14 תשובות
אני חושבת על זה מלא ונראלי שעדיף לשנות את זה לשרימפס בחלב אימו, אם יש לשרימפסית הנחמדה בכלל חלב
אנונימית
חחח לא הומור נחמד.....
מי שפירש את הפסוק היה אישה.
נשים מסבכות הכל
אנונימית לתפארת
אם תלך לפי הקו הזה אסור לאכול את הגדי (שלם) בתוך החלב של אמא שלו
אנונימי
זה סיפור בפני עצמו לול
יש פרשנים שפירשו את זה פשוטו כמשמעו ויש אנשים שהולכים אחריהם ובאמת פשוט לא אוכלים חיה עם החלב שלה או גדי עם החלב שלו, ויש אנשים (רוב האנשים) שהולכים לפי אלו שפירשו את זה בשר וחלב.
יש לזה כמה נקודות

הפירוש כשפשוטו ומשמעו מתייחס לכך שזה אכזריות לאכול את הגדי בחלב של אימו... ונאסר בגלל שנחשב לאכזריות או "קרירות" לא מקובלת

בנוסף נאסר בשר וחלב שלא יווצר מצב שאנשים יחשבו שסיטואציה כזאת קרתה בשביל להימנע מחוסר ידיעה של האם נאכל גדי ביחד עם החלב של העם אפילו בטעות נאסר כבר הכל ובוצעה הפרדה בשביל שלא יווצר מצב שזה קרה
per
לקח לי גם איזה מיליון שנה להבין את המשפט הזה אבל תחשוב שניה זה מטפורה לזה שאסור לאכול על פי היהדות בשר וחלב ביחד
הגדי- בשר כמו פרה או כבשה
בחלב- חלב גבינות חמאה כאלה
אסור לאכול גדי בחלב אימו אסור לאכול בשר וחלב ביחד
התורה היא רק ה"קדימון" של ההלכות, על הפסוק הזה חכמים גזרו את כל ההלכות של בשר וחלב שעל פיהן צריך לנהוג
אנונימית
למי אכפת אני למשל לא שומרת את זה לדעתי זה חוק פרמטיבי... אני אוכלת בשר וחלב ביחד כל חיי ואני בריאה ושלמה חח
אז להימנע מלאכול חיה בחלב שיצא מאמא שלו זה חוק פרמיטיבי ולא מוסרי?
per
זה מטופש, זה אוכל, למה להגביל באכילה, יש מלא מנות מעולות שזה בשר וחלב ביחד כמו ביף סטרוגנוף וצ'יזבורגר
המצווה מדברת על לא לאכול חלב שיצא מחיה מסויימת ביחד עם הילד שלה
per
לא, זה גזירת הכתוב. עיינו בגמרא בחולין קיג עמודים א' וב' ושם תראו את כל ההוחות. עיינו גם בפירוש רש"י על הגמרא שם.