5 תשובות
שואל השאלה:
מי שרשמה ויטמין k את יכולה לומר לי מה יקרה אם לא נצרוך את הויטמין הזה? למטרת שיעורי בית
מי שרשמה ויטמין k את יכולה לומר לי מה יקרה אם לא נצרוך את הויטמין הזה? למטרת שיעורי בית
אנונימית
אני בן
אם לא נצרוך את הויטמין יפגע הייצור של פקטורי הקרישה בכבד. פקטורי הקרישה הם קואנזימים. פגיעה באחד מהם תוביל לפגיעה ברצף פקטורי הקרישה. במקרה של דימום לא יווצרו סיבי הפיברין הדרושים לייצב את פקק הטסיות, והאדם ימשיך לדמם. האדם יפתח המופיליה נרכשת.
אם לא נצרוך את הויטמין יפגע הייצור של פקטורי הקרישה בכבד. פקטורי הקרישה הם קואנזימים. פגיעה באחד מהם תוביל לפגיעה ברצף פקטורי הקרישה. במקרה של דימום לא יווצרו סיבי הפיברין הדרושים לייצב את פקק הטסיות, והאדם ימשיך לדמם. האדם יפתח המופיליה נרכשת.
c, b12, a...
לא חסר
לא חסר
ויטמין k
ויטמין k חיוני לתהליך יצירת פקטורי הקרישה בכבד
ויטמין k חיוני לתהליך יצירת פקטורי הקרישה בכבד
באותו הנושא: