6 תשובות
שואל השאלה:
כנראה זה מסביר את אותה תקופה של הירח: על פי הערכות מדעיות, הוא נוצר לפני כ-4.54 מיליארד שנים וכ-20 -30 מיליון שנים לאחר מכן רכש את הלוויין הטבעי היחיד סביבו, הירח. כמיליארד שנים לאחר היווצרותו הופיעו בו התאים החיים הראשונים.
כנראה זה מסביר את אותה תקופה של הירח: על פי הערכות מדעיות, הוא נוצר לפני כ-4.54 מיליארד שנים וכ-20 -30 מיליון שנים לאחר מכן רכש את הלוויין הטבעי היחיד סביבו, הירח. כמיליארד שנים לאחר היווצרותו הופיעו בו התאים החיים הראשונים.
אנונימי
שמעתי את התיאוריה הזאת, אבל זה לא ככה, כל יום הוא יום.
שואל השאלה:
תוך יום כמו עכשיו נוצר משהו? לא חושב
תוך יום כמו עכשיו נוצר משהו? לא חושב
אנונימי
הטיעון הוא נפוץ, אבל יש בו כמה בעיות. נניח שיום יכול להיות יחידת זמן אחרת, כי אין איך להתווכח עם זה, פשוט ייתכן שפעם השימוש במילה יום היה שונה. אבל עדיין זו יחידת זמן מוגדרת. בתיאור שלך השתמשת בה פעם אחת כדי לתאר 20-30 מיליון שנים, ופעם אחרת כדי לתאר מיליארד שנים. אלו לא רק זמנים שונים, הפער הוא משמעותי מדי מכדי להשתמש באותה מילה על מנת לתאר את שתי יחידות הזמן. אז לכל הפחות ניסיון ליישב את התאוריה עם עובדות המדע, אינה צולחת.
טיעונים נוספים:
1. סדר הבריאה מחייב יחידות זמן קצרות בין הבריאות. לדוגמה, הצמחיה מהיום השלישי לא הייתה מחזיקה מעמד מיליון שנים ללא השמש מהיום הרביעי.
2. המילה יום מופיעה בעוד מקומות בתנ"ך, כיצד נתייחס אליה? ולשנה? ולחודש?
3. נגזר מ 2, ייתכן שלעוד מילים יש משמעות שונה - כמה? מה המשמעות האמיתית שלהן? כל עוד זה לא ידוע, אי אפשר להאמין לכלום שכתוב שם, לכל מילה יכולה להיות משמעות אחרת.
טיעונים נוספים:
1. סדר הבריאה מחייב יחידות זמן קצרות בין הבריאות. לדוגמה, הצמחיה מהיום השלישי לא הייתה מחזיקה מעמד מיליון שנים ללא השמש מהיום הרביעי.
2. המילה יום מופיעה בעוד מקומות בתנ"ך, כיצד נתייחס אליה? ולשנה? ולחודש?
3. נגזר מ 2, ייתכן שלעוד מילים יש משמעות שונה - כמה? מה המשמעות האמיתית שלהן? כל עוד זה לא ידוע, אי אפשר להאמין לכלום שכתוב שם, לכל מילה יכולה להיות משמעות אחרת.
שואל השאלה:
כנראה יש כאלה שפרשו את הספר לא נכון
כנראה יש כאלה שפרשו את הספר לא נכון
אנונימי
רודף האמת נתן פה תשובה מפורטת ונכונה להפליא, ועוד צ"ל מש"כ "דיברה תורה בלשון בני אדם" כלומר שהתורה אומרת יום הכוונה ליום כמו שלנו. אמנם באמת שאל הרמב"ן איך זה אפשרי שהרי את הזמנים אנחנו מגדירים עפ"י השמש והירח והכוכבים והם נבראו רק ביום הרביעי, ואין כאן מה להאריך בזה, אמנם דנו בעניין רבות אבל אלו דברים סבוכים מאוד ואם תרצה תלמד בעצמך. ואם זה לא נראה לך הגיוני, זה לא אמור, זה מעל הטבע.
באותו הנושא: