4 תשובות
לא היה מדינות עם ממשלה היה מלך ומלכה והיו עורפים ראשים
השאלה היא מה יקרה אם הייתה שיטת ממשל שונה משיטת ממשל כמו זאת, יכלו להיות כאן ממלכות ויכלו להיות גם מדינות בלי ממשל ועוד מלא
אנונימי
אנרכיה
בפשטנות: פוליטיקאים הם תסמין של הפוליס (בין אם בצורה ריאלית ובין אם כמושג), ההתאגדות החברתית המוסדית (פוליס, מדינה, וכד'). המוסדות החברתיים מצידם הם תולדה של הרצון האנושי לעוצמה מחד ולא להתאמץ מאידך, לכן הכוח של כולם מתרכז ונעשה למוסד, פוליס, כאשר האחרון אחראי על השימוש בעוצמת היתר שהופקדה בידיו לרווחת המפקידים. מטבע הדברים אלו בעלי הרצון היותר חזק לעוצמה רוצים להחזיק בסמכויות המוסד הפוליטיהכדי להשתמש בו כל אחד כראות עיניו, אך הם לא יכולים לקרוע אחד את השני בגלוי כי אחרת עוצמת המוסד תופנה כלפיהם. כך הם נאלצים, בכדי לרכוש עוצמה, או לפעול ע"פ כללי המוסד, או לנסות לאגד קבוצה נוספת וליצור מוסד בעל עוצמה זהה (פוליס נוספת). כך מתרבים המוסדות הפוליטיים, מארגי הכוחות, כפטריות אחרי הגשם, כאשר הפולטיקאים הם הנשאים שלהם. אך גם המוסדות וגם הפוליטיקאים הם ביטוי של הרצון לעוצמה, ולכן נראה שבכדי להכחיד את הפוליטיקאים נאלץ להכחיד את אותו רצון, ויחד איתו את המוסדות הפוליטיים. במקרה כזה נשאר בעולם שכל אחד עומד לבדו עם עוצמתו הטבעית, כמו חיות ביער (חשוב להזכיר שגם המוסדות הלא פוליטיים, למשל חנויות, עמותות, וכד', מה שהגל כינה החברה האזרחית, ניזונים מהעוצמה של המוסד הפוליטי. ללא עוצמת המוסד הפוליטי לא תהיה משמעות לעסקים, נישואין, כסף, וכד', כי לא יהיה ביטחון).