11 תשובות
הכל מתחיל בזה שבנאדם לא רואה את עצמו חייב ולא מכיר באמת כאמת, אם הוא היה מכיר באמת כאמת ובכל זאת לא שומר (כי קשה לו או מכל סיבה אחרת) הוא היה מתייחס לשומרי הדת בקצת יותר כבוד ולא כמו שאתה מגדיר את זה "בעלי צרכים מיוחדים".
שואל השאלה:
בעיה. בכל אופן, אתה ידוע שיש כל מיני מומרים, נכון? יש גם "מומרי להכעיס", לא עלינו...
בעיה. בכל אופן, אתה ידוע שיש כל מיני מומרים, נכון? יש גם "מומרי להכעיס", לא עלינו...
שואל השאלה:
thoughts, אני לא התייחסתי לזרמים השונים (הכשרים) הקיימים ביהדות, אני דיברתי באופן כללי על היהידוים ששומרים את התורה ואת המצוות כפי שההלכה אומרת. רציתי להגיד שזה לא נכון להציג אותם כאנשים בעלי צרכים מיוחדים שבגללם נאלצים להתחשב בהם (כאילו הבעיה היא אצלם, חס ושלום), אלא הם עושים את מה שכל יהודי חייב לעשות. להפך, מי שלא עושה את זה - הוא עבריין.
נ.ב. כל עוד מדובר בקבצות שכן שומרים על ההלכה (כל אחד לפי המנהגים שלו) - אפשר להבין ולקבל, אבל ברגע שיש אנשים שמכחישים את החובה לשמור את התור והמצוות (לא נכנס עכשיו באיזה זרם) - זה בשום פנים באופן לא אמת, אלא זה מרד בה' יתברך ואין מה לקבל את זה.
thoughts, אני לא התייחסתי לזרמים השונים (הכשרים) הקיימים ביהדות, אני דיברתי באופן כללי על היהידוים ששומרים את התורה ואת המצוות כפי שההלכה אומרת. רציתי להגיד שזה לא נכון להציג אותם כאנשים בעלי צרכים מיוחדים שבגללם נאלצים להתחשב בהם (כאילו הבעיה היא אצלם, חס ושלום), אלא הם עושים את מה שכל יהודי חייב לעשות. להפך, מי שלא עושה את זה - הוא עבריין.
נ.ב. כל עוד מדובר בקבצות שכן שומרים על ההלכה (כל אחד לפי המנהגים שלו) - אפשר להבין ולקבל, אבל ברגע שיש אנשים שמכחישים את החובה לשמור את התור והמצוות (לא נכנס עכשיו באיזה זרם) - זה בשום פנים באופן לא אמת, אלא זה מרד בה' יתברך ואין מה לקבל את זה.
לא התכוונתי בכלל לזרמים ביהדות, התכוונתי לכלל היהודים בארץ.. זה שאתה חושב שכל יהודי חייב לקיים תורה ומצוות זה בסדר אבל צר לי להגיד לך, לא כל אחד חושב כמוך. לכל אחד יש את הגישה שלו בעולם הזה ויש כאלה שלדעתם ממש לא צריך לקיים תורה ומצוות ובטח שלא להתפשר על הערכים והזכויות שלהם למען המיעוט, שומרי תורה ומצוות.
שואל השאלה:
thoughts,
" ויש כאלה שלדעתם ממש לא צריך לקיים תורה ומצוות ובטח שלא להתפשר על הערכים והזכויות שלהם למען המיעוט, שומרי תורה ומצוות."
-אז הם חולקים על הקב"ה, רחמנא ליצלן! לקבל את זה?! חס ושלום, היו לא תהיה! מרדנים!
thoughts,
" ויש כאלה שלדעתם ממש לא צריך לקיים תורה ומצוות ובטח שלא להתפשר על הערכים והזכויות שלהם למען המיעוט, שומרי תורה ומצוות."
-אז הם חולקים על הקב"ה, רחמנא ליצלן! לקבל את זה?! חס ושלום, היו לא תהיה! מרדנים!
שואל השאלה:
אנונימי, נראה לי שרוב החילוניים כן מאמינים (לפחות ככה שהיה עד לא מזמן) ומי שלא - נקרא כופר.
לתת לזה ליגיטימציה? - בשום פנים ואופן לא.
להגיד שהם עושים לנו טובה? גם לא, כי גם הם היו אמורים לשמור את המצוות שאנחנו שומרים ואם הם כופרים בזה - זה בעיה שלהם, לא שלנו.
אנונימי, נראה לי שרוב החילוניים כן מאמינים (לפחות ככה שהיה עד לא מזמן) ומי שלא - נקרא כופר.
לתת לזה ליגיטימציה? - בשום פנים ואופן לא.
להגיד שהם עושים לנו טובה? גם לא, כי גם הם היו אמורים לשמור את המצוות שאנחנו שומרים ואם הם כופרים בזה - זה בעיה שלהם, לא שלנו.
שואל השאלה:
"נראה לי שרוב החילוניים לא מאמינים"
-צריך באמת לבדוק את זה.
"דעת הרוב משתקפת בהחלטות הממשלה/הכנסת."
-רק בכנסת, אנחנו לא בכנסת. אפשר להגיד לקב"ה "אתה במיעוט, ולכן בטלה דעתך?"
"לתת לקיצוני ליגיטימציה? - בשום פנים ואופן לא."
-מי שואל אותך? להיות קיצוני - זה חובה ("קובץ איגרות" לחזון איש, חלק
ג, איגרת סא). אם זה חובה- זה מה שאנחנו נעשה, נקודה.
"להגיד שדתיים עושים לנו טובה?"
-הם (ובפרט הלומדים תורה בקביעות) גורמים לכך שהקב"ה ישמיך לשמור על עולמו ובזכות זה בא כל השפע.
"גם לא, כי גם הם לא היו צרכים לשמור את המצוות שאנחנו לא שומרים"
-בטח שצריכים - כל צוה ה' יתברך.
"ואם הם מאמינים בזה - זה בעיה שלהם, לא שלנו"
זה לא "בעיה" שלהם, הם (בניגוד אליכם) מקבלים את האמת ולא מתכווחים איתה.
"נראה לי שרוב החילוניים לא מאמינים"
-צריך באמת לבדוק את זה.
"דעת הרוב משתקפת בהחלטות הממשלה/הכנסת."
-רק בכנסת, אנחנו לא בכנסת. אפשר להגיד לקב"ה "אתה במיעוט, ולכן בטלה דעתך?"
"לתת לקיצוני ליגיטימציה? - בשום פנים ואופן לא."
-מי שואל אותך? להיות קיצוני - זה חובה ("קובץ איגרות" לחזון איש, חלק
ג, איגרת סא). אם זה חובה- זה מה שאנחנו נעשה, נקודה.
"להגיד שדתיים עושים לנו טובה?"
-הם (ובפרט הלומדים תורה בקביעות) גורמים לכך שהקב"ה ישמיך לשמור על עולמו ובזכות זה בא כל השפע.
"גם לא, כי גם הם לא היו צרכים לשמור את המצוות שאנחנו לא שומרים"
-בטח שצריכים - כל צוה ה' יתברך.
"ואם הם מאמינים בזה - זה בעיה שלהם, לא שלנו"
זה לא "בעיה" שלהם, הם (בניגוד אליכם) מקבלים את האמת ולא מתכווחים איתה.
יש להם אמונה והלכה שלפיה הם הולכים דרכה, אנחנו החילוניים מכבדים אותם לרוב ונותנים להם יחס "מיוחד" בגלל שהדרך שהחילוניים הולכים בה סותרת את הדרך בה הדתיים הולכים בה
שואל השאלה:
אם תלכו כמה דורות אחורה תגלו שלרוב האבות אבותיהם של החילוניים היו אנשים שומרי תורה ומצוות, כך שהם נטשו את הדרך בה הלגות אבותינו מדורי דורות (קבלת התורה) ולא אנחנו.
אם תלכו כמה דורות אחורה תגלו שלרוב האבות אבותיהם של החילוניים היו אנשים שומרי תורה ומצוות, כך שהם נטשו את הדרך בה הלגות אבותינו מדורי דורות (קבלת התורה) ולא אנחנו.
אתה חייב להבין שאמנם זאת מדינת היהודים אבל כל בן אדם בארץ מגדיר את היהדות שלו באופן אחר (לאומי, דתי, לא מגדיר בכלל...) ולכל אחד/קבוצה יש אמת משלו. אתה יכול לומר אלף פעם שאתה הוא הצודק מבין כולם אבל זה לא יסייע לכלום.
יש המון אנשים שנפגעים כתוצאה מזה שמתחשבים יותר מדי בדתיים שהם ד"א מיעוט במדינה. אשכרה נחקקים חוקים ומתפשרים למען המיעוט.
אני לא נגד זה, זה אפילו מאוד נוח... אבל פשוט לפתוח את הראש. להבין שיש כמה אמיתות, דעות, גישות. ולקבל.
יש המון אנשים שנפגעים כתוצאה מזה שמתחשבים יותר מדי בדתיים שהם ד"א מיעוט במדינה. אשכרה נחקקים חוקים ומתפשרים למען המיעוט.
אני לא נגד זה, זה אפילו מאוד נוח... אבל פשוט לפתוח את הראש. להבין שיש כמה אמיתות, דעות, גישות. ולקבל.
שואל השאלה:
^ אנונימי, בדיוק, אני ניסחתי את השאלה כפי שראוי לנסח אותה. לא צריך להציג את הדתיים כאילו הם יש להם איזה בעיה מסוימת, כי ההפך הוא הנכון. השאלה שאת בהחלטת שוללת ליגיטימציה לתרבות החילונית, כי זה לתת ליגיטימציה למרד בה' יתברך.
^ אנונימי, בדיוק, אני ניסחתי את השאלה כפי שראוי לנסח אותה. לא צריך להציג את הדתיים כאילו הם יש להם איזה בעיה מסוימת, כי ההפך הוא הנכון. השאלה שאת בהחלטת שוללת ליגיטימציה לתרבות החילונית, כי זה לתת ליגיטימציה למרד בה' יתברך.
באותו הנושא: