8 תשובות
יונה הנביא?
אני די בטוחה שבסוף הוא התחרט על מה שעשה אבל לא חושבת שזה החרטה הכי גדולה בתנך
שואל השאלה:
מה הוא עשה?
מה הוא עשה?
יונה הנביא בהתחלה סירב להיות נביא של ה' והחליט "לברוח ממנו"
שואל השאלה:
אה זה הוא ברח מארץ ישראל וברח מאלוהים וחשב שהוא יכול לברוח ממנו.
אחרי זה הוא התחרט זה מה שאני לא הבנתי..
אה זה הוא ברח מארץ ישראל וברח מאלוהים וחשב שהוא יכול לברוח ממנו.
אחרי זה הוא התחרט זה מה שאני לא הבנתי..
שואל השאלה:
מי אכל את התאנה חווה לא?
מי אכל את התאנה חווה לא?
העגל הזהב,זה נחשב לחטא הכי חמור שקרה
הוא ברח מהנבואה שה' שלח לו כי לדעתו זה היה מוציא את ישראל כעם לא טוב בעיני ה' (בערוכה: בנבואה היה בגדול הקטע של להחזיר את אנשי נינווה בתשובה והם היו גויים והוא ידע שברגע שהם ידעו על הנבואה אז הם באמת ישר יחזרו בתשובה ואז ישראל שלא משנה איזה נביא נשלח להגיד להם שהם טועים בדרך שלהם ושה' כועס עליהם קיצור בסוף שום נביא לא ממש הצליח להחזיר את ישראל בתשובה ככה שברגע שאנשי נינווה הגויים ישר יחזרו בתשובה הם באמת יוציאו את ישראל כעל הפנים והוא כל הזמן ברח קיצור בסוף ה' המשיל לו משל אחרי הרבה פעמים ובסוף הוא התחרט והלך להגיד לנינווה את הנבואה זהו בגדול
באותו הנושא: