14 תשובות
תקבלי את עצמך כמו שאת
תיהיה אתאיסטית אבל תיהיה עדיין בחגים אף אחד לא אמר שלהיות אתאיסט צריך להפסיק לחגוג את כל החגים.
למה את לא מאמינה מספיק?
יש תשובות לשאלות. רק צריך לשאול.
תתפללי לקב"ה שתחזור לך האמונה בקב"ה
אנונימי
אני ממש מבינה אותך. לכל אחד יש עליות ומורדות,בהתאם למה שקורה לו באותו זמן בחיים. רק צריך לזכור שאנחנו מבפנים מאמינים בקב''ה מהרגע של מתן תורה על הר סיני,כולנו.
צריך רק לשאול,לחקור. להגיע למקורות *אמינים* של תשובות אמיתיות-ולחזור לחיות. וכשאני אומרת לחיות אני מתכוונת לחיים עם טעם.
ולא לקיים מצוות רק כי ככה חונכנו.
האמונה היא דבר שנבנה ומצריך טיפוח מתמיד,כשיש שאלה-שואלים.
כשרוצים להעמיק-לומדים יותר על המהות של היהדות.

שווה את זה,ולא כבד כמו שזה נשמע פה חח:)
מה זה "רוצה"? אל תהיי מושפעת
תתחזקי כמו בשמיעת שיעורי תורה וכד'
חבל שזה קורה. אם את רוצה - אני יכול להפנות אותך לחומר שממש מםריך את האענות של הכופרים. הבעיה היא שאם את החלטת מראש להיות כופרת, חס ושלום, מפני איזה נגיעה - אז נגועה ולא אובייקטיבית.
אטאיזם זה רק לא להאמין, לא בהחרך להתנגד ליסודות קיום הדת. את יכולה לחגוג חגים ולהתפלל ואפילו לדבר לאלוהים לפעמים, רק בלב לדעת שזה לא אמיתי, יותר משחק. זה בסדר.
^בשביל מה? אדם צריך ללכת על פי האמת עד הסוף...
אלוקים - הוא לא חומרי שניתן לשלול אותו מבחינה מדעית, אבל הלוגיקה כן מחייבת אותו ובפרט היסטוירה. מי שזכה לראות את ההשגחה פרטית (עם הזמן) - גם אמור לדעת את מציאת ה' יתברך (למרות שי בחירה לתלות את הדברים בגורמים אחרים, חס ושלום).

נ.ב. אני לא הגדרתי את שואלת השאלה ככופרת עדיין, אבל היא כתבה בפירוט שזה מה שהיא רוצה להיות, כלומר יש לה משיכה לזה (כי המינות היא מושכת, כי גורמת להרגת השחרור). מי שרוצה להיות אובייקטיבי יודה שה' אמת ותורתו אמת.
אל תרצי להיות אתאיסטית על מנת להיות אתאיסטית. אם אתה רואה המון היגיון וחוכמה בדת ורואה אותה כנכונה אז תשארי בה בגלל שאת רואה את האמת בה ועם האמונה שבאלוהים ביחד תשארי כזאת. תחקרי. תלמדי. תתחזקי בזה ואז תעשי את הבחירה ממקום חזק ולב שלם.
אני ממש לא מתכוונת לשכנע אותך , תעשי את הבחירות שלך לבד
אבל מעניין אותי לדעת מה גרם לך להפסיק להאמין בהקב"ה? ומה צריך לקרות כדי שמשכי להאמין בו?
תקראי יותר ותאמיני , זה עניין של ידע ויישוב הדעת..
ברור שאם אלוקים יצר עולם ואדם עם שכל והגיון , אז נחשוב בהגיון שאף אחד לא היה יוצר אפילו חצי עולם ועוזב אותו ככה לכן הוא פה ונוכח הוא רוחני אי אפשר לראות אותו כי הוא ברא את המושג גשמיות, והיום כולם יודעים שהכל זה רוח ואטומים , ולו היו עוצרים האטומים את תנועתם סביב הגרעין היה אפשר להכניס את כל העולם לקופסא קטנה אז הכל זה דימיון ורוחני אז וודאי שהוא רוחני (אגב עד היום לא פיצחו את אותו גרעין ממה הוא נוצר עשוי).

לגבי הדתות: אם הוא ברא עולם והוא נוכח פה אז יש לו רצונות הוא לא ברא כי משעמם לו, הוא טוב כי הוא יוצר נפלא ורוצה להטיב עם אחרים אז ברא אנשים עם שכל וכוח בחירה שיעשו טוב ועל זה הוא יתן להם שכר וייטיב עימם ,
לכן הוא נתן ספר שבו כתוב דרכים לעשות טוב, וכולם מתווכחים איזה ספר הוא הנכון
אז בגדול התורה והיהדות הם הכי עתיקים בהיסטוריה והכי הגיוניים ומתחשבים ולומדיה
זוכים רק לטוב ולומדיה מחכימים מאוד ויש עוד הרבה סיבות ללמה זה המקור וללמה באמת התורה זו חכמה שקשה להעמיק בה כ"כ.

בגדול האמונה השורשית בנויה מכמה שלבים ובניהם עצם קיומו של קל עליון, למה הוא ברא עולם, ולמה הבדיל את האדם בבינתו וביתבונתו מהחיות, ולמה אחד סובל והשיני נהנה, ומהו מקומו של האדם בבריאה ועד כמה הוא מוגבל בהבנתו וחשיבתו.

טוב, אפשר לדבר המון על זה, וזה לא תפקידי, וגם אי אפשר לשנות הבנה ודרך באימרה בסטיפס,
לכן מי שדעתו בראשו ובאמת רוצה לדעת ולא סתם לחפש הרגעה למצפונו שיפנה לערוצים ולאנשים נכונים.

תזכרו - לכל שאילה יש תשובה, השאילה האם רוצים לשאול או להבין.

בהצלחה לכולם.

נ. ב. הדברים נאמרו על פי הבנתי ומאגר שיכלי, יכול להיות שיש דברים נוספים שלא אמרתי..