9 תשובות
תעבור בית ספר. תעשה שיחה עם ההורים ותסביר להם למה זה חשוב לך. זה לא משנה אם תלמד בבית ספר דתי או לא, בסופו של דבר האמונה תלויה במה שאתה מאמין, לא מה בזה שאתה לומד בבית ספר דתי
לדעתי, בגלל שההורים מסרבים, תשאר בישיבה/פנימייה, ותנסה לנצל את הכמה שנים הללו ללמוד, כי החברים זה לא מה שבונה את הישיבה, כי אם החומר הלימודי שבונה את האישיות שלך כל עוד אתה בין כתלי הישיבה.
ולפיכך, רק אחרי שתגמור את הישיבה או שתגיע לגיל מסויים, רק אז תהפוך להיות חילוני, אבל כל התוכן היהודי שספגת בימי הישיבה שלמדת זה מה שימשיך איתך לכל החיים.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי יכול להיות שאתה צודק אבל אני מרגיש שבאמת לא כיף לי ואני רוצה לנצל את השנתיים האלה בדרך אחרת ולא להיות תקוע שם וגם לבחור מגמה אחרת שאני כן אוהב במקום גמרא שזה פשוט נכנס מפה יוצא משם.
אנונימי
תנצל את זה. אתה צעיר בשביל לחיות ולחוות.
אה אוקיי.
אם המדובר זה רק לימודי גמרא, ואין באמת ערכים שאפשר להפיק בלימוד,
אתה יכול לנסות לחפש ישיבה אחרת ש1. גמרא זה לא המקצוע היחידי, אלא יש גם מקצועות לימוד לדוגמה תורת המוסר או החסידות 2.משלבת לימודי ליבה וחול.

אם זה לא מה שאתה מחפש, ושאתה בטוח ב100% שבישיבה כזאת אין שום סיכוי להצליח ושזה ישפיע עלייך בצורה מיטבית, אז אכן עדיף לך לעבור לבית ספר חילוני אם זאת באמת הגישה שלך.
אנונימי
תקשיב אתה לא חייב לעבור מישיבה לבית ספר חילוני, זה מעבר קצת קיצוני ויהיה לך קשה להתרגל, אני חושבת שכדי לך לעבור לבית ספר שהוא לא ישיבה, כאילו נניח בית ספר שיש בו גם בנים וגם בנות אבל הוא דתי כאילו יש כיתות נפרדות, ובעיניין של החברים זה בעיקר תלוי בך (כאילו זה כן תלוי בבית ספר גם כי נגיד כשאני עברתי לחטיבה לאולפנה כזו אז סוף סוף היו לי חברות משהו שלא כל כך היה ליפני) בקיצור אני אומרת שאם לא טוב לך אז תעבור אבל אל תעשה מעבר קיצוני כל כל כי זה דברים מאוד שונים יחסית
מה שהיא אמרה לך
אולי תלמד חסידות. לא רק תראה מה אסור. אלא איך יהיה לך תענוג מעבודת ה'!
שלום לך בחור יקר!
אני ממש מציע שתהיה בישיבה ולא בית ספר חילוני אתה פשוט צריך למצוא את מה שמתאים לך - יש ישיבות שיודעות לשלב בצורה מעולה בין קודש לחול.
לגבי זה שאתה פחות מתחבר כרגע למחשבת וגמרא יכול להיות שאולי תתחבר לתחומים אחרים כמו תנ"ך ומשנה ואולי גם בעתיד תתחבר לגמ' ולמחשבת..גם לי בעבר הייתה תקופה שלא הייתי מחובר לגמ' וב"ה היום אני מאוד מחובר..
לגבי זה שקשה לך אם זה שהרבה דברים אסור - מומלץ מאוד שתלמד על העולם הפנימי של המצוות ותראה איך המצוות הם לטובתנו וגם בעולם הזה אנו מרוויחים מהם - אתן לך דוגמא עוד רגע.
לגבי העניין עם בנות והנה פה הדוגמא שלי לכאורה זה נראה מגביל שאסור אבל באמת לטוח הרחוק זה הכי טוב ומשתלם אפילו בעולם הזה!
שמירת נגיעה זה הכי טוב - זה משתלם מכל הבחינות לכולם (אפילו ללא דתיים) כל אחד רוצה אשה שהיא רק שלו וכל אשה רוצה גבר שהוא רק שלה.
ישנם עוד כמה סיבות שמראות שמאוד כדאי לשמור נגיעה אע"פ שזה לא קל
1.מתחתנים ככה יותר מהר(כל מגע לפני הנישואין = שוחד)..
2. כמובן שיש לך על זה שכר עצום בשמים!
3. נהנים מזה הרבה יותר במסגרת הנישואין כי כאשר אתה רוצה משהו ואתה מתאפק אז ממילא את הרבה יותר נהנית מזה אח"כ תחשוב זה כמו שנגיד בן אדם ממש רוצה לאכול משהו טעים ככל שהוא יחכה יותר אז הוא יותר יהנה מזה.
בהצלחה רבה אחי!