21 תשובות
אממ....כאילו סוגשל
לא כי לא אכפת לי
הולכים לצאת עלייך דתיים בעוד 3...2..1
הם עשו ברית מילה אז הם נקראים יהודים
ברור.
יהודים הם רק הצאצאים של יהודה.
יהודה הוא הבן של יעקב.
אברהם ויצחק הם לא הבנים שלו-ולכן הם לא יהודים.
שואל השאלה:
הם יודעים את זה, לא היה דת בשם ישראל באותו זמן, רק אחרי קבלת התורה נהינו עם
] [
שאלה גאונית חחח
נכון :)
אנוכי=אני
אחרי כמה זמן, כל עם ישראל נקרא "יהודים" על שם ההודיה, זה כבר לא רק על שבט יהודה (ולא ממלכת יהודה).
שואל השאלה:
הולה ניניו
הרבה מהעולם עושים ברית מילה, זה בריא.
חוץ מזה לא כל עושה ברית מילה הוא יהודי
] [
חח זה ידוע, לא היו דתות אז - אז הם לא היו יהודים

ההגדרה "יהודי" נוצרה רק במתן תורה

אבל לפי המדרש שלושת האבות שמרו מצוות - שבת ברית מילה וכו', לכן זה נחשב שהם כן היו יהודים
עד מתן תורה לא היו יהודים היו רק עבריים
אברהם עשה ברית איך זה הגיוני..
אנונימי
בעיקרון גם משה רבנו, יהושע בן נון, שמשון הגיבור, אליהו הנביא ודומיהם לא היו יהודים

יהודים זה קטלוג שניתן בהתחלה רק לבני שבט יהודה ולאחר מכן לכל צאצאי האנשים שישבו בממלכת יהודה לפני הגלות אז אולי הכוונה שלך היא לעם ישראל/בני ישראל.. אבל גם זה בעיקרון שם שלא ניתן לאלו שתכלס צאצאיו של ישראל (יעקב)
על פי הפרשנים הכי "מפרגנים" 60 הריבוא שיצאו מארץ מצרים לסיני היו רק 20 אחוז בערך מהצאצאים של יעקב (על פי הפחות מםרגנים יש אפילו שאומרים 5 אחוזים בערך)
רוב רובם של צאצאי יעקב נשארו במצרים או גלו למקומות אחרים כמו מסופוטמיה וכו יחד עם החיקסוס ומנגד מלא מצרים ומלא מהחיקסוס גם יצאו עם החלקים של צאצאי יעקב ככה שבני ישראל הוא גם לא בדיוק מונח טוב.. אז אולי צאצאי ואלו שנשבעו לה'? (כי להגדיר את העם כמי שנשבעו בהר סיני תהיה הגדרה לא נכונה, משום שגרים וצאצאיהם כן נחשבים בני העם משום שהם נכנסו בשבועה ובברית ה' ומן הסתם שהם לא עשו את זה במעמד הר סיני כי הם הצטרפו לאחריו) אבל תכלס במקרה כזה אברהם יצחק ויעקב ייכללו כחלק מהעם ועוד כמה צאצאים של אלו שנשארו במצרים שהיום אנחנו לא רוצים אליהם שום קשר, ואם נגיד אלו שנשבעו לה' לא כולל הצאצאים נקבל שרוב תושבי מדינת ישראל כיום לא חלק מהעם, אז בתכלס היום אין שום הגדרה לקבוצה הנחמדה שלנו שכוללת את תושבי ממלכות יהודה וישראל כולל הגרים
שואל השאלה:
פשוט נראלי, העם הפך לעם רק אחרי מתן תורה, אנחנו עם ישראל, העם היהודי, ואברהם יצחק ויעקב לא היו עם הם היו יחידים כי השאר האמינו בבעל והאשרה, ברית מילה עושים הרבה מהעולם, זה לא הופך אותם ליהודים
] [
הם עושים בשביל בריאות
אנחנו עושים כי זה ברית ביננו לבין ה'
ואנחנו התחלנו עם זה אז..

וחוץ מזה עם ישראל
עם זה זיקה שייכות כזה אחרי הכל
לא יודע איך להסביר
^^אם אתה אומר שמי שמקיים את התורה זה עם ישראל-אז כיום מעל חצי מהמדינה זה לא עם ישראל

אם אתה אומר שרק מי שהיה נוכח במעמד הר סיני-אז זה לא מסתדר עם העובדה של הגרים שנכנסים בברית ה'

אם אתה אומר שרק מי שבברית ה' או צאצאיו של מי שבברית ה' הם עם ישראל-אז גם אברהם יצחק ויעקב חלק מהעם
יהודי זה מי שנולד לאם יהודיה או התגייר.
מצוות זה אמנם חובה, אבל לא מבטל את זה שהוא יהודי.
^אבל אני מדבר על הגדרה כוללת לכל העם,
יהודי זו הגדרה רק לגולי ממלכת יהודה ולא לעשרת השבטים הנוספים
icecreambb
"שִׂמְחָה וְשָׂשׂוֹן לַיְּהוּדִים מִשְׁתֶּה וְיוֹם טוֹב וְרַבִּים מֵעַמֵּי הָאָרֶץ מִתְיַהֲדִים כִּי נָפַל פַּחַד הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם" (אסתר)
"(כב) וּבָאוּ עַמִּים רַבִּים וְגוֹיִם עֲצוּמִים לְבַקֵּשׁ אֶת ה' צְבָאוֹת בִּירוּשָׁלִָם וּלְחַלּוֹת אֶת פְּנֵי ה': (כג) כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת בַּיָּמִים הָהֵמָּה אֲשֶׁר יַחֲזִיקוּ עֲשָׂרָה אֲנָשִׁים מִכֹּל לְשֹׁנוֹת הַגּוֹיִם וְהֶחֱזִיקוּ בִּכְנַף אִישׁ יְהוּדִי לֵאמֹר נֵלְכָה עִמָּכֶם כִּי שָׁמַעְנוּ אֱלֹהִים עִמָּכֶם:" (זכריה)

בקישור תראה שיש את הסיבה שלך, אבל היא לא ממש מספקת כי זה נפוץ מדי, ואולי כי לא כולם משבט או ממלכת יהודה...
^לא הבנתי מה אתה מנסה לומר פה.. סיפור המגילה היה הרבה אחרי גלות בבל שבה תושבי ממלכת יהודה נלקחו, למעשה הסיפור קרה כשהאימפריה המסופוטומית (הבבלית) כבר קרסה והובסה על ידי האימפריה הפרסית

זה מאמר נחמד והכל אבל הוא מאמר הבדיעבד, 99 אחוזים שהכוונה במגילה ביהודי הייתה פשוט איש מ-ממלכת יהודה, כמו שהיום קוראים למהגרים על שם המדינות מהן הם הגיעו (סודנים, סינים וכד) ולא כמו שמנסים להגיד פה כאילו השם יהודי ניתן רק לאנשים משבט יהודה (בהתחלה בהתחלה היה כך, אבל מאז שהוקמו הממלכות העבריות השכנות זה כבר נהיה שם כולל לכל בני ממלכת יהודה)
icecreambb
כי הגויים הופכים ליהודים. לא נכתב לעבריים או מתגיירים. ובגאולה רק ממלכת יהודה יזכו שיהיו להם 10 גויים שיחזיקו בכנפיהם?

נכון שהכינוי מגיע מ-ממלכת יהודה, אבל אחרי הגלות זה כבר לא רק לגולי יהודה.