21 תשובות
שואל השאלה:
בולבול
אנונימי
אם יש לך פיצול אישיות כן
אנונימית
לא הגיוני בכלל
לא, אולי יכול לנבוע מפחד מתגובה של הסביבה והמשפחה. אבל לא הגיוני.
הגיוני
חרדי זה מגזר ולא באמת קשור לאמונה זה קשור רק לאורח חיים, ואם אתה מנהל אורח חיים חרדי אז אתה חרדי
אבל זה כנראה לא המצב האידיאלי בשבילך להיות חרדי
קודם תדע מה זה חרדי
כבר הכרתי חרדי אתאיסט, כן, חרדיוּת היא מושג חברתי, לא הלכתי, לא דתי, לא אמוני, ולא שמיצג רמה רוחנית.

אלא זה מיצג את האנשים שהולכים לפי החומרות החברתיות של הציבור החרדי. אתה לא מגדיר את עצמך, הסביבה שלך מגדירה אותך.
אם הסביבה שלך מגדירה אותך כחרדי, אתה חרדי.
זה נקרא צביעות
^
כל זה בהנחה שהיה איזשהו קשר בין המושג 'חרדי' ל'חרד לדבר ה'', אם דברים היו כתיקונם, משא"כ במציאות.

הם מכנים את עצמם 'חרדים לדבר ה'' ובפועל, חלק גדול מהם אכן כאלו, וחלק גדול לאו.
^ אז מה מקור של השם "חרדי"? מה הסיבה ומטרה שנוצרה חברה כזאת?
אנונימי
לא
זה נשמע שאתה אנוס או יוצא בשאלה
לא הגיוני שאלה רטורית
לא. זה תרתי דסתרי (אם למדת גמרא, אתה אמור להבין מה זה אומר). כל הסיבה שחרדים נקראים "חרדים" היא כי הם "חרדים לדבר ה'", חסר לך בסיס.

אבל אתה יודע מה? אני אלך איתך יותר רחוק: גם אתה אם חילוני ולא מאמין באלוקים, זה עדיין לא הגיוני. אתה יודע למה? כי לא להאמין באלוקים לא הגיוני בשום צורה, אמור להיות ברור לך שיש מי שברא את העולם הזה, מה שאמור לך לגרום לחפש אחריו ולהאמין בו.
אנונימי
לא כאילו מה לא
זה לא הולך ביחד
לחלוטין
השם 'חרדי' מבטא אנשים שרוצים לקרוא לעצמם כך כדי לטעון שהם יותר עובדי ה' מהדתיים

בפועל, זה כמו שהפלסטינים מכנים את עצמו כך כדי להכחיש את עבר בני ישראל בארץ ישראל, ובכך הם טוענים שהמדינה אמורה להיחקרא פלסטינה.
הגיוני, כי פשוט חינכו אותך מילדותך להיות חרדי, אמונה זה בינך לה'
עצה שלי, תדבר עם ה' למרות שאתה לא מאמין בו, ותבקש ממנו שיעזור לך להאמין בו ולהתקרב אליו, בסוף אתה תאמין.
להתקרב ל ה' נותן לאדם שלווה ושמחה, מניסיון.
חיים שלי לטובתך, נסה את זה.