30 תשובות
אני אשכנזייה ואני ימנית וגם כל המשפחה שלי חח
סיבות סוציולוגיות
לא יודעת מה לגבי שאר האשכנזים אבל אוקראינים ורוסים לרוב ימניים לפעצים קיצוניים
פעם זה היה ככה היום הרוב ימנים במיוחד הצעירים
שואל השאלה:
נו ידעתי שתגידו את זה
אמרתי *הרוב*
אנונימי
^^ ממש לא הרבה צעירים שמאלנים
מה? לא! מאיפה ההנחה הזאת בדיוק?
אנונימית
הרבה צעירים שמאלנים ? 85 אחוז מהצעירים ימנים
ומאיפה הסטטיסטיקה הזאת
כי זה לא נכון. אבל אם אתה רוצה ללכת לפי סטיגמה אני אסביר. שדרך עגב אני ממש לא מסכים איתה
אשכנזים יותר מזוהים כליברלים, הומניים ומקבלי השונה = סוציאליזים = שמאל
ומזרחים יותר מזוהים על פי הסטיגמה כערסים, כאלימים וחסרי רגישות וקפיטלסטים = ימין
אבל זה לא בהכרח נכון ונכון להיום זה ממש לא ככה
היום הרוב ימנים
אם רק בני 18-30 היו מצביעים בלי המגזר אפילו בלי המגזר והדתי הייתה קואליציה חזקה של ביבי עם בן גביר . גם רוב החילונים הצעירים והמסורתיים הם ימנים ככה שמאל זה דבר שנשחק ומצטמק עם השנים. מפלגת העבודה (מפלגה שלטונית לשעבר) היום מדשדשת עם 5-8 מנדטים
מרץ איכשהו תמיד בנס עוברת את אחו החסימה
אשכנזים מזוהים כגזענים פריבילגיה שמעוניינים לשמור על הכוח שלהם ולמנוע תחרות חופשית ע"י סוציאליזם = שמאל
מזרחים הם אנשים שעוד לא הגיעו לעמדות הכוח ולא מממשים את כל הפוטנציאל שלהם ומעוניינים שהמדינה תתנהל בצורה חופשית וליברלית יותר ותתן לכולם הזדמנות להצליח = ימין
זה לא נכון
^^
אני לא חושב שאת יודעת מה זה שמאל וימין
ולשאלה
כנראה שחלק גדול מזה מגיע מהחברה שהמזרחים הגיעו ממנה שהייתה מאוד שמרנית
למרות שזה ממש לא בהכרח
ככה זה בכל מדינה , הציבור המשכיל והעשיר תומך בשמאל והציבור החסר השכלה והעני תומך בימין... זה בא מתוך רגשי נגישות של אנשים עניים והם רוצים לעשות רע לאחרים ובגלל זה מצביעים למפלגות ימין וימין קיצוני... ואנשים שבאים מחינוך מהבית של אהבת האחר ומקבלת האחר זה אנשים בדרך כלל עם השכלה גבוהה וככה גם בא הון עצמי גבוה...וגם בדרך כלל ככל שאנשים יותר קרובים לדת ולמסורת הם יותר עניים וכתוצאה מכך יותר ימניים...
אנונימי
"מארי פאקיל" אם את חושבת שביבי מאפשר למזרחים להצליח כלכלית אז כנראה ששטפו לך את המוח..... בשנות ה90 בן אדם ממוצע מהפריפריה יכל לעבור למרכז בלי בעיה מבחינה כלכלית , והיום דירה ממוצעת בגוש דן עולה פי 3 מדירה ממוצעת בקריית שמונה ככה שלתושבי הפריפריה אין שום סיכוי בחיים להגיע לגור במקומות המפותחים בארץ...
בעבר, קיבוצים(חוץ מהקיבוץ הדתי) היו נחשבים רק של אשכנזים, וקיבוצים היה דבר מאוד שמאלני בעבר. זה מסביר הרבה.
^השאלה שואלת למה מההתחלה סה קרה ככה...
לא כולם, כן הרבה פעמים זה ככה אבל זה לא אומר שכולם ככה, אני חושבת שזה ככה בגלל האופי והתרבות השונה, אשכנזים ומזרחים גדלו וחונכו דיי אחרת אם זה ששניהם יהודים, אשכנזים התבוללו יותר כי הם רצו להיתערבב יותר הם הכחישו את היותם יהודים בשביל להצליח התנצרו והתאסלמו במהלך החייםהתערבבו והתחתנו עם גויות חינכו אותם שלימודים ותארים ולהיות רופא ועורך דין זה חשוב, את הדת והמסורת הם דיי זנחו ויותר התמקדו בלהצליח כגוף ולא כנשמה, התעסקו בפיזי ובשכלי, ולא ברוחניות ובלבבי, ספרדים יותר היה חשוב להם המשפחה והדת והמסורת, הם יותר אנשים פשוטים וחמים, כמו שאשכנזי חונך להיות חכם ולהוציאי ממנו את המקסימום בלימודים ומשמעת ותרבותיות אז הספרדי חונך שערך משפחה זה ערך עליון שאישה טובה זאת אישה שיודעת להרים מאה סירים בית ענק ועשר ילדים יחד! ושגבר זה גבר חזק וחסון שמפרנס ומחזיק בית מבחינת תחזוקה, קידוש חגים כשרות נידה אלו דברים שלאורך דורות לא נשבר אצלם ותמיד מגיל אפס שמעו על שישראל היא של העם היהודי וחונכו על ציונות ויהדות על התנך והכל ולכן אפשר לראות את זה גם פה, האשכנזי עדיין נורא חשוב לאמא שלו שיהיה חברותי ושיהיה רופא ושיתערבב ויחייה ולאמא המזרחית חשוב שהילד יתחתן יתרבה ויהיה צדיק ושומר מצוות וציוני ושיתרום ויתן ויהיה יהודי טוב בקיצור.
^
נראה לי שאת שוכחת שאמונה זה בחירה. ואי אפשר להאמין בכוח.
שמעי את גזענית^^
^^לא קשור בכלל למה שהסברתי אבל בסדר.
את אומרת שספרדים הם אנשים פשוטים וחמים. משמע שאשכנזים קרים ולא פשוטים.
זה קצת גזעני.

אגב, מה טוב בלהיות פשוט. אומרת בתור פשוטה.
לא צריך לשאוף לפשטות. צריך להשקיע בעצמך כדי להשיג בדיוק את מה שאתה רוצה. אם זה אומר להיות אשכנזי, אז אולי גם אני אצא קצת גזענית ואגיד שאולי אשכנזים פשוט יותר מכבדים את עצמם.
(אומרת בתור מישהי שהיא גם אירופאית וגם ערביי צפון אפריקה.)
^לא אמרתי את מה שאמרת ולכן את המשמע שלך תשאירי לעצמך..
דבר שני לא דברתי על כולם, דברתי על איך שאני רואה את הדברים, לך פשטות נחשב כדבר פחות טוב בעייני אנשים פשוטים הם הטובים ביותר בעולם הזה, כל אחד וראיית העולם שלו.
תסבירי לי בבקשה, למה לדעתך צריך לשאוף להיות פשוט?
למה לא לשאוף להיות מצליח?
^שכל אחד יהיה מה שבא לו, אז אין מה להסביר אני פשוט אוהבת יותר את הלב של הפשוטים משהו בפשטות קונה אותי יש להם נשמה גדולה וטובה בדרך כלל, השאפתנים שאת קוראת להם אני יותר רואה בהם כמתנשאים וחומריים גם אז אני פחות מתחברת לכאלה.
מזרחים אנשים פשוטים? כל התרבות ה**ימיטיבית של פוזות של כסף ותרבות שופוני זאת תרבות מזרחית(ערבית)
אנונימי
^^
אפשר להיות עם לב טוב, ועם נשמה גדולה, ולא להיות פשוט.
אנונימי^^
מסכימה, בדיוק.
^^^קיימים גם כאלה.. אבל על אלה כלל לא דיברתי, כמו שעוד על המון סוגי אנשים אגב לא דיברתי. בעייני שמאלני וימיני זה אופי ואישיות קודם כל הרבה מעבר לזה שזה אידירולוגיה ועמדה פוליטית אמרתי איך זה בעיינים שלי בלבד את הימיני אני רואה משהו אחד את השמאלני אני רואה משהו אחר וחא הכללתי ולא דברתי על עוד סוגי אשכנזים או מזרחים..
^^בטוח, רק שאני אישית לא הכרתי כאלה.