32 תשובות
חלק משמעותי בלהיות אדם מאמין זה להאמין בכל אות ואות בתנ"ך.
שואל השאלה:
להאמין בהכל זה להיות נאמן לה' את מאמינה בהכל?
להאמין בהכל זה להיות נאמן לה' את מאמינה בהכל?
אנונימי
מאמינה בהכל!
כן, כמו שאמרתי- בכל אות ואות.
אם אני מאמינה בה' אך לא מאמינה במספר דברים שכתובים בתנ"ך, אני דיי סותרת את עצמי.
כי האמונה בה' אומרת שגם צריך להאמין לכל מה שמסופר בתנ"ך.
אם אני מאמינה בה' אך לא מאמינה במספר דברים שכתובים בתנ"ך, אני דיי סותרת את עצמי.
כי האמונה בה' אומרת שגם צריך להאמין לכל מה שמסופר בתנ"ך.
שואל השאלה:
מאמינים עם יש ביניכם שכופרים בפסוקים תחדלו מדבריכם ותאמינו בלב שלם
מאמינים עם יש ביניכם שכופרים בפסוקים תחדלו מדבריכם ותאמינו בלב שלם
אנונימי
שואל השאלה:
בדיוק זה מה שהתכוונתי התשובות שלך טובות
בדיוק זה מה שהתכוונתי התשובות שלך טובות
אנונימי
הוו, להאמין בהכל... אני חושב שאתה מתכוון למיישמים את הכל. לא, אף אחד לא מיישם את הכל. אין דבר כזה לשיים הכל. גם המאמין הכי מאמין ומחובר ומקדיש את חייו ליהדות ולתורה, גם הוא, לא יישם הכל. בתור מאמין אני יכול להגיד שאני כופר יותר ממיישם. אבל כל אחד לעצמו.
לילה טוב (:
לילה טוב (:
שואל השאלה:
זה הבעיה שאתם צריכים להאמין ולא לכפור באף פסוק
זה הבעיה שאתם צריכים להאמין ולא לכפור באף פסוק
אנונימי
אני מתאר לעצמי שגם אתה כופר, אפילו בפסוק אחד.
כל אות ואות בעיניי זו גאונות כשלעצמה. כמובן שאני מאמין.
אבל, אני אדם טמא, ריק ושבור.. אני כופר בחלקי התורה, או אפילו ברובה, לצערי הרב.. איני מספיק חזק. עדיין.
אבל, אני אדם טמא, ריק ושבור.. אני כופר בחלקי התורה, או אפילו ברובה, לצערי הרב.. איני מספיק חזק. עדיין.
שואל השאלה:
לא תאמין לי שלא
לא תאמין לי שלא
אנונימי
שואל השאלה:
אני מאמין בכל פסוק וכל אות ואות
תחדלו מהכפירה שלכם
אני מאמין בכל פסוק וכל אות ואות
תחדלו מהכפירה שלכם
אנונימי
ברור שרוב מוחלט מהיהודים לא מצליח לקיים את המצוות כמו שצריך, גם בגלל היצר הרע ומכשולים בדרך וכו'
אבל בכללי, השאלה היא- האם אתה מאמין בכל פסוק ופסוק בתנ"ך? לכל מה שמסופר שם? בלי קשר לליישם.
אבל בכללי, השאלה היא- האם אתה מאמין בכל פסוק ופסוק בתנ"ך? לכל מה שמסופר שם? בלי קשר לליישם.
שואל השאלה:
אני מיישם
אני שומר שבת הנחת תפילין לפעמים
קודם להאמין בהכל ואז ליישם
אני מיישם
אני שומר שבת הנחת תפילין לפעמים
קודם להאמין בהכל ואז ליישם
אנונימי
שואל השאלה:
אני מאמין בנסים בכל הנסים שקרו גם בנבואות גם בנבואות שהכי קשה להאמין בהם אני מאמין
ובכל פסוק וכל אות
ואני מאמין שהמשיח קיים ומאמין בחזון העצמות היבשות
אני מאמין בנסים בכל הנסים שקרו גם בנבואות גם בנבואות שהכי קשה להאמין בהם אני מאמין
ובכל פסוק וכל אות
ואני מאמין שהמשיח קיים ומאמין בחזון העצמות היבשות
אנונימי
זה לא רוב, זה רוב מוחלט, כולם, או לחילופין אף אחד. אף אחד אינו מצליח לשמור על כל מצוות התורה.
ואני אישית כן מאמין בתורה, אבל מתנגד לחלקים ממנה.
ואני אישית כן מאמין בתורה, אבל מתנגד לחלקים ממנה.
שואל השאלה:
למה אתה מתנגד?
תסביר כי כולכם חייבים לחדול מהכפירה אל תתנגדו לפסוקים
למה אתה מתנגד?
תסביר כי כולכם חייבים לחדול מהכפירה אל תתנגדו לפסוקים
אנונימי
אתן דוגמה.
התנ"ך מתנגד בתוקף לדוגמה להומוסקסואלים, מה שנראלי מופרך, חסר הגיון, וכמובן שחסר רחמים.
לפי האמונה האישית שלי בתור בן אדם, מעבר לאמונה הדתית שלי, אני מאמין שכולם שווים ואין להפלות מגזר מסוים לרעה משום סיבה. כאשר התורה מפלה לרעה הומוסקסואלים היא גוררת אחריה את כל מאמיניה, ומעודד שנאת חינם. לאותם אנשים יש זכות להיות עם מי שהם אוהבים, ואני לא מצליח להסכים עם התנ"ך לגבי המקרה הזה.
התנ"ך מתנגד בתוקף לדוגמה להומוסקסואלים, מה שנראלי מופרך, חסר הגיון, וכמובן שחסר רחמים.
לפי האמונה האישית שלי בתור בן אדם, מעבר לאמונה הדתית שלי, אני מאמין שכולם שווים ואין להפלות מגזר מסוים לרעה משום סיבה. כאשר התורה מפלה לרעה הומוסקסואלים היא גוררת אחריה את כל מאמיניה, ומעודד שנאת חינם. לאותם אנשים יש זכות להיות עם מי שהם אוהבים, ואני לא מצליח להסכים עם התנ"ך לגבי המקרה הזה.
שואל השאלה:
התורה רואה את זה כחריג וזה באמת חריג ומגעיל
יש כאלו שלוקחים את זה רחוק אין מה להתנגד
התורה רואה את זה כחריג וזה באמת חריג ומגעיל
יש כאלו שלוקחים את זה רחוק אין מה להתנגד
אנונימי
אני מאמינה
אבל לכול אחד יש שאלות ומחשבות וזה בסדר גמור
אבל לכול אחד יש שאלות ומחשבות וזה בסדר גמור
אנונימי
שואל השאלה:
אין דבר כזה כולם צריכים להגיד פה אחד שהם מאמינים בהכל בלי לחלוק על הפסוקים
אין דבר כזה כולם צריכים להגיד פה אחד שהם מאמינים בהכל בלי לחלוק על הפסוקים
אנונימי
אתה בעצם אומר שהתורה מתנגדת להומוסקסואליות, ודוגלת בשנאת חינם, מה שלדעתך צודק ונכון?
זה לא ריאלי. כמעט כולם, זאת אומרת, כמעט אף אחד, לא מאמין בלב שלם (תהיה כן עם עצמך ותגלה שגם לך כנראה יש תהיות. או שלא, אבל אני מאמין שיש) אפשר להאמין יותר אי אפשר להאמין עד הסוף.
שואל השאלה:
התורה לא דוגלת לשנוא אותם
התורה לא דוגלת לשנוא אותם
אנונימי
לא יודעת מה איתך... אבל כל הקטע בשיעור ''מחשבת ישראל''זה לחזק את האמונה וגם לשאול שאלות
וברור שאין תמיד תשובות, אך זה לא סותר את זה שאסור לשאול וגם אם תירצה או לא זה מתועורר לך במשך החיים כל השאלות וזה לא מחייב להביא אותך למצב של כפירה
וברור שאין תמיד תשובות, אך זה לא סותר את זה שאסור לשאול וגם אם תירצה או לא זה מתועורר לך במשך החיים כל השאלות וזה לא מחייב להביא אותך למצב של כפירה
אנונימי
היא אוסרת עליהם דברים, ועונש משכב זכר הוא מוות. אני חושב שיש שמץ של שנאה בזה. וגם אם לא, היא לא לטובתם, ואפילו לא ניטרלית. אז כן, לדעתי זאת בעיה.
שואל השאלה:
מי שכופר בפסוקים בתנ"ך יכול לבוא למצב של כפירה מוחלטת
בנאדם שכופר בתורה לאט לאט יחדל מלהאמין
אז תחדלו מהכפירה ותחזרו להאמין בלב שלם
במקרה ואת כופרת תחזרי להאמין ואל תחלקי על הפסוקים
מי שכופר בפסוקים בתנ"ך יכול לבוא למצב של כפירה מוחלטת
בנאדם שכופר בתורה לאט לאט יחדל מלהאמין
אז תחדלו מהכפירה ותחזרו להאמין בלב שלם
במקרה ואת כופרת תחזרי להאמין ואל תחלקי על הפסוקים
אנונימי
לא אמרתי שהם הוצאו להורג, אמרתי שלפי התורה אדם שיעבור את איסור משכב זכר, יקבל גזר דין עונש מוות בסקילה. זה כך, אך אולי לא נהגו לאכוף חוק זה.
שואל השאלה:
את האמת זה מגיע למי שיעשה את זה זה תועבה
את האמת זה מגיע למי שיעשה את זה זה תועבה
אנונימי
שואל השאלה:
כי זה נגד הטבע
כי זה נגד הטבע
אנונימי
מאמינה.
מאמינים בכל פסוק בתנ''ך, מי שמרשה לעצמו לפסול פסוקים ולומר שהם שטויות הוא עוד אחד מהאפיקורסים, דבר נוסף הוא שאני מאמין בכל מה שאומרת התורה שבעל פה ומה שנפסק כהלכות.
באותו הנושא: