24 תשובות
כי הם מעדיפים לקבל מישהו ששונה מהם
ולמה אתה קורא להם כופרים לא הבנתי
ולמה אתה קורא להם כופרים לא הבנתי
הם לא ככה בסטיפס
אולי לך לא רלוונטי, יש הרבה מאמינים שמכבדים כאלו שלא
שואל השאלה:
❤hisoillu, הם לא מעניינים אותם (חוץ ממה שאני מצטער שיש בכלל כאלה אנשים, הלוואי וכן יחזרו בתשובה). הם אם לא מאמינים בדבר אחד מן התורה - הם, בהחלט, כופרים לכל דבר כמבואר במסכת סנהדרין צט ע"ב. פירוש המילה "כפירה" - הוא "הכחשה" אם את לא יודעת.
❤hisoillu, הם לא מעניינים אותם (חוץ ממה שאני מצטער שיש בכלל כאלה אנשים, הלוואי וכן יחזרו בתשובה). הם אם לא מאמינים בדבר אחד מן התורה - הם, בהחלט, כופרים לכל דבר כמבואר במסכת סנהדרין צט ע"ב. פירוש המילה "כפירה" - הוא "הכחשה" אם את לא יודעת.
תתחיל קודם בלשכנע את עצמך שכל אחד והדעה שלו במקום לומר דעתם אינה רלוונטית.
שואל השאלה:
rogerina, אז הם מזיקים לדת, כפי שכתב רבנו יונה בפירוש על אותם אלה שמכבדים את הרשעים:
"והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
rogerina, אז הם מזיקים לדת, כפי שכתב רבנו יונה בפירוש על אותם אלה שמכבדים את הרשעים:
"והמכשולות הנמצאים בכבוד הרשעים, רבים וידועים, כי יש בכבודם:
1. חילול התורה והעבודה, והוא העוון המכלה מנפש ועד בשר.
2. והשנית, כי רבים נמשכים אחריהם ואוחזים מעשיהם.
3. והשלישית, כי המתחברים להם, אף על פי שאינם עושים כמעשיהם, מקבלים פורעניות כיוצא בהם, כאשר זכרנו כבר.
4. והרביעית, כי הם מכניעים כבוד אנשי אמת, ומבטלים העבודה. ואין הצלחה לכבוד הצדיקים זולתי אחרי השפלת כבודם, כמו שכתוב (משלי יד יא): "בית רשעים יישמד, ואוהל ישרים יפריח". ונאמר (משלי יא יא): "בברכת ישרים תרום קרת, ובפי רשעים תהרס" (שערי תשובה, חלק ג, סימנים קמט-קנב).
שואל השאלה:
greed //, קבלת אדם בעל דעות אפיקורסיות - פוגעת בכבוד שמים כפי שהצגתי ע"י ציטוט מתוך הספר "שערי תשובה" בתגובה הקודמת.
greed //, קבלת אדם בעל דעות אפיקורסיות - פוגעת בכבוד שמים כפי שהצגתי ע"י ציטוט מתוך הספר "שערי תשובה" בתגובה הקודמת.
שואל השאלה:
josef z, אין פה שום מקום לדעות כאלו או אחרות. ה' אמת ותורתו אמת, נקודה. מי שמכחיש את זה שקרן וכופר, נקודה.
josef z, אין פה שום מקום לדעות כאלו או אחרות. ה' אמת ותורתו אמת, נקודה. מי שמכחיש את זה שקרן וכופר, נקודה.
אם ככה אתה מדבר אז אחר כך שלא תתפלא למה אנחנו "הכופרים" עושים לכם טובה שמקבלים את הדעות שלכם ותאמין לי שאתם מאוד צריכים את הטובה הזו כי אם היינו מדברים כמוך לא בטוח הייתם יכולים להמשיך לדבר..
תקשיב פה זה אתר לשאלות לא להתווכחות ולדיון ולהוכיח לכולם שאתה צודק ואתה יודע הכל.
אני בטוחה שיש אתרים שיספקו לך את הצורך הזה.
אני בטוחה שיש אתרים שיספקו לך את הצורך הזה.
למה אתם עונים לו בכלל בטח סתם בתול שמן ושעיר בן 40
אנונימית
מדע: אנחנו צריכים לעשות בדיקות חוזרות של העובדות מכל הכיוונים, לעשות מחקרים, ולטעות לפעמים (והרבה) כדי לבסוף לגלות תשובות, בעזרת השיטה המדעית.
תוצאה: אין פה שום מקום לדעות כאלו או אחרות. ה' אמת ותורתו אמת, נקודה. מי שמכחיש את זה שקרן וכופר, נקודה.
זה פשוט אומר הכל לדעתי..
תוצאה: אין פה שום מקום לדעות כאלו או אחרות. ה' אמת ותורתו אמת, נקודה. מי שמכחיש את זה שקרן וכופר, נקודה.
זה פשוט אומר הכל לדעתי..
שואל השאלה:
מה יש לחקור כאן? את הי' יתברך ואת תורתו, חס ושלום? למה מה זה עומד בספק, חס ושלום?! להפך, לחקור את זה - זה חוצפה, עיין בספר "ליקוטי הלכות" וקבל את הסברו של רבי נחמן מבסלב זיע"א כמה טיפשטי לחקור אחרי זה:
"כִּי, בָּרוּךְ הַשֵּׁם, יֵשׁ לָנוּ אִישׁ נֶאֱמָן בֶּאֱמֶת שֶׁרָאוּי לִסְמֹךְ עָלָיו, וְאָנוּ יוֹדְעִין מַה לִּסְחֹר בְּזֶה הָעוֹלָם, הוּא מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, שֶׁהִצְלִיחַ אוֹתָנוּ בַּהַצְלָחָה הַנִּצְחִית וְהוֹדִיעַ לָנוּ מָה אָנוּ צְרִיכִין לִסְחֹר בְּזֶה הָעוֹלָם הָרָחוֹק מְאֹד מֵעוֹלָמוֹת עֶלְיוֹנִים, כִּי אֲנַחְנוּ לֹא בָּאנוּ לְזֶה הָעוֹלָם כִּי אִם לִסְחֹר בּוֹ סְחוֹרוֹת לְמֶרְחַקִּים גְּדוֹלִים שֶׁשָּׁם מַצְלִיחִים וּמַרְוִיחִים הַרְבֵּה מְאֹד מְאֹד בְּאֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת שֶׁסּוֹחֲרִים בְּזֶה הָעוֹלָם הַגַּשְׁמִי דַּיְקָא רֶוַח גָּדוֹל וְנִפְלָא וְנוֹרָא מְאֹד בְּלִי שִׁעוּר וָעֶרֶךְ עַיִן לֹא רָאֲתָה וְכוּ' (כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר בְּלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא, בְּסִימָן נה, עַיֵּן שָׁם), אֲבָל אֵין אָדָם יוֹדֵעַ בַּמֶּה מִשְֹתַּכֵּר בְּזֶה הָעוֹלָם הָרָחוֹק מְאֹד מִמְּדִינָתֵנוּ שֶׁאָנוּ צְרִיכִין לָשׁוּב לְשָׁם, עַל-כֵּן חָמַל עָלֵינוּ ה' יִתְבָּרַךְ וְשָׁלַח לָנוּ רוֹעֶה נֶאֱמָן הוּא מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, שֶׁכָּתוּב בּוֹ בְּכָל בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא, וְהוּא חָמַל עָלֵינוּ, הוּא הִצְלִיחָנוּ, הוּא הֵאִיר עֵינֵינוּ וְהוֹדִיעַ לָנוּ כָּל הַתּוֹרָה וְהַמִּצְווֹת שֶׁמָּסַר לָנוּ מִפִּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְהוֹדִיעָנוּ כָּל הַסְּחוֹרוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת שֶׁאָנוּ צְרִיכִין לִסְחֹר בְּזֶה הָעוֹלָם, שֶׁהֵם, לְבִישַׁת צִיצִית וְהַנָּחַת תְּפִלִּין וּשְׁאָר כָּל הַמִּצְווֹת הַקְּדוֹשׁוֹת וְהַנּוֹרָאוֹת. וּבְוַדַּאי אֵין אָנוּ צְרִיכִין עַתָּה לְבַלּוֹת יָמִים, חַס וְשָׁלוֹם, לַחֲקֹר, חַס וְשָׁלוֹם, אִם יַצְלִיחַ בְּאֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת, כִּי בְּוַדַּאי מִי שֶׁחוֹקֵר בָּזֶה, מִלְּבַד מַה שֶּׁהוּא רָשָׁע וְאֶפִּיקוֹרוֹס וְכוּ', אַף גַּם הוּא שׁוֹטֶה וֶאֱוִיל וּפֶתִי וּמְשֻׁגָּע, שֶׁרוֹצֶה לִהְיוֹת חָכָם לְהָרַע לַחֲקֹר אַחַר אִישׁ נֶאֱמָן כָּזֶה וְרוֹצֶה לֵידַע דַּוְקָא בְּדַעְתּוֹ וּלְהָבִין בְּשִֹכְלוֹ מַדּוּעַ יַצְלִיחַ בְּזֹאת הַסְּחוֹרָה, הֲיֵשׁ פֶּתִי מִזֶּה?! שֶׁכּוֹתְבִין לוֹ מִמֶּרְחַקִּים אֲנָשִׁים נֶאֱמָנִים וַחֲכָמִים אֲמִתִּיִּים נוֹרָאִים כָּאֵלֶּה, שֶׁיְּמַהֵר לִסְחֹר אֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת בְּתַכְלִית הַמְּהִירוּת וְהַזְּהִירוּת, כִּי יַצְלִיחַ בָּהֶם מְאֹד הוֹן עָתֵק בְּלִי שִׁעוּר, וְהוּא בִּזְדוֹן לִבּוֹ מִתְעַצֵּל וְרוֹצֶה לַחֲקֹר תְּחִלָּה הַטַּעַם מַדּוּעַ אֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת חֲשׁוּבִים שָׁם וּבְתוֹךְ כָּךְ מִתְעַצֵּל לִסְחֹר הַסְּחוֹרָה וּמְבַלֶּה יָמָיו בְּהֶבֶל וָרִיק וּבָא לְשָׁם בְּחֶרְפָּה וּכְלִמָּה, רֵיק וְנֵעוֹר מִכָּל טוּב! מִכָּל שֶׁכֵּן אִם הֵבִיא לְשָׁם דְּבָרִים הָאֲסוּרִים לָבוֹא לְשָׁם, שֶׁמַּעֲנִישִׁין אֶת הַמְּבִיאִים לְשָׁם בָּעֳנָשִׁים קָשִׁים וּמָרִים מְאֹד בְּלִי שִׁעוּר. אוֹי לְאוֹתָהּ בּוּשָׁה, אוֹי לְאוֹתָהּ כְּלִמָּה: וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא, שֶׁמֹּשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, וְכָל הַצַּדִּיקִים, הַנְּבִיאִים רִאשׁוֹנִים וְאַחֲרוֹנִים וְכָל הַתַּנָּאִים וַאֲמוֹרָאִים וְכוּ', כּוֹתְבִין לָנוּ לְהִזָּהֵר לְקַיֵּם תּוֹרַת מֹשֶׁה, כִּי נַצְלִיחַ עַל-יְדֵי-זֶה מְאֹד בָּעוֹלָם הַבָּא וְהֵם אֲנָשִׁים נֶאֱמָנִים, חֲכָמִים וּנְבוֹנִים וְאוֹהֲבִים אוֹתָנוּ בֶּאֱמֶת, בְּוַדַּאי אֵין אָנוּ צְרִיכִים לַחֲקֹר אַחֲרֵיהֶם, חָלִילָה, רַק לְהַאֲמִין לָהֶם וְלֵילֵךְ בְּדַרְכֵיהֶם וְעַל-יְדֵי-זֶה נוּכַל לִסְחֹר כָּל הַסְּחוֹרוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת שֶׁהֵם תּוֹרָה וּמִצְווֹת, כִּי אֵין אָנוּ צְרִיכִין לְבַלּוֹת יָמֵינוּ עַל שׁוּם חֲקִירָה לַחֲקֹר אַחֲרֵיהֶם, חָלִילָה, רַק כָּל יָמֵינוּ נַעֲסֹק לְקַבֵּץ וְלִסְחֹר אֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת הַיְקָרִים מִפָּז וּמִפְּנִנִּים וְכָל חֲפָצִים לֹא יִשְׁוּוּ בָּהֶם" (ליקוטי הלכות, יורה דעה, הלכות גילוח ד, אות ג)ץ מקווה שתקרא את זה בעיון ותפנים, בעזרת ה' יתברך.
מה יש לחקור כאן? את הי' יתברך ואת תורתו, חס ושלום? למה מה זה עומד בספק, חס ושלום?! להפך, לחקור את זה - זה חוצפה, עיין בספר "ליקוטי הלכות" וקבל את הסברו של רבי נחמן מבסלב זיע"א כמה טיפשטי לחקור אחרי זה:
"כִּי, בָּרוּךְ הַשֵּׁם, יֵשׁ לָנוּ אִישׁ נֶאֱמָן בֶּאֱמֶת שֶׁרָאוּי לִסְמֹךְ עָלָיו, וְאָנוּ יוֹדְעִין מַה לִּסְחֹר בְּזֶה הָעוֹלָם, הוּא מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, שֶׁהִצְלִיחַ אוֹתָנוּ בַּהַצְלָחָה הַנִּצְחִית וְהוֹדִיעַ לָנוּ מָה אָנוּ צְרִיכִין לִסְחֹר בְּזֶה הָעוֹלָם הָרָחוֹק מְאֹד מֵעוֹלָמוֹת עֶלְיוֹנִים, כִּי אֲנַחְנוּ לֹא בָּאנוּ לְזֶה הָעוֹלָם כִּי אִם לִסְחֹר בּוֹ סְחוֹרוֹת לְמֶרְחַקִּים גְּדוֹלִים שֶׁשָּׁם מַצְלִיחִים וּמַרְוִיחִים הַרְבֵּה מְאֹד מְאֹד בְּאֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת שֶׁסּוֹחֲרִים בְּזֶה הָעוֹלָם הַגַּשְׁמִי דַּיְקָא רֶוַח גָּדוֹל וְנִפְלָא וְנוֹרָא מְאֹד בְּלִי שִׁעוּר וָעֶרֶךְ עַיִן לֹא רָאֲתָה וְכוּ' (כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר בְּלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא, בְּסִימָן נה, עַיֵּן שָׁם), אֲבָל אֵין אָדָם יוֹדֵעַ בַּמֶּה מִשְֹתַּכֵּר בְּזֶה הָעוֹלָם הָרָחוֹק מְאֹד מִמְּדִינָתֵנוּ שֶׁאָנוּ צְרִיכִין לָשׁוּב לְשָׁם, עַל-כֵּן חָמַל עָלֵינוּ ה' יִתְבָּרַךְ וְשָׁלַח לָנוּ רוֹעֶה נֶאֱמָן הוּא מֹשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, שֶׁכָּתוּב בּוֹ בְּכָל בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא, וְהוּא חָמַל עָלֵינוּ, הוּא הִצְלִיחָנוּ, הוּא הֵאִיר עֵינֵינוּ וְהוֹדִיעַ לָנוּ כָּל הַתּוֹרָה וְהַמִּצְווֹת שֶׁמָּסַר לָנוּ מִפִּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְהוֹדִיעָנוּ כָּל הַסְּחוֹרוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת שֶׁאָנוּ צְרִיכִין לִסְחֹר בְּזֶה הָעוֹלָם, שֶׁהֵם, לְבִישַׁת צִיצִית וְהַנָּחַת תְּפִלִּין וּשְׁאָר כָּל הַמִּצְווֹת הַקְּדוֹשׁוֹת וְהַנּוֹרָאוֹת. וּבְוַדַּאי אֵין אָנוּ צְרִיכִין עַתָּה לְבַלּוֹת יָמִים, חַס וְשָׁלוֹם, לַחֲקֹר, חַס וְשָׁלוֹם, אִם יַצְלִיחַ בְּאֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת, כִּי בְּוַדַּאי מִי שֶׁחוֹקֵר בָּזֶה, מִלְּבַד מַה שֶּׁהוּא רָשָׁע וְאֶפִּיקוֹרוֹס וְכוּ', אַף גַּם הוּא שׁוֹטֶה וֶאֱוִיל וּפֶתִי וּמְשֻׁגָּע, שֶׁרוֹצֶה לִהְיוֹת חָכָם לְהָרַע לַחֲקֹר אַחַר אִישׁ נֶאֱמָן כָּזֶה וְרוֹצֶה לֵידַע דַּוְקָא בְּדַעְתּוֹ וּלְהָבִין בְּשִֹכְלוֹ מַדּוּעַ יַצְלִיחַ בְּזֹאת הַסְּחוֹרָה, הֲיֵשׁ פֶּתִי מִזֶּה?! שֶׁכּוֹתְבִין לוֹ מִמֶּרְחַקִּים אֲנָשִׁים נֶאֱמָנִים וַחֲכָמִים אֲמִתִּיִּים נוֹרָאִים כָּאֵלֶּה, שֶׁיְּמַהֵר לִסְחֹר אֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת בְּתַכְלִית הַמְּהִירוּת וְהַזְּהִירוּת, כִּי יַצְלִיחַ בָּהֶם מְאֹד הוֹן עָתֵק בְּלִי שִׁעוּר, וְהוּא בִּזְדוֹן לִבּוֹ מִתְעַצֵּל וְרוֹצֶה לַחֲקֹר תְּחִלָּה הַטַּעַם מַדּוּעַ אֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת חֲשׁוּבִים שָׁם וּבְתוֹךְ כָּךְ מִתְעַצֵּל לִסְחֹר הַסְּחוֹרָה וּמְבַלֶּה יָמָיו בְּהֶבֶל וָרִיק וּבָא לְשָׁם בְּחֶרְפָּה וּכְלִמָּה, רֵיק וְנֵעוֹר מִכָּל טוּב! מִכָּל שֶׁכֵּן אִם הֵבִיא לְשָׁם דְּבָרִים הָאֲסוּרִים לָבוֹא לְשָׁם, שֶׁמַּעֲנִישִׁין אֶת הַמְּבִיאִים לְשָׁם בָּעֳנָשִׁים קָשִׁים וּמָרִים מְאֹד בְּלִי שִׁעוּר. אוֹי לְאוֹתָהּ בּוּשָׁה, אוֹי לְאוֹתָהּ כְּלִמָּה: וְהַנִּמְשָׁל מוּבָן מִמֵּילָא, שֶׁמֹּשֶׁה רַבֵּנוּ, עָלָיו הַשָּׁלוֹם, וְכָל הַצַּדִּיקִים, הַנְּבִיאִים רִאשׁוֹנִים וְאַחֲרוֹנִים וְכָל הַתַּנָּאִים וַאֲמוֹרָאִים וְכוּ', כּוֹתְבִין לָנוּ לְהִזָּהֵר לְקַיֵּם תּוֹרַת מֹשֶׁה, כִּי נַצְלִיחַ עַל-יְדֵי-זֶה מְאֹד בָּעוֹלָם הַבָּא וְהֵם אֲנָשִׁים נֶאֱמָנִים, חֲכָמִים וּנְבוֹנִים וְאוֹהֲבִים אוֹתָנוּ בֶּאֱמֶת, בְּוַדַּאי אֵין אָנוּ צְרִיכִים לַחֲקֹר אַחֲרֵיהֶם, חָלִילָה, רַק לְהַאֲמִין לָהֶם וְלֵילֵךְ בְּדַרְכֵיהֶם וְעַל-יְדֵי-זֶה נוּכַל לִסְחֹר כָּל הַסְּחוֹרוֹת הַקְּדוֹשׁוֹת שֶׁהֵם תּוֹרָה וּמִצְווֹת, כִּי אֵין אָנוּ צְרִיכִין לְבַלּוֹת יָמֵינוּ עַל שׁוּם חֲקִירָה לַחֲקֹר אַחֲרֵיהֶם, חָלִילָה, רַק כָּל יָמֵינוּ נַעֲסֹק לְקַבֵּץ וְלִסְחֹר אֵלּוּ הַסְּחוֹרוֹת הַיְקָרִים מִפָּז וּמִפְּנִנִּים וְכָל חֲפָצִים לֹא יִשְׁוּוּ בָּהֶם" (ליקוטי הלכות, יורה דעה, הלכות גילוח ד, אות ג)ץ מקווה שתקרא את זה בעיון ותפנים, בעזרת ה' יתברך.
חחח לפי התורה - אסור לחקור ולשאול שאלות, רק להאמין באמונה עיוורת, אוקיי הבנתי תודה על ההסבר
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי, אפשר לשאול שאלול כאלה או אחרות בזמן לימוד התורה הקדושה, אבל להטיל את התורה עצמה "בספק", חס ושלום, שה - לא ייתכן, כי ידועים אנו בוודאות שקיבלנו אותה מהר סיני במעמד של עם שלם ששמע את קולו של אלוקים והעבירו אותה מדור לדור. ע"י השאלות אפשר לחפש ראיות לאמיתות התורה, אבל לא להעמיד אותה "בספק", חס ושלום, שזה איסור גמור וזה בכלל לא חכם (בלשון מעטה).
אנונימי, אפשר לשאול שאלול כאלה או אחרות בזמן לימוד התורה הקדושה, אבל להטיל את התורה עצמה "בספק", חס ושלום, שה - לא ייתכן, כי ידועים אנו בוודאות שקיבלנו אותה מהר סיני במעמד של עם שלם ששמע את קולו של אלוקים והעבירו אותה מדור לדור. ע"י השאלות אפשר לחפש ראיות לאמיתות התורה, אבל לא להעמיד אותה "בספק", חס ושלום, שזה איסור גמור וזה בכלל לא חכם (בלשון מעטה).
אתה לא שם לב שאתה גורם לאנשים להתרחק מהדת במקום להתקרב אליה
זה נראה שהמטרה שלך היא בכלל הפוכה אז תתפוס קצת שכל ותפסיק להיות מובטל שמן ושעיר בן 33 ותתחתן
אה שכחתי
אף אחת לא תתחתן איתך כי אתה סדידסט הומופוב וחשוך
זה נראה שהמטרה שלך היא בכלל הפוכה אז תתפוס קצת שכל ותפסיק להיות מובטל שמן ושעיר בן 33 ותתחתן
אה שכחתי
אף אחת לא תתחתן איתך כי אתה סדידסט הומופוב וחשוך
זו הבעיה, אתם פשוט מקבלים הכל בצורה עיוורת, בלי להטיל ספק בכלום - להבדיל מהמדע למשל שאשכרה מנסה למצוא את האמת ומטיל ספק בהשערות של המדענים כל הזמן, כדי למצוא את האמת ביקום
אנונימי
שואל השאלה:
במדע ראוי להטיל ספק, כי מדע - זה לא תורה מסיני.
במדע ראוי להטיל ספק, כי מדע - זה לא תורה מסיני.
במדע מנסים למצוא את האמת, ולא אומרים "אנחנו יודעים הכל כי קיבלנו את זה באיזה הר, כמו סיפור אגדות
אנונימי
שואל השאלה:
במדע אפשר לרצות למצוא את האמת, אך לא בהכרח ניתן למצוא אותה, כי היא כוללת הרבה הנחדות יסודות שלא בהרח נכונות. המדע - הוא לא קדוש, ולכן צריך לקחת את דבר יהמדענים בעירבון מוגבל ובצורה ביקורתית. סיפור על מעמד הר סיני - זה לא סתם סיפור, אלא מוכרח שמדובר בעדות שעובר בכל העם מדור לדור, כי לא היה ניתן לשכנע את עם ישראל שהם (כל עם ישראל( שמעו את קולו של אלוקים אם זה לא היה קורה, כי היו דוחים את מי שינסה "למכור" להם "סיפור" כזה, כי יאמרו לו שלא קרה דבר כזה.
במדע אפשר לרצות למצוא את האמת, אך לא בהכרח ניתן למצוא אותה, כי היא כוללת הרבה הנחדות יסודות שלא בהרח נכונות. המדע - הוא לא קדוש, ולכן צריך לקחת את דבר יהמדענים בעירבון מוגבל ובצורה ביקורתית. סיפור על מעמד הר סיני - זה לא סתם סיפור, אלא מוכרח שמדובר בעדות שעובר בכל העם מדור לדור, כי לא היה ניתן לשכנע את עם ישראל שהם (כל עם ישראל( שמעו את קולו של אלוקים אם זה לא היה קורה, כי היו דוחים את מי שינסה "למכור" להם "סיפור" כזה, כי יאמרו לו שלא קרה דבר כזה.
מי אמר שניסו למכור בכלל?
אתה בעצמך אמרת שאלו סיפורים שעברו מדור לדור
אתה בעצמך אמרת שאלו סיפורים שעברו מדור לדור
אנונימי
ובמדע יודעים כמה בני האדם יודעים, ולא חושבים שאנחנו יודעים הכל, אנחנו מנסים למצוא את האמת וכן בטוח יש כמה דברים שלא נכונים, (לא דברים כמו כוח המשיכה, מפץ גדול, אבולוציה, ושכדור הארץ מסתובב סביב השמש למשל.. כי התאוריות האלו עובדות יותר מדי טוב עם המציאות מכדי להיות לא נכונות, אבל כן יש סיכוי שכוח המשיכה למשל לא נכון וימצאו תאוריה טובה יותר בעתיד, אפילו שלא הייתי מהמר על זה חח) אבל בעתיד נדע יותר מעכשיו, ובעתיד הרחוק יותר נדע גם יותר מזה - אם אתה חושב שמשהו לא נכון אולי תנסה תמצוא משהו יותר נכון בעצמך? אה רגע אתה חושב שכדור הארץ בן 6000 בגלל שככה היה כתוב בתנך בלי שום הוכחה חח חח חח לא משנה. תמשיך להאמין בספר שלך
אנונימי
שאף אחד לא ירביץ לי ויתחיל לשאול להכניס לי מוסר.
למדע יש אלפי הוכחות לקיום אלוהים או אלים אחרים לא
באותו הנושא: