19 תשובות
שואל השאלה:
פשוט ראיתי את השאלה בעמוד הראשי, וזו הייתה התשובה שלי לשאלה, והחלטתי לרשום את זה כאן ולקבל חוות דעת, כי זה פשוט עצבן אותי שחושבים שאלוהים אמר לא לגעת בחשמל בשבת..
פשוט ראיתי את השאלה בעמוד הראשי, וזו הייתה התשובה שלי לשאלה, והחלטתי לרשום את זה כאן ולקבל חוות דעת, כי זה פשוט עצבן אותי שחושבים שאלוהים אמר לא לגעת בחשמל בשבת..
מסכימה :)
אני מסכימה איתך לגמרי לגבי העיניין של אלוקים וזה ..
אבל כן כתוב בתורה בפירוש שצריך לשמור שבת וכו ..
אכן יש מצוות שרבנים חוקקו לגבי הדור והתקופה ,אבל כן יש מצוות בסיסיות שעוד בימי התנך קיימו.
אבל כן כתוב בתורה בפירוש שצריך לשמור שבת וכו ..
אכן יש מצוות שרבנים חוקקו לגבי הדור והתקופה ,אבל כן יש מצוות בסיסיות שעוד בימי התנך קיימו.
אני לא חושב שרבנים המציאו את המצוות. זה כתוב בתורה במפורש. אז מי שכתב את התורה כתב שם את אותם מצוות. איזה רב בדיוק אמציא אותם ואיזו מצוה אתה מתכון?
שואל השאלה:
לא התנסחתי נכון.. סורי.
רוב המצוות לא רלוונטיות לעולם המודרני.
הם מדברים על אש ולא עם חשמל וכו'.. מי שרשם את התנ"ך הוא לא אלוהים אלה מקובלים..
לא התנסחתי נכון.. סורי.
רוב המצוות לא רלוונטיות לעולם המודרני.
הם מדברים על אש ולא עם חשמל וכו'.. מי שרשם את התנ"ך הוא לא אלוהים אלה מקובלים..
קודם כל למה החלטת שאסור לערבב את הדת עם אלוהים? אז מי נתן את הדת או למה ומה אז התפקיד של אלוהים בכלל אם ככה?
לפי מה אתה אומר שאלוהים לא אמר לקיים את המצוות אם הוא באופן מפורש אומר לקיים את המצוות ?
לפי מה החלטת מה הכוונה של אלוהים ולא מה שכתוב בתנ"ך לעשות כשהוא מזהיר שאם לא נעשה יהיה לזה השלכות ? זה לא מראה שהוא כן רצה ?
אתה לא יכול להגיד שאתה הגיוני אם אתה לא חושב שמעמד הר סיני קרה כמו שהוא קרה כי על מה אתה מבסס את זה ? על בסיס מה אתה יודע שזה לא קרה כמו שכתוב ולא "אין הוכחות ארכיאולוגיות" כי זה שאין כרגע לא אומר שאין בכלל או שלא קרה.
ואיסור חשמל מגיע מאיסור יצירה "שבת מלאכתו אשר עשה" אחד זה עבודה זה נכון. השני זה יצירה. אז להגיד שמותר כי אלוהים לא רצה שנשמור הכל אי אפשר כי אתה צריך קודם להוכיח שזה ככה ואז להסביר למה אלוהים נתן חוקים אם זה לא בשביל לשמור אותם איפה ההיגיון בלעשות כזה דבר.
לפי מה אתה אומר שאלוהים לא אמר לקיים את המצוות אם הוא באופן מפורש אומר לקיים את המצוות ?
לפי מה החלטת מה הכוונה של אלוהים ולא מה שכתוב בתנ"ך לעשות כשהוא מזהיר שאם לא נעשה יהיה לזה השלכות ? זה לא מראה שהוא כן רצה ?
אתה לא יכול להגיד שאתה הגיוני אם אתה לא חושב שמעמד הר סיני קרה כמו שהוא קרה כי על מה אתה מבסס את זה ? על בסיס מה אתה יודע שזה לא קרה כמו שכתוב ולא "אין הוכחות ארכיאולוגיות" כי זה שאין כרגע לא אומר שאין בכלל או שלא קרה.
ואיסור חשמל מגיע מאיסור יצירה "שבת מלאכתו אשר עשה" אחד זה עבודה זה נכון. השני זה יצירה. אז להגיד שמותר כי אלוהים לא רצה שנשמור הכל אי אפשר כי אתה צריך קודם להוכיח שזה ככה ואז להסביר למה אלוהים נתן חוקים אם זה לא בשביל לשמור אותם איפה ההיגיון בלעשות כזה דבר.
אתה לא יכול להחליט שהמצוות לא חשובות בגלל שהם לא תואמות את העולם המודרני. אתה אומר בעצם שהחוקים מאלוהים צריכים להתאים את עצמם לבני אדם ולא ההפך. את הופך את סדר החשיבות וגם הצהרת משהו שאתה תצטרך להוכיח את הבסיס שלו וזה "מי שרשם את התנ"ך הוא לא אלוהים אלא מקובלים".
חשמל זה סוג אחר של אש אם ברק יכה בעץ הוא יהיה חרוך וטיפה סרוף אם תחשמל פלסטיק הוא קצת ימס כמי שיקרה עם אש וגם זה לא רק העיניין החשמלי בשבת אסור לברוא כי לפי התורה אם האל שבת אז איך הברואים יכולים לעשות מלאכה ולכן ציוו אותם לא לעשות מלאכה וכשאתה מדליק חשמל את בעצם יוצר מעגל חשמלי ויש איסור ליצור דברים ונגיד שהתורה באה ממקובלים המקובלים היו כביכול נבחרים בעלי רוח קודש כמו תנאים אמוראים ונביאים אז ככה או ככה הם נבחרו על ידי כביכול אלוהים ונתנו את התורה בכל אופן זה לפחות מה שהם היו אומרים אני אתאיסט בכלל אבל סתם שתדע מה מאמינים יכולים להגיב לך על זה
אנונימי
שואל השאלה:
אני לא בקיא באשר למצוות.
אני יודע כמה דברים. אלוהים הוא לא דמות.
אני לא יודע מי נתן את הדת. התפקיד של אלוהים? זה כמו לשאול התפקיד של "מה".
כבר עניתי אלוהים הוא לא מישהו שיש לו תפקיד. אלוהים הוא הכול, ואלוהים הוא כלום.
אלוהים לא אמר לקיים את המצוות. כמו שאתאיסטים אומרים(למרות שאני לא אחד מהם) אין הוכחה לאלוהים. ואם רשום שאלוהים אמר לקיים את המצוות זה משהו אחר, לא אלוהים רשם את זה. אנשים רשמו את זה.
התנ"ך. החל מאדם וחווה, לא קרה כפי שרשום.
הרי היו אנשים לפני אדם וחווה. ולמדתי קצת קבלה. וכשאר רשום האדם הראשון, מתכוונים למקובל הראשון. היו אנשים לפני אדם וחווה. והם ילדו עם ילדים חוץ מקין ואבל. התורה רשומה בפשט. מה שרשום הוא כדי שאנשים כמוני וכמוך יקראו בשפה שנבין. שמעמקים בתורה(בקבלה) מגלים עוד דברים
אני לא בקיא באשר למצוות.
אני יודע כמה דברים. אלוהים הוא לא דמות.
אני לא יודע מי נתן את הדת. התפקיד של אלוהים? זה כמו לשאול התפקיד של "מה".
כבר עניתי אלוהים הוא לא מישהו שיש לו תפקיד. אלוהים הוא הכול, ואלוהים הוא כלום.
אלוהים לא אמר לקיים את המצוות. כמו שאתאיסטים אומרים(למרות שאני לא אחד מהם) אין הוכחה לאלוהים. ואם רשום שאלוהים אמר לקיים את המצוות זה משהו אחר, לא אלוהים רשם את זה. אנשים רשמו את זה.
התנ"ך. החל מאדם וחווה, לא קרה כפי שרשום.
הרי היו אנשים לפני אדם וחווה. ולמדתי קצת קבלה. וכשאר רשום האדם הראשון, מתכוונים למקובל הראשון. היו אנשים לפני אדם וחווה. והם ילדו עם ילדים חוץ מקין ואבל. התורה רשומה בפשט. מה שרשום הוא כדי שאנשים כמוני וכמוך יקראו בשפה שנבין. שמעמקים בתורה(בקבלה) מגלים עוד דברים
שואל השאלה:
אדון יס^
אדון יס^
התנך לא החל מאדם וחוה...הוא מסופר מההתחלה , שזה הם
אבל תכלס, הם קיבלו את התורה לפני שנכנסו לארץ ישראל, ה' אמר למשה מה לכתוב
המצוות הן מהתנך
אבל תכלס, הם קיבלו את התורה לפני שנכנסו לארץ ישראל, ה' אמר למשה מה לכתוב
המצוות הן מהתנך
קודם כל לא יכול להיות שאלוהים הוא כלום. כי אם הוא כלום אז אלוהים לא קיים. אז אלוהים הוא הכל .
וברור שיש לו תפקיד - הוא הבורא. והוא ברא את העולם הזה בשביל סיבה מסוימת .
זה שאין הוכחה לאלוהים כמו שאתאיסטים רוצים (יש אחרות) לא אומר שאלוהים לא קיים או שהם צודקים או שזה אומר שאז אלוהים לא כתב את התנ"ך.
ואלוהים כתב במפורש (כי כתוב במפורש "ויאמר אלוהים" אז אם אתה מדבר מבחינת הדת זה כן אלוהים ואי אפשר להחליט שאנחנו זורקים תאוריות סתם לאוויר) שאנחנו צריכים לקיים את המצוות. הרי על מה הוא העניש אותנו מהתחלה אם זה לא באמת היה ככה? הוא העניש אותנו סתם?
בתנ"ך בצורה מפורשת כתוב שהוא יצר את העולם בתהליך מאוד ספציפית שבו יצר את אדם וחווה וחווה נוצרה גם בתהליך מאוד ספציפי מצלע אדם אם אתה זוכר מהתנ"ך.
שוב - אם אתה רוצה באופן כללי סתם לזרוק השערות אוקיי אז אין יותר מדי מה שאני אוכל להגיד לך בעניין הזה אבל אם אתה מדבר על אמת איפה הבסיס לכל הדברים שאתה אומר לפי מה שכתוב בתנ"ך או אפילו הוכחה שבני אדם כתבו תנ"ך (אבל אכשהו התנ"ך הצליח לשמור על עקביות במסר שלה ואפילו בחמשת הספרים הראשונים בסיגנון התנסחות ועוד).
וברור שיש לו תפקיד - הוא הבורא. והוא ברא את העולם הזה בשביל סיבה מסוימת .
זה שאין הוכחה לאלוהים כמו שאתאיסטים רוצים (יש אחרות) לא אומר שאלוהים לא קיים או שהם צודקים או שזה אומר שאז אלוהים לא כתב את התנ"ך.
ואלוהים כתב במפורש (כי כתוב במפורש "ויאמר אלוהים" אז אם אתה מדבר מבחינת הדת זה כן אלוהים ואי אפשר להחליט שאנחנו זורקים תאוריות סתם לאוויר) שאנחנו צריכים לקיים את המצוות. הרי על מה הוא העניש אותנו מהתחלה אם זה לא באמת היה ככה? הוא העניש אותנו סתם?
בתנ"ך בצורה מפורשת כתוב שהוא יצר את העולם בתהליך מאוד ספציפית שבו יצר את אדם וחווה וחווה נוצרה גם בתהליך מאוד ספציפי מצלע אדם אם אתה זוכר מהתנ"ך.
שוב - אם אתה רוצה באופן כללי סתם לזרוק השערות אוקיי אז אין יותר מדי מה שאני אוכל להגיד לך בעניין הזה אבל אם אתה מדבר על אמת איפה הבסיס לכל הדברים שאתה אומר לפי מה שכתוב בתנ"ך או אפילו הוכחה שבני אדם כתבו תנ"ך (אבל אכשהו התנ"ך הצליח לשמור על עקביות במסר שלה ואפילו בחמשת הספרים הראשונים בסיגנון התנסחות ועוד).
שואל השאלה:
אתה מתבסס על התנ"ך אני לא.
זה ההבדל
אתה מתבסס על התנ"ך אני לא.
זה ההבדל
כל העניין שאתה לא יכול להחליט שאתה לא מתבסס על התנ"ך בלי ביסוס על למה כי אז זה לא שהחלטת את זה כי ראית שהעדויות תומכות. תראה שזה באמת נכון ואי אפשר להתבסס על התנ"ך שהוא הבסיס הרי לכל הדת ואז משם יהיה אפשר לבנות טענה .
יש אנשים שמאמינים באיזה שהיא ישות עליונה שהיא לא בדיוק אלוהים של התנך. פשוט מאמינים משהו שהוא מעל כולנו, אני אישית לא מאמינה בזה, אני מאמינה שאתה אחראי להחלטות שלך ולדברים שקורים לך, וכמובן שאתה לא שולט בכל מה שקורה לך בחיים אבל אני לא חושבת שיש מישהו ששולט בזה, אני חושבת שזה פשוט קורה, וזה שאני מקווה שדברים מסוימים יקרו לא אומר שאני מאמינה באלוהים, הטענה שלך נכונה לגבי חלק מהאנשים אבל אני לא חושבת שהם מגדירים את עצמם כאתאיסטים אלא כ- תאיסטים.
הדת גם אומרת שאת אחראית להחלטות שלך ולדברים שקורים לך אבל שבהתאם להם יקרה מה שקורה לך בחיים. ואם זה לא יהיה הדבר הנכון תקבלי תוצאה רעה, ואם יהיה הדבר הנכון אז תקבלי תוצאה טובה .
אני אישית מסכים איתו שהרצון הטבעי שלנו "לייחל" נובע מהטבע שטבוע בנו בתור בני אדם וזה אמונה .
אני אישית מסכים איתו שהרצון הטבעי שלנו "לייחל" נובע מהטבע שטבוע בנו בתור בני אדם וזה אמונה .
ממש לא
ולמה
זה אפילו לא הגיוני
ולמה
זה אפילו לא הגיוני
אגב
"אטאיסט" שמתפלל "אל" כשמישהו חולה
הוא לא באמת אטאיסט
חוץ מזה דברים כאלו לא הגיונים
"אטאיסט" שמתפלל "אל" כשמישהו חולה
הוא לא באמת אטאיסט
חוץ מזה דברים כאלו לא הגיונים
לא אני לא
באותו הנושא: