4 תשובות
אני מתארת לעצמי כמה זה קשה לשמוע דבר כזה מאדם שאת אוהבת , ועוד כשאת בדיכאון.
ויש דברים שלוקחים זמן, ושהם תהליך .
את בטיפול ?
זה יוכל לעזור ..
ויש דברים שלוקחים זמן, ושהם תהליך .
את בטיפול ?
זה יוכל לעזור ..
אני מצטערת שאת עוברת את זה ואני ממש מזדהה איתך.
בתור התחלה, המצב לא ישתפר אם את לא תעשי משהו. אני מבינה שאת בטח מנסה לעשות את ההכי טוב שלך כדי לשנות את המצב, אבל יש פעמים שלא משנה כמה תרצי או תנסי, זה פשוט לא יקרה וגם יש לזה סיבה. יכול להיות שמשהו פגע בך ואת מפחדת לצאת מהדיכאון ולהיפגע שוב? אולי את מפחדת משינויים והמחשבה של "מה אם אני אצא מהדיכאון ומאזור הנוחות שלי ומשהו יקרה? מה אם אני אפגע?"
באמת שאני מבינה שזה קשה וזה לא קל להתגבר על פחד כזה משמעותי וכל האנשים שפשוט אומרים לך "תגידי תודה על מה שיש לך" "אין לך על מה ךהיות עצובה" "פשוט תעשי דברים שמשמחים אותך" כן, אל תקשיבי להם, הם ככל הנראה לא עברו את זה ואין להם את הזכות להגיד לך את כל הדברים האלו. אני רק רוצה שתדעי שזאת ממש לא אשמתך, זה רק בגלל ההורמונים והכימיקלים בגוף שלך שמשפיעים עלייך בצורה כזאת.
עכשיו, הינה מה שאני מציעה לך לעשות:
1. תתחילי מדברים קטנים, את לא צריכה לעשות קפיצה גדולה שאת לא תעמדי בה. נגיד בבית ספר אם יש משהו שאת לא מבינה, תרימי ותקראי למורה ותבקשי ממנה עזרה. אפילו כשאת מגיע הביתה ויש לך שיעורים, אז תפתרי תרגיל אחד או שניים ואם את לא מצליחה אז אל תוותרי, תבקשי עזרה מאחד ההורים או אחים גדולים.
2. אל תדחי דברים, אם יש לך קצת ניירות על השולחן או קצת אבק, אל תדחי את זה ותגידי "אני אנקה אחר כך" תעשי את זה ברגע שאת רואה את זה. גם בבוקר כשאת כמה, דבר ראשון תסדרי את המיטה שלך, תקפלי את השמיכה, תפתחי חלון, תשתפי פנים ותצחצחי שיניים. אל תחקי עם הדברים האלה, באמת שאולי זה קטן ונשמע לא משמעותי, אבל תתפלאי כמה זה נותן הרגשה טובה גם לסדר דברים וגם לעשות אותם מיד ולא לחקות איתם.
3. תתגאי בעצמך על כל הצלחה קטנה, גם אם זה הדבר הכי קטן ודבילי שאת חושבת עליו.
פתרת תרגיל בחשבון? תתגאי בעצמך ותשמחי!
הצלחת לעשות טיפה ספורט? מצויין! תחגגי כל שנייה שעבדת!
4. תרחיקי מחשבות של "הייתי יכולה לעשות יותר" "אני לא שווה זמן" "למה אני לא יכולה להיות כמוהם" המחשבות האלה לא עוזרות בכלום וסתם גורמות לך להרגיש יותר רע. תחשבי על מה שהצלחת ולא על מה שיכולת לעשות יותר, תזכרי שאת גם מתחזקת, כל מאמץ קטן שאת עושה מחזק אותך.
5. תנסי לצאת יותר, גם אם זאת סתם הליכה עם מוזיקה או ללכת לקניון עם חברה. אני לא יודעת מי זאת האישה שמנסה לעזור לך (אני מתארת לעצמי שזאת אמא שלך), אבל זה ברור שאיכפת לה ממך. תנסי להיות יותר בקרבת, אם היא הולכת לקניות אז תצטרפי אליה, היא יוצאת להליכה, תצאי איתה. זה יעשה לך טוב להיות בקרבת אדם שאוהב אותך ודואג לך וזה גם יעשה לך טוב לצאת קצת מהבית.
6. תשמעי מוזיקה שמשמחת אותך, תעשי קצת הפסקה עם השירים הדיכאוניים ותשמעי שירים שמחים (תגידי אם את רוצה ואני אתן לך כמה שמות, יש לי מלא). השירים העצובים האלה רק גורמים לך להיות יותר עצובה ולשקוע עמוק יותר בדיכאון.
7. תנסי לדבר אם האישה הזאת על כל מני דברים, גם אם הם סתם דברים כמו מבחן שיש לך, אירועים מסויימים (דברים בבית ספר, חתונות, מפגשים משפחתיים ועוד...). זה יעשה לך טוב לדבר עם משהו וזה גם ילמד אותך איך להיפתח יותר. כמובן שאת לא חייבת עכשיו לדבר על כל מה שאת מרגישה.
אני ממש מצטערת על כל החפירה אבל אני מקווה שזה יעזור לך אפילו קצת לצאת מהדיכאון הזה. אם המצב שלך ישתפר, המצב אצל הסובבים אותך ישתפר. בנוסף אני מצרפת קישור לערוץ יוטיוב ממש טוב שבאמת נותן טיפים טובים ומסביר למה דברים מסויימים קורים.
רק שתדעי, אם את רוצה עוד עזרה/עצות, לפרוק או סתם לדבר, את מוזמנת לשלוח אליי הודעה❤
בתור התחלה, המצב לא ישתפר אם את לא תעשי משהו. אני מבינה שאת בטח מנסה לעשות את ההכי טוב שלך כדי לשנות את המצב, אבל יש פעמים שלא משנה כמה תרצי או תנסי, זה פשוט לא יקרה וגם יש לזה סיבה. יכול להיות שמשהו פגע בך ואת מפחדת לצאת מהדיכאון ולהיפגע שוב? אולי את מפחדת משינויים והמחשבה של "מה אם אני אצא מהדיכאון ומאזור הנוחות שלי ומשהו יקרה? מה אם אני אפגע?"
באמת שאני מבינה שזה קשה וזה לא קל להתגבר על פחד כזה משמעותי וכל האנשים שפשוט אומרים לך "תגידי תודה על מה שיש לך" "אין לך על מה ךהיות עצובה" "פשוט תעשי דברים שמשמחים אותך" כן, אל תקשיבי להם, הם ככל הנראה לא עברו את זה ואין להם את הזכות להגיד לך את כל הדברים האלו. אני רק רוצה שתדעי שזאת ממש לא אשמתך, זה רק בגלל ההורמונים והכימיקלים בגוף שלך שמשפיעים עלייך בצורה כזאת.
עכשיו, הינה מה שאני מציעה לך לעשות:
1. תתחילי מדברים קטנים, את לא צריכה לעשות קפיצה גדולה שאת לא תעמדי בה. נגיד בבית ספר אם יש משהו שאת לא מבינה, תרימי ותקראי למורה ותבקשי ממנה עזרה. אפילו כשאת מגיע הביתה ויש לך שיעורים, אז תפתרי תרגיל אחד או שניים ואם את לא מצליחה אז אל תוותרי, תבקשי עזרה מאחד ההורים או אחים גדולים.
2. אל תדחי דברים, אם יש לך קצת ניירות על השולחן או קצת אבק, אל תדחי את זה ותגידי "אני אנקה אחר כך" תעשי את זה ברגע שאת רואה את זה. גם בבוקר כשאת כמה, דבר ראשון תסדרי את המיטה שלך, תקפלי את השמיכה, תפתחי חלון, תשתפי פנים ותצחצחי שיניים. אל תחקי עם הדברים האלה, באמת שאולי זה קטן ונשמע לא משמעותי, אבל תתפלאי כמה זה נותן הרגשה טובה גם לסדר דברים וגם לעשות אותם מיד ולא לחקות איתם.
3. תתגאי בעצמך על כל הצלחה קטנה, גם אם זה הדבר הכי קטן ודבילי שאת חושבת עליו.
פתרת תרגיל בחשבון? תתגאי בעצמך ותשמחי!
הצלחת לעשות טיפה ספורט? מצויין! תחגגי כל שנייה שעבדת!
4. תרחיקי מחשבות של "הייתי יכולה לעשות יותר" "אני לא שווה זמן" "למה אני לא יכולה להיות כמוהם" המחשבות האלה לא עוזרות בכלום וסתם גורמות לך להרגיש יותר רע. תחשבי על מה שהצלחת ולא על מה שיכולת לעשות יותר, תזכרי שאת גם מתחזקת, כל מאמץ קטן שאת עושה מחזק אותך.
5. תנסי לצאת יותר, גם אם זאת סתם הליכה עם מוזיקה או ללכת לקניון עם חברה. אני לא יודעת מי זאת האישה שמנסה לעזור לך (אני מתארת לעצמי שזאת אמא שלך), אבל זה ברור שאיכפת לה ממך. תנסי להיות יותר בקרבת, אם היא הולכת לקניות אז תצטרפי אליה, היא יוצאת להליכה, תצאי איתה. זה יעשה לך טוב להיות בקרבת אדם שאוהב אותך ודואג לך וזה גם יעשה לך טוב לצאת קצת מהבית.
6. תשמעי מוזיקה שמשמחת אותך, תעשי קצת הפסקה עם השירים הדיכאוניים ותשמעי שירים שמחים (תגידי אם את רוצה ואני אתן לך כמה שמות, יש לי מלא). השירים העצובים האלה רק גורמים לך להיות יותר עצובה ולשקוע עמוק יותר בדיכאון.
7. תנסי לדבר אם האישה הזאת על כל מני דברים, גם אם הם סתם דברים כמו מבחן שיש לך, אירועים מסויימים (דברים בבית ספר, חתונות, מפגשים משפחתיים ועוד...). זה יעשה לך טוב לדבר עם משהו וזה גם ילמד אותך איך להיפתח יותר. כמובן שאת לא חייבת עכשיו לדבר על כל מה שאת מרגישה.
אני ממש מצטערת על כל החפירה אבל אני מקווה שזה יעזור לך אפילו קצת לצאת מהדיכאון הזה. אם המצב שלך ישתפר, המצב אצל הסובבים אותך ישתפר. בנוסף אני מצרפת קישור לערוץ יוטיוב ממש טוב שבאמת נותן טיפים טובים ומסביר למה דברים מסויימים קורים.
רק שתדעי, אם את רוצה עוד עזרה/עצות, לפרוק או סתם לדבר, את מוזמנת לשלוח אליי הודעה❤
קישורים מצורפים:
כיף לך שאת כל כך אהובה וכל הכבוד לה שהיא משקפת לך חוסר אונים, יכול להיות שמה שהיא מנסה לאמר שכדאי שתעשי עבודה עם מישהי עם ניסיון שתעצים אותך כך שתתחילי לזהות הצלחות
הי אנונימית יקרה :-)
נשמע שאת עוברת תקופה לא פשוטה.
מצד אחד ההתמודדות עם המצב שלך, ומצד שני את חשה את התסכול כלפי החברה שמנסה לעזור.
בנוסף לתשובות הטובות שקיבלת משאר הגולשים, יש לך אפשרות לפנות לעמותות הבאות כדי לקבל סיוע
ער"ן עזרה ראשונה נפשית אנונימית
אפשרויות פנייה: צ'אט באתר: /https://www.eran.org.il/online-emotional-help
וואטסאפ 052-8451201
מסרון 052-9993544
דואר אלקטרוני /https://www.eran.org.il/eran-e-mail-emotional-help
סה"ר סיוע והקשבה ברשת
פורטל: /https://sahar.org.il
וואטסאפ 055-9571399
קבוצת תמיכה בפורום תפוז: https://www.tapuz.co.il/forums/%d7%a1%d7%94-%d7%a8-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%a2-%d7%95%d7%94%d7%a7%d7%a9%d7%91%d7%94-%d7%91%d7%a8%d7%a9%d7%aa.533/
בהצלחה
נשמע שאת עוברת תקופה לא פשוטה.
מצד אחד ההתמודדות עם המצב שלך, ומצד שני את חשה את התסכול כלפי החברה שמנסה לעזור.
בנוסף לתשובות הטובות שקיבלת משאר הגולשים, יש לך אפשרות לפנות לעמותות הבאות כדי לקבל סיוע
ער"ן עזרה ראשונה נפשית אנונימית
אפשרויות פנייה: צ'אט באתר: /https://www.eran.org.il/online-emotional-help
וואטסאפ 052-8451201
מסרון 052-9993544
דואר אלקטרוני /https://www.eran.org.il/eran-e-mail-emotional-help
סה"ר סיוע והקשבה ברשת
פורטל: /https://sahar.org.il
וואטסאפ 055-9571399
קבוצת תמיכה בפורום תפוז: https://www.tapuz.co.il/forums/%d7%a1%d7%94-%d7%a8-%d7%a1%d7%99%d7%95%d7%a2-%d7%95%d7%94%d7%a7%d7%a9%d7%91%d7%94-%d7%91%d7%a8%d7%a9%d7%aa.533/
בהצלחה
באותו הנושא: