26 תשובות
כן, תמיד יהיו מחלוקות, מחלוקות לא רק במדע עם היהדות מן המניין אלא גם אם דתות אחרות כגון נצרות, כמו שיש מספר סיפורים על נוח והתיבה אז יש מחלוקות מה נכון ומה לא. אלו המאמינים שבדת תמיד יאמינו בסיפור שלהם ויהיו אנטי לכל דבר באשר הוא מדת אחרת.
כל מאמין בדת שלו יפסול כל דבר כמעט וזה יוצר מחלוקות.
כל מאמין בדת שלו יפסול כל דבר כמעט וזה יוצר מחלוקות.
אתם ממש ממש לא צודקים ברמה התיאורטית אם יצליחו למצוא הוכחות טובות לאלוהים והוכחות טובות לדת אז גם האתאיסטים יאמינו הבעיה האמיתית היא שאלוהים הוא דבר שאינו ניתן לשלילה וגם לא ניתן להוכחה ולכן תמיד יהיו ויכוחים על זה
שואל השאלה:
^כאילו אני אומר שתמיד אחרי כל התקדמות הולכים להיות וויכוחים חדשים
^כאילו אני אומר שתמיד אחרי כל התקדמות הולכים להיות וויכוחים חדשים
שואל השאלה:
^כן נכון
^כן נכון
שואל השאלה:
אני גם אתאיסט כן? אני פשוט אומר שתמיד יהיו מחלוקות
אני גם אתאיסט כן? אני פשוט אומר שתמיד יהיו מחלוקות
כן כי זה סיטואציה שבה כל הוכחה תדרוש הנחות ואקסימות קודמות אז כן תמיד היה על זה דיונים
זה בינתיים ככה עד שיבוא גואל צדק ואז כל מי שיהיה באותו זמן יקבל את מלכותו של אלוקים.
או שהגואל לא יבוא אף פעם
^^ בדקתי את הפרופיל שלך ובגלל זה מוזר לי. אם "שום דבר לא בטוח" - אז איזה מין אמונה זאת בדברי ה' יתברך?
אני כמובן מאמין ביהדות אבל שום דבר לא בטוח... (אני דתי מאמין ברוך ה)
רוב האתאיסטים הם לא רק לא מאמינים בקיום אלוקים. כלומר זה באמת ההגדרה של אתאיזם. אבל בפועל הם לא סתם לא מאמינים, הם באופן אקטיבי "אנטי".
אישית הייתי אומר שלאתאיסטים יש מערכת אמונות שמאוד דומה למערכת דתית.
אישית הייתי אומר שלאתאיסטים יש מערכת אמונות שמאוד דומה למערכת דתית.
לאחרונה את טועה ואת כנראה לא מכירה אתאיסטים
לכי לאתאיסטים השכליים באוניברסיטות באקדמיה ותדברי איתם
לכי לאתאיסטים השכליים באוניברסיטות באקדמיה ותדברי איתם
לא אמרתי שכולם..
אבל דווקא מצחיק שאתה מזכיר את האוניברסיטה. כשאוניברסיטת תל אביב היא אנטי דתית באופן מובהק.
אבל דווקא מצחיק שאתה מזכיר את האוניברסיטה. כשאוניברסיטת תל אביב היא אנטי דתית באופן מובהק.
יש הבדל בין גישה אנטידתית לאתאיזם אל תערבבי
תקרא מה כתבתי למעלה.
"כלומר זה באמת ההגדרה של אתאיזם. אבל בפועל הם לא סתם לא מאמינים"
נכון שזו ההגדרה המילונית של אתאיזם. אבל ההגדרה המילונית זה לא מה שבשטח.
ומה שבשטח זה מה שכתבתי למעלה.
אצל רוב האנשים, כמובן שיש כאלו שיוצאים מן הכלל. כמו בכל מקום. ושהם באמת "אתאיסט" במלוא מובן המילה. שפשוט לא מצא הוכחה לקיומו של אלוקים או לדת מסוימת ובשל כך הוא לא מאמין בה.
אבל לרוב זה מובל יחד עם אג'נדה אנטי דתית. וסוג של קנאות דתית מסוימת. זה אולי לא ההגדרה המילונית של אתאיזם, אבל זה מה שקורה בשטח.
"כלומר זה באמת ההגדרה של אתאיזם. אבל בפועל הם לא סתם לא מאמינים"
נכון שזו ההגדרה המילונית של אתאיזם. אבל ההגדרה המילונית זה לא מה שבשטח.
ומה שבשטח זה מה שכתבתי למעלה.
אצל רוב האנשים, כמובן שיש כאלו שיוצאים מן הכלל. כמו בכל מקום. ושהם באמת "אתאיסט" במלוא מובן המילה. שפשוט לא מצא הוכחה לקיומו של אלוקים או לדת מסוימת ובשל כך הוא לא מאמין בה.
אבל לרוב זה מובל יחד עם אג'נדה אנטי דתית. וסוג של קנאות דתית מסוימת. זה אולי לא ההגדרה המילונית של אתאיזם, אבל זה מה שקורה בשטח.
אתאיזם זה דת, לא?
אגב, גם אם מוכיחים את קיומו של אלוקים על ידי ההיגיון(כלומר של כוח עליון) נותרת השאלה מי אמר שהדת שלך היא הדת הנכונה? יש אלף דתות..
אישית אני חושב שאם אלוקים נתן תורה, הוא נתן יחד איתה הוכחה ברורה שהיא אמתית(וממילא שהוא אמיתי), ונתנה על ידו.
כי.. אם הדת לא נתנה דבר כזה, איך אלוקים יכול להעניש את האדם שבוחר לא להאמין בזה(בהנחה שאותו אלוקים הוא כמובן רחמן ובעל צדק וכו'), הרי הוא ברא את האדם ספקן, ולמה שאדם יבחר פשוט להאמין במשהו סתם בלי שום הוכחה אליו? ועוד שיש אלף דתות, למה שייענש אם בחר להאמין בדת אחרת? הרי הכול כל כך מבלבל ואין שום הוכחה..
ואיך זה צודק להעניש אותו על זה או בכלל לדרוש ממנו להאמין באלוקים ככה?
בנוסף שהתורה עוד טוענת: "וידעת את ה' אלוקיך" ולא "והאמנת" היא דורשת ממך ידיעה, שזה ידיעה שכלית כמו "אני יודע שהשמיים כחולים, או שיש כאן שולחן".. וזה בכלל אבסורד.
אז אני חושב שאם יש אל שנתן את התורה, חייבת להיות לה גם הוכחה ברורה לאמיתות שלה.
ואם אין הוכחה לאמיתות שלה. זה לבד סותר את כל האפשרות שזה אמיתי- כי האל יוצר הכול, שהוא בעל צדק ואמת ונתן תורה ללכת לפיה.. ועוד דורש מאיתנו *לדעת* את קיומו.. אך לא נתן לנו שום דרך לוודאות את אמיתותה, בעולם שבו אי אפשר לוודאות את אמיתות אלוקים בוודאות ושיש אלף ואחת דתות.. זה לבד סותר את כל התביעה שתורה כזו בכלל נתנה על ידי אל כזה.
אם יש הוכחה או אין, אני חושב שצריך ללכת ולחקור.
כלומר אדם שהלך ושאל דתיים בסטיפס לגבי הוכחות, לא חושב שהוא יכול לבוא ולטעון שהוא חיפש ולא מצא. כמו שאני לא יכול לסתור אתאיזם על ידי זה שהלכתי ושאלתי איזה בחור חילוני רנדומלי שיוכיח לי למה אתאיזם נכון..
אז כן, אני חושב שצריך ללכת ולחקור ולמצוא תשובה.
אגב, גם אם מוכיחים את קיומו של אלוקים על ידי ההיגיון(כלומר של כוח עליון) נותרת השאלה מי אמר שהדת שלך היא הדת הנכונה? יש אלף דתות..
אישית אני חושב שאם אלוקים נתן תורה, הוא נתן יחד איתה הוכחה ברורה שהיא אמתית(וממילא שהוא אמיתי), ונתנה על ידו.
כי.. אם הדת לא נתנה דבר כזה, איך אלוקים יכול להעניש את האדם שבוחר לא להאמין בזה(בהנחה שאותו אלוקים הוא כמובן רחמן ובעל צדק וכו'), הרי הוא ברא את האדם ספקן, ולמה שאדם יבחר פשוט להאמין במשהו סתם בלי שום הוכחה אליו? ועוד שיש אלף דתות, למה שייענש אם בחר להאמין בדת אחרת? הרי הכול כל כך מבלבל ואין שום הוכחה..
ואיך זה צודק להעניש אותו על זה או בכלל לדרוש ממנו להאמין באלוקים ככה?
בנוסף שהתורה עוד טוענת: "וידעת את ה' אלוקיך" ולא "והאמנת" היא דורשת ממך ידיעה, שזה ידיעה שכלית כמו "אני יודע שהשמיים כחולים, או שיש כאן שולחן".. וזה בכלל אבסורד.
אז אני חושב שאם יש אל שנתן את התורה, חייבת להיות לה גם הוכחה ברורה לאמיתות שלה.
ואם אין הוכחה לאמיתות שלה. זה לבד סותר את כל האפשרות שזה אמיתי- כי האל יוצר הכול, שהוא בעל צדק ואמת ונתן תורה ללכת לפיה.. ועוד דורש מאיתנו *לדעת* את קיומו.. אך לא נתן לנו שום דרך לוודאות את אמיתותה, בעולם שבו אי אפשר לוודאות את אמיתות אלוקים בוודאות ושיש אלף ואחת דתות.. זה לבד סותר את כל התביעה שתורה כזו בכלל נתנה על ידי אל כזה.
אם יש הוכחה או אין, אני חושב שצריך ללכת ולחקור.
כלומר אדם שהלך ושאל דתיים בסטיפס לגבי הוכחות, לא חושב שהוא יכול לבוא ולטעון שהוא חיפש ולא מצא. כמו שאני לא יכול לסתור אתאיזם על ידי זה שהלכתי ושאלתי איזה בחור חילוני רנדומלי שיוכיח לי למה אתאיזם נכון..
אז כן, אני חושב שצריך ללכת ולחקור ולמצוא תשובה.
^ בורא עולם הבטיח לנו אותו - אז הוא יודע מה שהוא הבטיח והוא יקיים את זה. הוא לא נותן הבטחות שווא.
שואל השאלה:
^^אתאיזם אינה דת, זה פשוט חוסר אמונה באלוהים, לא יודע מה איתך, אבל זה לא דת, כי בדרך כלל דתות טוענות טענות חיוביות, כמו אלוהים קיים, ואתאיזם לא טוען טענה חיובית כמו: אלוהים לא קיים, אלא פשוט לא מאמינים שהוא קיים כי לא השתכנעו
^^אתאיזם אינה דת, זה פשוט חוסר אמונה באלוהים, לא יודע מה איתך, אבל זה לא דת, כי בדרך כלל דתות טוענות טענות חיוביות, כמו אלוהים קיים, ואתאיזם לא טוען טענה חיובית כמו: אלוהים לא קיים, אלא פשוט לא מאמינים שהוא קיים כי לא השתכנעו
שואל השאלה:
יש דבר כזה אנטיתאיזם ויש דבר כזה אתאיזם, אנטיתאיזם זה ממש אקטיבי נגד כל סוג של תאיזם שיש, אתאיזם זה פשוט חוסר אמונה
יש דבר כזה אנטיתאיזם ויש דבר כזה אתאיזם, אנטיתאיזם זה ממש אקטיבי נגד כל סוג של תאיזם שיש, אתאיזם זה פשוט חוסר אמונה
מה שאתה אומר כבר כתוב "זה לעומת זה עשה האלקים" הכח של הטוב והרע שווים יחד תמיד)
אנונימי
גוי
אנשים תמיד ימצאו הוכחות למה שהם מאמינים בו גם אם יש הוכחות שהוא לא נכון, כמו flat earthers שממשיכים להגיד שהעולם שטוח למרות שלל ההוכחות שיש שהעולם עגול. לפעמים אנשים לא רוצים להגיע לאמת אלא להאמין במה שהם בוחרים להאמין מהסיבות שלהם
זו מסקנה נכונה, לא כולם פועלים לפי היגיון
שואל השאלה:
^כןכן זה מה שאני אומר, אבל תמיד יהיו וויכוחים בין כאלה שיותר מאמינים לכאלה שספקנים
^כןכן זה מה שאני אומר, אבל תמיד יהיו וויכוחים בין כאלה שיותר מאמינים לכאלה שספקנים
כן ברור
והבנתי את זה אחרי שהבנתי שתמיד יהיו ויכוחים בין ישראל לפלסטין וזה לא משנה כמה נסביר
אין שום הולכת מוחצת לשום דבר
והבנתי את זה אחרי שהבנתי שתמיד יהיו ויכוחים בין ישראל לפלסטין וזה לא משנה כמה נסביר
אין שום הולכת מוחצת לשום דבר
וואו. אל תשווי בכלל בין ישראל לפלסטין.
בין ישראל לפלסטין הדבר הוא ברור כמו לא יודע מה- הפלסטינאים הם עם צמא דם. הישראלים רוצים שלום.
נקודה.
בין ישראל לפלסטין הדבר הוא ברור כמו לא יודע מה- הפלסטינאים הם עם צמא דם. הישראלים רוצים שלום.
נקודה.
באותו הנושא: