי אנשים כל כמה דקות! ערים שלמות נשרפו לעפר! איך זה יכול להיות שאלוהים מרשה לדבר שכזה להתקיים?
וזה עוד בלי להתייחס לעם "שלו" לעם שהוא בחר שיהיה אור לגויים, לעם שהוא הבטיח לאבותיו שהם יהיו רבים כחול אשר בארץ, וככוכבי השמיים-אז אותם הוא שולח לטבח באופן מיוחד? אין פה הגיון-ובטח שלא מוסר.
אנחנו עדיין כאן ממזל או כי אנחנו פשוט עם חכם, תראי היטלר יכל לרצוח את כולנו פשוט אבל הוא לא היה מספיק חכם בשביל זה באותה התקופה לאף אחד לא היה אכפת מהיהודים עזרו לנו בשביל לעתור את היטלר
אם היטלר היה מספיק חכם כדי לחשוב שבו הרצח קודם את היהודים ורק אז להשתלט על העולם ממזמן ההינו בקבר

למה שיעשו את זה? כי היינו חכמים תמיד, בזמן שילדים הנוצרים בגיל קטן לא עשו כלום אנחנו הלכנו לבית ספר חינכו את עצמנו לא סתם 30% מפרסי האוסקר הם של יהודים
שואל השאלה:
^^אני מדברת על כוחות שלמים שהלכו לגטו רק כדי להעביר את הזמן בלירות ביהודי שהגיע לתור בלי כובע. אין להם, כאילו, אשכרה מלחמת עולם לנהל?! אפילו חייל אחד זה בזבוז גמור!!
שואל השאלה:
אבל למה דווקא היהודים חכמים לא הבנתיי
שואל השאלה:
בואו ניישר קו- אני אמרתי שהעם הנבחר הוא נבחר *בגלל* שדווקא לו קורה דברים כאלה
שואל השאלה:
כל העולם מכיר את היהודים ואנחנו כלום על המפה
זה כבר במה שאת מאמינה בו זה יכול להיות בזכות אלוהים
וזה יכול להיות כי למדנו בפוקס או כל דבר אחר
אני מאמינה שזה אלוהים
^^^^^^^מרבית הכוחות שטיפלו ביהודים לא היו משנים כלום בחזית.
הם היו חיילי אס אס וגסטפו.
הם היו לוחמים פחות יעילים מאשר הווארמכט.
והם גם הגיעו לחזית כשהמלחמה התקדמה והכוחות של הווארמכט נגמרו.
בנוסף, יש קרבות שבהם יותר חיילים זה לא עוזר, וחלק גדול מהקרבות בחלק השני של מלחמת העולם היו כאלו.
לא נבחרנו כי קרה לנו דברים, אז לא קרה לנו כלום
שואל השאלה:
בגלל שקרה לנו זה לא הגיוני שנהיה סתם כאלה
שואל השאלה:
השליט של גמרניה מצהיר שמי שהורג יהודי הורג אותו בשם כל גרמניה
אני לא מבינה מאיםה זה הגיע
ברור שזה הגיוני.
כי יש סיבה לכל דבר-ויש סיבה הגיונית יותר מאשר ישות מיסתית רוצה להתנקם בנו על זה שהוא בחר בנו.

ויש הסבר היסטוריים ללמה היטלר אמר את זה, הוא היה אנטישמי, הוא האמין בתורת הגזע הנאצית, לפי תורת הגזע הנאצי היהודים חייבם למות לפני שהם יפגעו בגרמניה.
שואל השאלה:
מה זה מעניין את היטלר יימח שמו?!
שואל השאלה:
זה לא התנקמות
אז מה זה? אם אלוהים יכל לבחור אם לפגוע בעם שלו או לא, אז למה הוא בחר כן?
שואל השאלה:
ההחשבה של סבל גופני בתור סבל לפי כל ההכללות הוא בעצם כליאה של עצמך בתוך החומר. בהחשבת הסבל הרוחני כנחשב ביותר, מציאות החיים שונה לגמרי ובמיוחד הפרופורציות לגבי כל אירוע, והכי נוגע לזה הוא השתיקה כשמעליבים אותך במקום להעליב חזרה.
מישהו הבין?
אני רוצה להגיד שזה מזכיר לי טיפה את הפסוק האייקוני מהברית החדשה "הַמַּכֶּה אוֹתְךָ עַל הַלְּחִי, הַטֵּה לוֹ גַּם אֶת הַשְּׁנִיָּה. הַלּוֹקֵחַ אֶת מְעִילְךָ, אַל תִּמְנַע מִמֶּנּוּ גַם אֶת כֻּתָּנְתְּךָ."
היי, אני לא רבנית או מישהו גדול אבל לפי כל מיני מקומות שלמדתי שקצת חזרו על עצמם, ה' רוצה לנסות את הצדיקים ועי הניסיון הם מתחזקים יותר ויותר. יש כל מיני המשלות( תגידי אם את רוצה שאגיד לך מקורות). יש הרבה טענות ומחשבות למה הוא עשה את זה, לדעתי פשוט זה חלק מהגאולה ועל ידי זה הקמנו מדינה.
א. ההוכחה מזה שאנחנו העם הנבחר, זה אחת הטענות הקצת פחות טובות. לפי היטלר, הוא נשלח להשמיד את המוסר ולדעתו אנחנו חלק גדול מזה. זו לא הוכחה שאנחנו נבחרים, אבל כן יש כאן ייחודיות.

ב. שטפו לנאצים את המוח שירצחו אותנו בחשיבות עליונה, אז עשו את זה.

ג. הסבירות שנשרוד נמוכה ממש, אבל עדיין אפשרית. אנשים לא מאמינים בניסים כאן.

ד. למי שכותב שזו הוכחה שאין אלוקים: זה כשל לוגי כי אלוקים לא מוגדר ואין אפשרות להוכיח את חוסר הקיום שלו, הוא לא הבטיח לכם כלום, אתם לא יודעים בכלל מה טוב ומה רע, ועוד הרבה תשובות פשוטות.

ה. למי שכתב שאנשים איבדו שם את האמונה, דווקא הרבה התחזקו או התקרבו בזכותה, קצוות החוזרים בשאלה בגללה היה קטן יחסית.

icecreambb
ממליץ לך לרשום בפירוש שזה סרקזם, לא בטוח שכולם הבינו חחח.
המשפט קצת מתאים, רק ששואלת השאלה מוצאת את הטוב אחרי שעצרו את המכה, בניגוד לנוצרים שלא מתנגדים לה.
יש אלוקים!!!!
אנונימית
עם השואה לא הייתה קורית לא היינו מי שאנחנו היום
אין על הרב עמיטל, זכיתי ללמוד השנה בישיבה שהקים.
אנונימי
נעצתי, כל הזמן רוצים להשמיד את עם ישראל, את היהודים כי הם חכמים וטובים. אבל אנחנו אלה שקיבלנו את עשרת הדיברות ולנו יש את אלוקים איתנו! עם ישראל חוטא הרבה ואנחנו לא חייבים לקבל שום הסברים וסיבות למה היתה שואה או משהו אחר.. נסתדרות דרכי האל
אנשים תמיד רצו להרוג אותנו, כי אנחנו שונים מהם, כי אנחנו מצליחים מהם, כי השנאה כלפינו מושרשת בתרבות שלהם. אין לזה שום קשר לקיום של אלוהים
"אם יכול היה להיות אוושויץ, לא יכול להיות אלוהים"
ציטוט של ניצול שואה.
זו דעתי,
בתשובה לחיים כהן שאמר שבעקבות השואה איבד את האמונה באלוהים, ענה ליבוביץ שגם קודם לכן חיים כהן לא האמין באלוהים, אלא רק בעזרת אלוהים.

''האלוהים שאנשים לא מאמינים בו עקב השואה הוא לא האלוהים שלי, את האלוהים שלי אני לא מבין, את שלהם הם בטוחים שהם יכולים להבין''