42 תשובות
איך הדם נוצר?לדעתי זו הוכחה פשוטה..
אף מדען לא הצליח לייצר דם במעבדה.
אף מדען לא הצליח לייצר דם במעבדה.
אין הוכחות הכול לפי התנך שאנשים כתבו וכולי
את באמת חושבת שכל המריבות וההיסטוריה לאורך השנים היא על ישות לא קיימת? נו באמת, וזה לא קשור אפילו לדתות כולנו מאמינים באותו אלוהים.
לא בטוחה שיש הוכחות, הכל כל עיניין של אמונה.
הוכחה ממשית וחותכת שאלוהים קיים-אין.
אבל יש דברים אחרים מעניינים
אבל יש דברים אחרים מעניינים
כן מתן תורה, אבותיי עמדו שם לפני 3330 שנה.
שואל השאלה:
ראיתי את הסרטונים של אמנון יצחק וזה לא שיכנע אותי ממש אממ
ראיתי את הסרטונים של אמנון יצחק וזה לא שיכנע אותי ממש אממ
אנונימית
בהחלט כן. התורה כוללת דברים שרק בורא עולם שיודע הכל, כל יכול ושולט על הכל, - יכול לעמוד מאחוריה.
שואל השאלה:
כמו מה תוצאה?
כמו מה תוצאה?
אנונימית
שואלת השאלה, ה ר ב א מ נ ו ן י צ ח ק. אסור להזכיר את שמו לא תואר "הרב", הרב שליט"א הוא אחד מגדולי הדור (עייני בקישור המצורף).
קישורים מצורפים:
שואל השאלה:
0_0
0_0
אנונימית
שואלת השאלה, הבטחה לברכה תבואה לשומרי שנת השמיטה בשנה השישית, הבטחה שהארץ לא תכבש בזמן העליה לרגל שכל הגברים עלו למקום אשר יבחר ה' וכל הארץ ריקה מגברים, ידע על בעלי חיים, נבואות שהתגשמו בניגוד להגיון ועוד הרבה דברים.
אל תראי הרצאות של אמנון יצחק, הוא דמות שנויה במחלוקת רבה בקרב הציבור הדתי. ממליץ על מכון מאיר, חברה יותר רציניים...
שואל השאלה:
זה נורא מעניין אני צרכה לבדוק את זה
גם אני חשבתי ככה הוא קצת קיצוני מידי
זה נורא מעניין אני צרכה לבדוק את זה
גם אני חשבתי ככה הוא קצת קיצוני מידי
אנונימית
הם מקרבים אנשים לתורה מתוך אהבה ואמונה, ממש ממליץ. בדורנו צריך לראות את מה שטוב בכל דבר ולא לעשות דברים רק מפחד...
בפירוש לא. אין שום הוכחה לישות שמיימית כזו או אחרת.
ואם מדובר על אל ספציפי מני רבים (כמו זה שאסור לכתוב את שמו באתר הזה) - אז אשר להוכיח שהוא לא קיים.
ואם מדובר על אל ספציפי מני רבים (כמו זה שאסור לכתוב את שמו באתר הזה) - אז אשר להוכיח שהוא לא קיים.
אפשר*
את צריכה לשאול את האנשים הנכונים, אתאיסט לא יוכל להוכיח לך כי הוא אף פעם לא הרגיש את זה. הוא משועבד לרגשות שלו ולא יכול להבין שיש דברים מעליו. אחרי שקופצים למים אז מתחילים לראות באמת כמה היהדות יפה, כאשר עושים את זה בגישה נכונה...
לא אין.
את כל מה שאתם אומרים, אפשר להגיד על אגוזין. מה זה "אלוהים"?
אנשים משתמשים בביטוי הזה כי הם חושבים שזה מסביר את מה שהם לא מבינים, אבל זה בדיוק כמו להגיד את המילה "כלום".
אנשים משתמשים בביטוי הזה כי הם חושבים שזה מסביר את מה שהם לא מבינים, אבל זה בדיוק כמו להגיד את המילה "כלום".
אנונימית
ero המדען לא הצליח לייצר דם במעבדה והסיבות הפשוטות.
את/ה מכירים את האבולוציה?
נתחיל בזה שהתחלנו בתור כמו ראשנים כאלה
יש הוכחות שזה בין האגודל לאצבע (מוזמן או מוזמנת לראות)
לאחר תקופה מאוד ארוכה הגוף התפתח ושינה צורה שזה הגיוני מאוד אגב
אני לא מדברת על אלף שנה אני מדברת על מיליוני שנים
בקיצור עם הזמן התפתח הקוף
ולאחר מכן האדם כמו שיש מלא דוגמאות של זה
בקיצור יש המון הוכחות *הגיוניות יותר* שהאדם הוא תהליך של אבולוציה.
זה נשמע הרבה יותר הגיוני ממשהו שבחיים לא נגלה לעיניי אף אחד והחליט לעשות קסם ולברוא את האדם.
את/ה מכירים את האבולוציה?
נתחיל בזה שהתחלנו בתור כמו ראשנים כאלה
יש הוכחות שזה בין האגודל לאצבע (מוזמן או מוזמנת לראות)
לאחר תקופה מאוד ארוכה הגוף התפתח ושינה צורה שזה הגיוני מאוד אגב
אני לא מדברת על אלף שנה אני מדברת על מיליוני שנים
בקיצור עם הזמן התפתח הקוף
ולאחר מכן האדם כמו שיש מלא דוגמאות של זה
בקיצור יש המון הוכחות *הגיוניות יותר* שהאדם הוא תהליך של אבולוציה.
זה נשמע הרבה יותר הגיוני ממשהו שבחיים לא נגלה לעיניי אף אחד והחליט לעשות קסם ולברוא את האדם.
אנונימית
זאת אמונה אף אחד לא צריך להסביר למה הוא מאמין או לא מאמין שחררו מהנושא כבר
אנונימי
אנונימית, את לא עושה שירות טוב לאבולוציה.
תתחילו בספר "למה האבולוציה נכונה" ונמשיך משם.
תתחילו בספר "למה האבולוציה נכונה" ונמשיך משם.
מה הכוונה היא לא עושה שירות טוב לאבולוציה?
היא צודקת בכל מילה.
היא צודקת בכל מילה.
אנונימית
זה הקטע של אמונה:) גם עם יגידו לך שזה לא אמיתי,את עדיין נשארת חזקה למסורת שלך
בן אדם שאומר "זה מאלוהים" מתכוון בעצם להגיד "אני לא יודע", אבל לא נאה לאגו שלו להודות שהוא לא יודע.
הוכחות? אלוהים זה לא משהו חומרי שאפשר להוכיח
אבל אפשר להבין לפי ההגיון שאלוהים קיים
אבל אפשר להבין לפי ההגיון שאלוהים קיים
קישורים מצורפים:
מעולם לא הייתה שום הוכחה לדבר כזה
וזה גם לא הגיוני
וזה גם לא הגיוני
אבל לכל אחד מכם יש מין "אלוהים" משלו בתוך התת מודע שלו
אני מתכוון להגיד שזה הכל בראש שלכם/שלנו
שלי לא כי אני לא מאמים
שלי לא כי אני לא מאמים
עצם העובדה שאמרת את המילה אלוהים היא קיימת, עובדה שהזכרת אותה הרגע
כמו שתגידי שהמילה כאחהחאלהלגחכחוגשחכחטחבדך לא קיימת אבל הרגע רשמתי אותה אז היא קיימת
תחשבו בהיגיון בלי קשר לדת
כמו שתגידי שהמילה כאחהחאלהלגחכחוגשחכחטחבדך לא קיימת אבל הרגע רשמתי אותה אז היא קיימת
תחשבו בהיגיון בלי קשר לדת
אין הוכחות, אני אישית מאמינה שאנשים המציאו אלים כי לא היה להם תשובות להרבה דברים וגם כדי שתיהיה להם תקווה.
לא הוכחה אבל כן משהו מדהים שקרה לי
חבר טוב שלי (שון בורודין, תוכלו לחפש אותו בגוגל) נפטר ב2016. ב2017 עשינו טקס בבית הספר בשבילו באיזו סוכה שבנו בשבילו, וזה היה היום אולי הכי חם בשנה.
בדיוק כשהטקס התחיל (ממש על השנייה) התחיל לרדת גשם, וכשסיימנו את הטקס הגשם נפסק לגמרי.
זאת לא הוכחה שאלוהים קיים אבל זה חייב להגיד משהו
על מה מינוסים? אני לא משקרת
זה חבר שלי שנפטר אני לא דוחה
חבר טוב שלי (שון בורודין, תוכלו לחפש אותו בגוגל) נפטר ב2016. ב2017 עשינו טקס בבית הספר בשבילו באיזו סוכה שבנו בשבילו, וזה היה היום אולי הכי חם בשנה.
בדיוק כשהטקס התחיל (ממש על השנייה) התחיל לרדת גשם, וכשסיימנו את הטקס הגשם נפסק לגמרי.
זאת לא הוכחה שאלוהים קיים אבל זה חייב להגיד משהו
על מה מינוסים? אני לא משקרת
זה חבר שלי שנפטר אני לא דוחה
אני כם חושבת שאם מישהו ממש מאמין באלוהים והוא מרגיש שהוא קיים אז זה כאילו יש אלוהים כי זה ממש גורם לו להאמין שאלוהים מביא לו דברים ושהוא עוזר לו.
חח בוכה כל מי שמאמין באלוהים פשוט בור שלא מוכן ללמוד מעבר ומקשיב רק למה שהוא גדל אליו
והתגובה הראשונה.
מדענים הצליחו להמציא זנים של עצים, אז הם אלוהים?
נו באמת איך נראלך שאפשר להמציא דם זה כמו להגיד איך ממציאים אוויר ;-;
לכל אלה שמאמינים באלוהים אני ממליצה לכם לחקור יותר במקום להיות בורים ולהקשיב רק למה שאומרים לכם ואז תבינו שאלוהים זה מיתוס.
אולי במקום להקשיב לספר שנכתב לפני אלפי שנים תקראו דברים רלוונטיים? לדעתי בכלל התנך זה סתם סיפור שאיש כתב ופתאום הפכו אותו לאל.
קצת שכל (?)
תתחילו לחקור ואז תבואו ותעשו לי מינוס על התשובה
והתגובה הראשונה.
מדענים הצליחו להמציא זנים של עצים, אז הם אלוהים?
נו באמת איך נראלך שאפשר להמציא דם זה כמו להגיד איך ממציאים אוויר ;-;
לכל אלה שמאמינים באלוהים אני ממליצה לכם לחקור יותר במקום להיות בורים ולהקשיב רק למה שאומרים לכם ואז תבינו שאלוהים זה מיתוס.
אולי במקום להקשיב לספר שנכתב לפני אלפי שנים תקראו דברים רלוונטיים? לדעתי בכלל התנך זה סתם סיפור שאיש כתב ופתאום הפכו אותו לאל.
קצת שכל (?)
תתחילו לחקור ואז תבואו ותעשו לי מינוס על התשובה
#pinkwhale מצטערת על חבר שלך אבל זה צירוף מקרים לגמרי. גם אני אתן לך דוגמא
יצאתי מהבית ספר ירד גשם וכשהגעתי הביתה הוא הפסיק.
המ.. אולי התשובה היא אקלים? ;-;
יצאתי מהבית ספר ירד גשם וכשהגעתי הביתה הוא הפסיק.
המ.. אולי התשובה היא אקלים? ;-;
לא אין ולתגובה הראשונה ומי אמר לך שאלוהים יצר את הדם וזה שהמדאנים לא יצרו את זה זה לא אומר שזה אלוהמם
מה זה ההכחשות האלה של התגלותו של אלוקים? מה זה לאף אחד? הקב"ה התגלה לאבותינו במעמד של שם שלם על הר סיני. אין שום אפשרות לשנכע שקרה אירוע כזה מבלי שהוא יקרה באמת, כי העם יטען שלא קרה דבר כזה.
shotgun, יש מצוה גם לדעת שיש את ה' ולא רק להאמין בזה.
"וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם, וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים; וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם, מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם" (שמות ו, ז) וכך מוסבר פסוק זה בזוהר הקדוש: "לָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם, וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים; וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם וגו' פִּקּוּדָא דָּא קַדְמָאָה דְּכָל פִּקּוּדִין. רֵאשִׁיתָא קַדְמָאָה דְּכָל פִּקּוּדִין, לְמִנְדַּע לֵיהּ לְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בִּכְלָלָא. מַאי בִּכְלָלָא. לְמִנְדַּע דְּאִית שַׁלִּיטָא עִלָּאָה, דְּאִיהוּ רִבּוֹן עָלְמָא, וּבָרָא עָלְמִין כֻּלְּהוּ, שְׁמַיָּא וְאַרְעָא וְכָל חֵילֵיהוֹן. וְדָא אִיהוּ בִּכְלָלָא. וְסוֹפָא דְּכֹלָּא בִּפְרָט, לְמִנְדַּע לֵיהּ בִּפְרָט. וּכְלָל וּפְרָט אִיהוּ רֵישָׁא וְסוֹפָא רָזָא דְּכָר וְנוּקְבָּא כַּחֲדָא, וְאִשְׁתְּכַח בַּר נָשׁ בְּהַאי עָלְמָא, דְּאִתְעַסָּק בִּכְלָל וּפְרָט, בַּר נָשׁ בְּהַאי עָלְמָא אִיהוּ כְּלָל וּפְרָט. תִּקּוּנָא דְּהַאי עָלְמָא, אִיהוּ כְּלָל וּפְרָט. בְּגִין כָּךְ, רִאשִׁיתָא דְּכֹלָּא, לְמִנְדַּע דְּאִית שַׁלִּיט וְדַיָּין עַל עָלְמָא, וְאִיהוּ רִבּוֹן כָּל עָלְמִין. וּבָרָא לֵיהּ לְבַר נָשׁ מֵעַפְרָא, וְנָפַח בְּאַפּוֹי נִשְׁמְתָא דְּחַיֵּי, וְדָא אִיהוּ בְּאוֹרַח כְּלָל. כַּד נָפְקוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם, לָא הֲווֹ יַדְעֵי לֵיהּ לְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא כֵּיוָן דְּאָתָא מֹשֶׁה לְגַבַּיְיהוּ, פִּקּוּדָא קַדְמָאָה דָּא אוֹלִיף לוֹן, דִּכְתִּיב, וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי יְיָ' אֱלהֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם וְגוֹ'. וְאִלְמָלֵא פִּקּוּדָא דָּא, לָא הֲווֹ יִשְׂרָאֵל מֵהֵימְנִין, בְּכָל אִינּוּן נִיסִּין וּגְבוּרָן דְּעָבַד לוֹן בְּמִצְרַיִם. כֵּיוָן דְּיָדְעוּ פִּקּוּדָא דָּא בְּאוֹרַח כְּלָל, אִתְעָבִידוּ לְהוֹן נִסִּין וּגְבוּרָן. לְסוֹף מ' שְׁנִין, דְּקָא אִשְׁתְּדָלוּ בְּכָל אִינּוּן פִּקּוּדִין דְּאוֹרַיְיתָא, דְּאוֹלִיף לוֹן מֹשֶׁה, בֵּין אִינּוּן דְּמִתְנָהֲגֵי בְּאַרְעָא בֵּין אִינּוּן דְּמִתְנָהֲגֵי לְבַר מֵאַרְעָא כְּדֵין, אוֹלִיף לוֹן בְּאוֹרַח פְּרָט, הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (דבהם ד') וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וְהֲשֵׁבוֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, הַיּוֹם דַּיְיקָא, מַה דְּלָא הֲוָה רְשׁוּ מִקַּדְמַת דְּנָא. כִּי יְיָ' הוּא הָאֱלהִים, דָּא בְּאוֹרַח פְּרָט, בְּמִלָּה דָּא, כַּמָּה רָזִין וְסִתְרִין אִית בָּהּ. וְדָא, וְהַהוּא דְּקַדְמֵיתָא, כֹּלָּא מִלָּה חֲדָא, דָּא בִּכְלָל, וְדָא בִּפְרָט. בְּגִין כַּךְ, פִּקּוּדָא קַדְמָאָה לְמִנְדַּע לֵיהּ לְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בִּכְלָל וּפְרָט, בְּרֵישָׁא וּבְסוֹפָא. וְרָזָא דָּא (ישעיה מ''ד) אֲנִי רִאשׁוֹן וַאֲנִי אַחֲרוֹן. אֲנִי רִאשׁוֹן בִּכְלָל, וַאֲנִי אַחֲרוֹן בִּפְרָט. וְכֹלָּא בִּכְלָלָא חֲדָא, וְרָזָא חֲדָא. כֵּיוָן דְּיִנְדַּע דָּא בִּכְלָל, יַשְׁלִים כָּל שַׁיְיפוֹי. וּמַאן אִינּוּן. רמ''ח פִּקּוּדִין, דְּאִינּוּן רמ''ח שַׁיְיפִין דְּבַר נָשׁ. כֵּיוָן דְּאִשְׁתְּלִים בְּהוּ עַל הַאי בִּכְלָל, כְּדֵין יִנְדַּע בְּאוֹרַח פְּרָט, דְּדָא אִיהוּ אַסְוָותָא לְכֻלְּהוּ, וְיִנְדַּע כָּל יוֹמֵי שַׁתָּא, דְּמִתְחַבְּרָן לְמֵיהַב אַסְוָותָא לְכָל שַׁיְיפִין" (זוהר הקדוש, חלק ב, דף כה ע"א).
תרגום הזוהר ללשון הקודש: "וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם וְגוֹ'. מִצְוָה זוֹ רִאשׁוֹנָה שֶׁל כָּל הַמִּצְווֹת. רֵאשִׁית רִאשׁוֹנָה לְכָל הַמִּצְווֹת - לָדַעַת אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּכְּלָל. מַה זֶּה בַּכְּלָל? לָדַעַת שֶׁיֵּשׁ שַׁלִּיט עֶלְיוֹן שֶׁהוּא רִבּוֹן הָעוֹלָם, וּבָרָא אֶל כָּל הָעוֹלָמוֹת, שָׁמַיִם וָאָרֶץ וְכָל חֵילוֹתֵיהֶם. וְזֶהוּ בַּכְּלָל. וְסוֹף הַכֹּל בִּפְרָט, לָדַעַת אוֹתוֹ בִּפְרָט. וּכְלָל וּפְרָט הוּא רֹאשׁ וָסוֹף, סוֹד שֶׁל זָכָר וּנְקֵבָה כְּאֶחָד, וְנִמְצָא אָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה שֶׁמִּתְעַסֵּק בִּכְלָל וּפְרָט, אָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה הוּא כְּלָל וּפְרָט. תִּקּוּן שֶׁל הָעוֹלָם הַזֶּה הוּא כְּלָל וּפְרָט. מִשּׁוּם כָּךְ, רֵאשִׁית הַכֹּל - שֶׁיֵּשׁ לָדַעַת שֶׁיֵּשׁ שַׁלִּיט וְדַיָּן עַל הָעוֹלָם, וְהוּא רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים, וּבָרָא אֶת הָאָדָם מִן הֶעָפָר, וְנָפַח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים, וְזֶהוּ בְּדֶרֶךְ כְּלָל.כְּשֶׁיָּצְאוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם לֹא הָיוּ מַכִּירִים אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. כֵּיוָן שֶׁבָּא מֹשֶׁה אֲלֵיהֶם, לִמֵּד אוֹתָם מִצְוָה רִאשׁוֹנָה זוֹ, שֶׁכָּתוּב וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹקֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם וְגוֹ'. וְאִלְמָלֵא מִצְוָה זוֹ, לֹא הָיוּ יִשְׂרָאֵל מַאֲמִינִים בְּכָל אוֹתָם נִסִּים וּגְבוּרוֹת שֶׁעָשָׂה לָהֶם בְּמִצְרַיִם. כֵּיוָן שֶׁיָּדְעוּ מִצְוָה זוֹ בְּדֶרֶךְ כְּלָל, נַעֲשׂוּ לָהֶם נִסִּים וּגְבוּרוֹת.וּלְסוֹף אַרְבָּעִים שָׁנָה, שֶׁכְּשֶׁהִשְׁתַּדְּלוּ בְּכָל אוֹתָן מִצְווֹת שֶׁל הַתּוֹרָה שֶׁלִּמֵּד אוֹתָם מֹשֶׁה, בֵּין אוֹתָן שֶׁנּוֹהֲגוֹת בָּאָרֶץ וּבֵין אוֹתָן שֶׁנּוֹהֲגוֹת בְּחוּץ לָאָרֶץ, אָז לִמֵּד אוֹתָם בְּדֶרֶךְ פְּרָט. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (דברים ד) וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבוֹתָ אֶל לְבָבֶךְ. הַיּוֹם דַּוְקָא, מַה שֶּׁלֹּא הָיָה רְשׁוּת מִקֹּדֶם לָכֵן. כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים - זֶה בְּדֶרֶךְ פְּרָט. בְּדָבָר זֶה כַּמָּה סוֹדוֹת וּסְתָרִים יֵשׁ בּוֹ, וְזֶה וְאוֹתוֹ שֶׁבַּהַתְחָלָה הַכֹּל דָּבָר אֶחָד, זֶה בִּכְלָל וְזֶה בִּפְרָט. וּלְסוֹף אַרְבָּעִים שָׁנָה, שֶׁכְּשֶׁהִשְׁתַּדְּלוּ בְּכָל אוֹתָן מִצְווֹת שֶׁל הַתּוֹרָה שֶׁלִּמֵּד אוֹתָם מֹשֶׁה, בֵּין אוֹתָן שֶׁנּוֹהֲגוֹת בָּאָרֶץ וּבֵין אוֹתָן שֶׁנּוֹהֲגוֹת בְּחוּץ לָאָרֶץ, אָז לִמֵּד אוֹתָם בְּדֶרֶךְ פְּרָט. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (דברים ד) וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבוֹתָ אֶל לְבָבֶךְ. הַיּוֹם דַּוְקָא, מַה שֶּׁלֹּא הָיָה רְשׁוּת מִקֹּדֶם לָכֵן. כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים - זֶה בְּדֶרֶךְ פְּרָט. בְּדָבָר זֶה כַּמָּה סוֹדוֹת וּסְתָרִים יֵשׁ בּוֹ, וְזֶה וְאוֹתוֹ שֶׁבַּהַתְחָלָה הַכֹּל דָּבָר אֶחָד, זֶה בִּכְלָל וְזֶה בִּפְרָט.לָכֵן מִצְוָה רִאשׁוֹנָה לְהַכִּיר אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּכְלָל וּפְרָט, בַּהַתְחָלָה וּבַסּוֹף, וְסוֹד זֶה - (ישעיה מד) אֲנִי רִאשׁוֹן וַאֲנִי אַחֲרוֹן. אֲנִי רִאשׁוֹן בִּכְלָל, וַאֲנִי אַחֲרוֹן בִּפְרָט. וְהַכֹּל בִּכְלָל אֶחָד וְסוֹד אֶחָד. כֵּיוָן שֶׁיֵּדַע אֶת זֶה בִּכְלָל, יַשְׁלִים אֶת כָּל אֵיבָרָיו, וּמִי הֵם? מָאתַיִם אַרְבָּעִים וּשְׁמוֹנֶה מִצְווֹת, שֶׁהֵם מָאתַיִם אַרְבָּעִים וּשְׁמוֹנָה אֵיבְרֵי הָאָדָם. כֵּיוָן שֶׁהִשְׁתַּלֵּם בָּהֶם עַל זֶה בִּכְלָל, אָז יֵדַע בְּדֶרֶךְ פְּרָט, שֶׁזֶּה הוּא רְפוּאָה לְכֻלָּם, וְיֵדַע אֶת כָּל יְמוֹת הַשָּׁנָה שֶׁמִּתְחַבְּרִים לָתֵת רְפוּאָה לְכָל הָאֵיבָרִים" (תרגום לזוהר הקדוש, חלק ב, דף כה ע"א).
מפורש מדברי הזוהר שכאן שללא מצות ידיעת ה' ישראל לא היו מאמינים, למרות כל הניסים והגבורות אשר ראו: "וְאִלְמָלֵא פִּקּוּדָא דָּא, לָא הֲווֹ יִשְׂרָאֵל מֵהֵימְנִין בְּכָל אִינּוּן נִיסִּין וּגְבוּרָן דְּעָבַד לוֹן בְּמִצְרַיִם. כֵּיוָן דְּיָדְעוּ פִּקּוּדָא דָּא בְּאוֹרַח כְּלָל, אִתְעָבִידוּ לְהוֹן נִסִּין וּגְבוּרָן. " (תרגום: "אִלְמָלֵא מִצְוָה זוֹ, לֹא הָיוּ יִשְׂרָאֵל מַאֲמִינִים בְּכָל אוֹתָם נִסִּים וּגְבוּרוֹת שֶׁעָשָׂה לָהֶם בְּמִצְרַיִם. כֵּיוָן שֶׁיָּדְעוּ מִצְוָה זוֹ בְּדֶרֶךְ כְּלָל, נַעֲשׂוּ לָהֶם נִסִּים וּגְבוּרוֹת).
"וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם, וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים; וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם, הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם, מִתַּחַת סִבְלוֹת מִצְרָיִם" (שמות ו, ז) וכך מוסבר פסוק זה בזוהר הקדוש: "לָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם, וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים; וִידַעְתֶּם, כִּי אֲנִי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם וגו' פִּקּוּדָא דָּא קַדְמָאָה דְּכָל פִּקּוּדִין. רֵאשִׁיתָא קַדְמָאָה דְּכָל פִּקּוּדִין, לְמִנְדַּע לֵיהּ לְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בִּכְלָלָא. מַאי בִּכְלָלָא. לְמִנְדַּע דְּאִית שַׁלִּיטָא עִלָּאָה, דְּאִיהוּ רִבּוֹן עָלְמָא, וּבָרָא עָלְמִין כֻּלְּהוּ, שְׁמַיָּא וְאַרְעָא וְכָל חֵילֵיהוֹן. וְדָא אִיהוּ בִּכְלָלָא. וְסוֹפָא דְּכֹלָּא בִּפְרָט, לְמִנְדַּע לֵיהּ בִּפְרָט. וּכְלָל וּפְרָט אִיהוּ רֵישָׁא וְסוֹפָא רָזָא דְּכָר וְנוּקְבָּא כַּחֲדָא, וְאִשְׁתְּכַח בַּר נָשׁ בְּהַאי עָלְמָא, דְּאִתְעַסָּק בִּכְלָל וּפְרָט, בַּר נָשׁ בְּהַאי עָלְמָא אִיהוּ כְּלָל וּפְרָט. תִּקּוּנָא דְּהַאי עָלְמָא, אִיהוּ כְּלָל וּפְרָט. בְּגִין כָּךְ, רִאשִׁיתָא דְּכֹלָּא, לְמִנְדַּע דְּאִית שַׁלִּיט וְדַיָּין עַל עָלְמָא, וְאִיהוּ רִבּוֹן כָּל עָלְמִין. וּבָרָא לֵיהּ לְבַר נָשׁ מֵעַפְרָא, וְנָפַח בְּאַפּוֹי נִשְׁמְתָא דְּחַיֵּי, וְדָא אִיהוּ בְּאוֹרַח כְּלָל. כַּד נָפְקוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם, לָא הֲווֹ יַדְעֵי לֵיהּ לְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא כֵּיוָן דְּאָתָא מֹשֶׁה לְגַבַּיְיהוּ, פִּקּוּדָא קַדְמָאָה דָּא אוֹלִיף לוֹן, דִּכְתִּיב, וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי יְיָ' אֱלהֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם וְגוֹ'. וְאִלְמָלֵא פִּקּוּדָא דָּא, לָא הֲווֹ יִשְׂרָאֵל מֵהֵימְנִין, בְּכָל אִינּוּן נִיסִּין וּגְבוּרָן דְּעָבַד לוֹן בְּמִצְרַיִם. כֵּיוָן דְּיָדְעוּ פִּקּוּדָא דָּא בְּאוֹרַח כְּלָל, אִתְעָבִידוּ לְהוֹן נִסִּין וּגְבוּרָן. לְסוֹף מ' שְׁנִין, דְּקָא אִשְׁתְּדָלוּ בְּכָל אִינּוּן פִּקּוּדִין דְּאוֹרַיְיתָא, דְּאוֹלִיף לוֹן מֹשֶׁה, בֵּין אִינּוּן דְּמִתְנָהֲגֵי בְּאַרְעָא בֵּין אִינּוּן דְּמִתְנָהֲגֵי לְבַר מֵאַרְעָא כְּדֵין, אוֹלִיף לוֹן בְּאוֹרַח פְּרָט, הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (דבהם ד') וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וְהֲשֵׁבוֹתָ אֶל לְבָבֶךָ, הַיּוֹם דַּיְיקָא, מַה דְּלָא הֲוָה רְשׁוּ מִקַּדְמַת דְּנָא. כִּי יְיָ' הוּא הָאֱלהִים, דָּא בְּאוֹרַח פְּרָט, בְּמִלָּה דָּא, כַּמָּה רָזִין וְסִתְרִין אִית בָּהּ. וְדָא, וְהַהוּא דְּקַדְמֵיתָא, כֹּלָּא מִלָּה חֲדָא, דָּא בִּכְלָל, וְדָא בִּפְרָט. בְּגִין כַּךְ, פִּקּוּדָא קַדְמָאָה לְמִנְדַּע לֵיהּ לְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא בִּכְלָל וּפְרָט, בְּרֵישָׁא וּבְסוֹפָא. וְרָזָא דָּא (ישעיה מ''ד) אֲנִי רִאשׁוֹן וַאֲנִי אַחֲרוֹן. אֲנִי רִאשׁוֹן בִּכְלָל, וַאֲנִי אַחֲרוֹן בִּפְרָט. וְכֹלָּא בִּכְלָלָא חֲדָא, וְרָזָא חֲדָא. כֵּיוָן דְּיִנְדַּע דָּא בִּכְלָל, יַשְׁלִים כָּל שַׁיְיפוֹי. וּמַאן אִינּוּן. רמ''ח פִּקּוּדִין, דְּאִינּוּן רמ''ח שַׁיְיפִין דְּבַר נָשׁ. כֵּיוָן דְּאִשְׁתְּלִים בְּהוּ עַל הַאי בִּכְלָל, כְּדֵין יִנְדַּע בְּאוֹרַח פְּרָט, דְּדָא אִיהוּ אַסְוָותָא לְכֻלְּהוּ, וְיִנְדַּע כָּל יוֹמֵי שַׁתָּא, דְּמִתְחַבְּרָן לְמֵיהַב אַסְוָותָא לְכָל שַׁיְיפִין" (זוהר הקדוש, חלק ב, דף כה ע"א).
תרגום הזוהר ללשון הקודש: "וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם וְגוֹ'. מִצְוָה זוֹ רִאשׁוֹנָה שֶׁל כָּל הַמִּצְווֹת. רֵאשִׁית רִאשׁוֹנָה לְכָל הַמִּצְווֹת - לָדַעַת אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בַּכְּלָל. מַה זֶּה בַּכְּלָל? לָדַעַת שֶׁיֵּשׁ שַׁלִּיט עֶלְיוֹן שֶׁהוּא רִבּוֹן הָעוֹלָם, וּבָרָא אֶל כָּל הָעוֹלָמוֹת, שָׁמַיִם וָאָרֶץ וְכָל חֵילוֹתֵיהֶם. וְזֶהוּ בַּכְּלָל. וְסוֹף הַכֹּל בִּפְרָט, לָדַעַת אוֹתוֹ בִּפְרָט. וּכְלָל וּפְרָט הוּא רֹאשׁ וָסוֹף, סוֹד שֶׁל זָכָר וּנְקֵבָה כְּאֶחָד, וְנִמְצָא אָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה שֶׁמִּתְעַסֵּק בִּכְלָל וּפְרָט, אָדָם בָּעוֹלָם הַזֶּה הוּא כְּלָל וּפְרָט. תִּקּוּן שֶׁל הָעוֹלָם הַזֶּה הוּא כְּלָל וּפְרָט. מִשּׁוּם כָּךְ, רֵאשִׁית הַכֹּל - שֶׁיֵּשׁ לָדַעַת שֶׁיֵּשׁ שַׁלִּיט וְדַיָּן עַל הָעוֹלָם, וְהוּא רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים, וּבָרָא אֶת הָאָדָם מִן הֶעָפָר, וְנָפַח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים, וְזֶהוּ בְּדֶרֶךְ כְּלָל.כְּשֶׁיָּצְאוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם לֹא הָיוּ מַכִּירִים אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא. כֵּיוָן שֶׁבָּא מֹשֶׁה אֲלֵיהֶם, לִמֵּד אוֹתָם מִצְוָה רִאשׁוֹנָה זוֹ, שֶׁכָּתוּב וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה' אֱלֹקֵיכֶם הַמּוֹצִיא אֶתְכֶם וְגוֹ'. וְאִלְמָלֵא מִצְוָה זוֹ, לֹא הָיוּ יִשְׂרָאֵל מַאֲמִינִים בְּכָל אוֹתָם נִסִּים וּגְבוּרוֹת שֶׁעָשָׂה לָהֶם בְּמִצְרַיִם. כֵּיוָן שֶׁיָּדְעוּ מִצְוָה זוֹ בְּדֶרֶךְ כְּלָל, נַעֲשׂוּ לָהֶם נִסִּים וּגְבוּרוֹת.וּלְסוֹף אַרְבָּעִים שָׁנָה, שֶׁכְּשֶׁהִשְׁתַּדְּלוּ בְּכָל אוֹתָן מִצְווֹת שֶׁל הַתּוֹרָה שֶׁלִּמֵּד אוֹתָם מֹשֶׁה, בֵּין אוֹתָן שֶׁנּוֹהֲגוֹת בָּאָרֶץ וּבֵין אוֹתָן שֶׁנּוֹהֲגוֹת בְּחוּץ לָאָרֶץ, אָז לִמֵּד אוֹתָם בְּדֶרֶךְ פְּרָט. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (דברים ד) וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבוֹתָ אֶל לְבָבֶךְ. הַיּוֹם דַּוְקָא, מַה שֶּׁלֹּא הָיָה רְשׁוּת מִקֹּדֶם לָכֵן. כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים - זֶה בְּדֶרֶךְ פְּרָט. בְּדָבָר זֶה כַּמָּה סוֹדוֹת וּסְתָרִים יֵשׁ בּוֹ, וְזֶה וְאוֹתוֹ שֶׁבַּהַתְחָלָה הַכֹּל דָּבָר אֶחָד, זֶה בִּכְלָל וְזֶה בִּפְרָט. וּלְסוֹף אַרְבָּעִים שָׁנָה, שֶׁכְּשֶׁהִשְׁתַּדְּלוּ בְּכָל אוֹתָן מִצְווֹת שֶׁל הַתּוֹרָה שֶׁלִּמֵּד אוֹתָם מֹשֶׁה, בֵּין אוֹתָן שֶׁנּוֹהֲגוֹת בָּאָרֶץ וּבֵין אוֹתָן שֶׁנּוֹהֲגוֹת בְּחוּץ לָאָרֶץ, אָז לִמֵּד אוֹתָם בְּדֶרֶךְ פְּרָט. זֶהוּ שֶׁכָּתוּב (דברים ד) וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבוֹתָ אֶל לְבָבֶךְ. הַיּוֹם דַּוְקָא, מַה שֶּׁלֹּא הָיָה רְשׁוּת מִקֹּדֶם לָכֵן. כִּי ה' הוּא הָאֱלֹהִים - זֶה בְּדֶרֶךְ פְּרָט. בְּדָבָר זֶה כַּמָּה סוֹדוֹת וּסְתָרִים יֵשׁ בּוֹ, וְזֶה וְאוֹתוֹ שֶׁבַּהַתְחָלָה הַכֹּל דָּבָר אֶחָד, זֶה בִּכְלָל וְזֶה בִּפְרָט.לָכֵן מִצְוָה רִאשׁוֹנָה לְהַכִּיר אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּכְלָל וּפְרָט, בַּהַתְחָלָה וּבַסּוֹף, וְסוֹד זֶה - (ישעיה מד) אֲנִי רִאשׁוֹן וַאֲנִי אַחֲרוֹן. אֲנִי רִאשׁוֹן בִּכְלָל, וַאֲנִי אַחֲרוֹן בִּפְרָט. וְהַכֹּל בִּכְלָל אֶחָד וְסוֹד אֶחָד. כֵּיוָן שֶׁיֵּדַע אֶת זֶה בִּכְלָל, יַשְׁלִים אֶת כָּל אֵיבָרָיו, וּמִי הֵם? מָאתַיִם אַרְבָּעִים וּשְׁמוֹנֶה מִצְווֹת, שֶׁהֵם מָאתַיִם אַרְבָּעִים וּשְׁמוֹנָה אֵיבְרֵי הָאָדָם. כֵּיוָן שֶׁהִשְׁתַּלֵּם בָּהֶם עַל זֶה בִּכְלָל, אָז יֵדַע בְּדֶרֶךְ פְּרָט, שֶׁזֶּה הוּא רְפוּאָה לְכֻלָּם, וְיֵדַע אֶת כָּל יְמוֹת הַשָּׁנָה שֶׁמִּתְחַבְּרִים לָתֵת רְפוּאָה לְכָל הָאֵיבָרִים" (תרגום לזוהר הקדוש, חלק ב, דף כה ע"א).
מפורש מדברי הזוהר שכאן שללא מצות ידיעת ה' ישראל לא היו מאמינים, למרות כל הניסים והגבורות אשר ראו: "וְאִלְמָלֵא פִּקּוּדָא דָּא, לָא הֲווֹ יִשְׂרָאֵל מֵהֵימְנִין בְּכָל אִינּוּן נִיסִּין וּגְבוּרָן דְּעָבַד לוֹן בְּמִצְרַיִם. כֵּיוָן דְּיָדְעוּ פִּקּוּדָא דָּא בְּאוֹרַח כְּלָל, אִתְעָבִידוּ לְהוֹן נִסִּין וּגְבוּרָן. " (תרגום: "אִלְמָלֵא מִצְוָה זוֹ, לֹא הָיוּ יִשְׂרָאֵל מַאֲמִינִים בְּכָל אוֹתָם נִסִּים וּגְבוּרוֹת שֶׁעָשָׂה לָהֶם בְּמִצְרַיִם. כֵּיוָן שֶׁיָּדְעוּ מִצְוָה זוֹ בְּדֶרֶךְ כְּלָל, נַעֲשׂוּ לָהֶם נִסִּים וּגְבוּרוֹת).
רק מניחה את זה פה... שווה לראות. לא בקטע כבד אלא הומוריסטי:)
קישורים מצורפים:
אין בדל הוכחה שקיים אלוהים מכול סוג שהוא. אם היתה כזו הוכחה אז זה היה הופך למדע. אבל אלוהים תמיד היה ונשאר בגדר האמונה.
חוץ מזה שאמנון יצחק כבר הוכיח שאין אלוהים כפי שניתן לראות בסרטון המצורף.
למרות שאין הוכחות אנשים מאמינים באלוהים ובכוחות על טבעיים בדרך כלל כי הם גדלו בסביבה שחינכה אותם להאמין בשטויות כאלה. יהודי הוא יהודי כי הוא גדל בסביבה יהודית. מוסלמי הוא מוסלמי כי הוא גדל בסביבה מוסלמית..
חוץ מזה שאמנון יצחק כבר הוכיח שאין אלוהים כפי שניתן לראות בסרטון המצורף.
למרות שאין הוכחות אנשים מאמינים באלוהים ובכוחות על טבעיים בדרך כלל כי הם גדלו בסביבה שחינכה אותם להאמין בשטויות כאלה. יהודי הוא יהודי כי הוא גדל בסביבה יהודית. מוסלמי הוא מוסלמי כי הוא גדל בסביבה מוסלמית..
קישורים מצורפים:
מה אכפת לכם?? תנו לאנשים להאמין
אתם אומרים שיש כפייה דתית ואז מפקפקים בדת של אנשים
אתם אומרים שיש כפייה דתית ואז מפקפקים בדת של אנשים
באותו הנושא: