10 תשובות
כי הנביאים לא היו סתם אנשים, היו בהם תכונות שייחדו אותם
אנונימי
שואל השאלה:
אבל מה פתאום היום אין יותר אנשים שהם מיוחדים ככה?
אבל מה פתאום היום אין יותר אנשים שהם מיוחדים ככה?
אנונימית
יש, אבל אין לו סיבה להתגלות כמו בעבר. בעבר אלוקים היה צריך לסדר את העולם.
ודרך אגב, אין בני אדם עם תכונות עומצתיות כמו שהיו לחלק מהנביאים פעם, פשוט לא מייצרים כאלה יותר...
ודרך אגב, אין בני אדם עם תכונות עומצתיות כמו שהיו לחלק מהנביאים פעם, פשוט לא מייצרים כאלה יותר...
אנונימי
שואל השאלה:
אז למה הוא עשה את זה פעם?
אז למה הוא עשה את זה פעם?
אנונימית
אלוהים יותר מדי גדול כדי להועיל מטובו להתגלות לאנשים.
כמו מלך ופשוט עם, הרי שהמלך לא ידבר לפשוט עם, זה יוריד ממעמדו.
כמו מלך ופשוט עם, הרי שהמלך לא ידבר לפשוט עם, זה יוריד ממעמדו.
אנונימי
היום הקב"ה מצפ מאיתנו שנעבוד אותו בגל שיתגלה אלינו על סמך זה שהוא התגלה לכל אבותינו במעמד הר סיני, לא צריך לעשות את זה שוב אחרי שנתן לנו את התורה.
אנונימי
אם אלוקים יתגלה אלינו אנחנו נעבוד אותו בכפייה
וגם אם נעשה עבירות לא תיהיה את מידת הארך אפיים של הקדוש ברוך הוא
צירפתי לך סרטון מעניין על ניסיון האמונה בדורות שלנו
וגם אם נעשה עבירות לא תיהיה את מידת הארך אפיים של הקדוש ברוך הוא
צירפתי לך סרטון מעניין על ניסיון האמונה בדורות שלנו
קישורים מצורפים:
כי כל הסיפור הזה של מונותאיזם הוא שטות אחת גדולה
כי פעם היו אנשים בדרגת נבואה,היום רבתה הקליפה.
אני אעתיק לפה תשובה שכתבתי למישהו אחר
בכל נברא (גם דומם) יש אור אלוקי שמחייה אותו בכל רגע, האור האלוקי הזה נמצא בנו אחרי שעבר הרבה השתלשלות וצימצומים מפני שהגוף הגשמי שלנו לא מסוגל להכיל אותו כמו שהוא
למשל, במעמד הר סיני ה' התגלה לכל עם ישראל כמו שכתוב "שמעו את הקולות" והם לא היו מסוגלים להכיל את כל האור הזה, נשמותיהם של ישראל פרחו וחזרו...
כשה' היה מתגלה לנביאים הם היו רואים את האור האלוקי בהרבה פחות צמצומים ממה שאנחנו רואים אותו כי הם כמובן בדרגה רוחנית הרבה יותר גבוהה ממנו ולכן יכלו לקבל את האור הזה
בכל נברא (גם דומם) יש אור אלוקי שמחייה אותו בכל רגע, האור האלוקי הזה נמצא בנו אחרי שעבר הרבה השתלשלות וצימצומים מפני שהגוף הגשמי שלנו לא מסוגל להכיל אותו כמו שהוא
למשל, במעמד הר סיני ה' התגלה לכל עם ישראל כמו שכתוב "שמעו את הקולות" והם לא היו מסוגלים להכיל את כל האור הזה, נשמותיהם של ישראל פרחו וחזרו...
כשה' היה מתגלה לנביאים הם היו רואים את האור האלוקי בהרבה פחות צמצומים ממה שאנחנו רואים אותו כי הם כמובן בדרגה רוחנית הרבה יותר גבוהה ממנו ולכן יכלו לקבל את האור הזה
באותו הנושא: