20 תשובות
לא.
אני לא משתמש במושג הזה בהקשר לתנך. זה שיש מילים בתנך אז אסור לי להשתמש בהם כפי שאני רואה כנכון, מהסיבה שהרבה מלדברים שכתובים בתנך אין שום היגיון?
לא תודה, אני אשתמש בשנאת חינם איך שבא לי:)
תן לי סיבה הגיונית אחת למה להסכים ששנאת חינם אמורה להיות אותה אחת שרשום בתנך, אם אין לך סיבה הגיונית, אז אין על מה לדבר.
אני לא משתמש במושג הזה בהקשר לתנך. זה שיש מילים בתנך אז אסור לי להשתמש בהם כפי שאני רואה כנכון, מהסיבה שהרבה מלדברים שכתובים בתנך אין שום היגיון?
לא תודה, אני אשתמש בשנאת חינם איך שבא לי:)
תן לי סיבה הגיונית אחת למה להסכים ששנאת חינם אמורה להיות אותה אחת שרשום בתנך, אם אין לך סיבה הגיונית, אז אין על מה לדבר.
שואל השאלה:
יש "זכויות היוצרים".
יש "זכויות היוצרים".
אולי במקום להמשיך עם השטויות וזריקת המושגים הלא קשורים, תלמד את מה שאתה מנסה להגיד?
אתה בכלל יודע מה זה זכויות יוצרים? אין דבר כזה זכויות יוצרים למושגים.
אני יכול להמציא מילה "מוגחר", זה אומר שאסור לאף אחד לשים לאותה מילה פירוש אחר ולהשתמש בו?
אתה בכלל יודע מה זה זכויות יוצרים? אין דבר כזה זכויות יוצרים למושגים.
אני יכול להמציא מילה "מוגחר", זה אומר שאסור לאף אחד לשים לאותה מילה פירוש אחר ולהשתמש בו?
שואל השאלה:
פתח חברה של מוצרי מזון וקרא לה "אסם". בסדר? זה "רק" שם, לא?
פתח חברה של מוצרי מזון וקרא לה "אסם". בסדר? זה "רק" שם, לא?
זהו, שפה אתה מדבר על חברה בעירבון מוגבל!!
ובדוגמא האחרת אתה מדבר על פירוש של מושג!!!
אתן לך פשוט עצה, לך לויקיפדיה או וואטאבר ותקרא על זכויות יוצרים.
ואני שוב שואל אותך, אני ממציא עכשיו מילה "מוגחר", זה אומר שאסור לאף אחד לשים לאותה מילה פירוש אחר ולהשתמש בו? כן או לא?
אתה טוען שזה נגד החוק?
ובדוגמא האחרת אתה מדבר על פירוש של מושג!!!
אתן לך פשוט עצה, לך לויקיפדיה או וואטאבר ותקרא על זכויות יוצרים.
ואני שוב שואל אותך, אני ממציא עכשיו מילה "מוגחר", זה אומר שאסור לאף אחד לשים לאותה מילה פירוש אחר ולהשתמש בו? כן או לא?
אתה טוען שזה נגד החוק?
תוצאה, אתה עדיין עם השנאה? לא דיברנו שננסה קצת אהבה במקום?! גם ביום השואה אתה מרגיש חובה לדבר על שנאה בין יהודים? לא הספיקה לנו שנאה מבחוץ? אהה, בעצם גם את השנאה ההיא אתה חושב שאלוהים יצר כדי להעניש אותנו. אני חושב שזה ממש מוגחר!
שואל השאלה:
רודף האמת, אהבה למי? למי שצוה לשנוא? שכח מזה. שנאה בין היהודים? לא. האפקירוסים יצאו לעניין זה מכלל ישראל. וכן, שנאה שיש לגויים כלפי עם ישראל - היא מאת ה' יתברך והשנאה זאת ששומרת עלינו כעם קדוש.
רודף האמת, אהבה למי? למי שצוה לשנוא? שכח מזה. שנאה בין היהודים? לא. האפקירוסים יצאו לעניין זה מכלל ישראל. וכן, שנאה שיש לגויים כלפי עם ישראל - היא מאת ה' יתברך והשנאה זאת ששומרת עלינו כעם קדוש.
"עם קדוש"... קטן בשליש אבל עם קדוש. לשיטתך מלא בשנאה, אבל קדוש. מאמין באל שמצווה עליו לשנוא, ומקבל את זה, אבל קדוש. אין שום דבר קדוש בדברים שלך, רק רגשות שליליים שמקבלים ביטוי דרך אמירותיך הגועליות.
שואל השאלה:
עם ישראל יש לו מטרה, כי הוא לא עם בין העמים. אז בשביל לשמור עליו -היה שווה לה' אפילו להקטין אותו. לא הכמות קובעת, אלא האיכות. עם ישראל מלא באהבה למי שצריך, אבל הואאמור להיות גם מלא בשנאה כלפי מי שצריך (מי שנגד ה').
מה שהתורה אומרת, זה, בהחלט, קדוש. אם יש לך רגשות שליליים - זה אומר שמשהו אצלך לא בסדר, לא אצל התורה הקדושה.
עם ישראל יש לו מטרה, כי הוא לא עם בין העמים. אז בשביל לשמור עליו -היה שווה לה' אפילו להקטין אותו. לא הכמות קובעת, אלא האיכות. עם ישראל מלא באהבה למי שצריך, אבל הואאמור להיות גם מלא בשנאה כלפי מי שצריך (מי שנגד ה').
מה שהתורה אומרת, זה, בהחלט, קדוש. אם יש לך רגשות שליליים - זה אומר שמשהו אצלך לא בסדר, לא אצל התורה הקדושה.
למה לדעתך אלוהים כל כך נעלב שאני לא מאמין בו? חשבתי שהוא יותר בוגר מזה ._.
שואל השאלה:
?why are we here, זה באמת לא מזיז לו (אי אפשר להעליב אותו), אבל בעולם אמורה להיות מידת הדין, אחרת יהיה כאוס. צריך לעודד את הצדיקים לעשות טוב ואת הרשעים להימנע מהרע.
?why are we here, זה באמת לא מזיז לו (אי אפשר להעליב אותו), אבל בעולם אמורה להיות מידת הדין, אחרת יהיה כאוס. צריך לעודד את הצדיקים לעשות טוב ואת הרשעים להימנע מהרע.
אז זה כן מזיז לו, למה זה שאני לא מאמין אכפת לו?
אתה אומר שזה לא מזיז, אבל הוא מעניש אותי, למה שיעניש אותי אם זה לא מזיז לו?
שוב, למה אכפת לו כל כך וחשוב לו שאאמין בו?
אתה אומר שזה לא מזיז, אבל הוא מעניש אותי, למה שיעניש אותי אם זה לא מזיז לו?
שוב, למה אכפת לו כל כך וחשוב לו שאאמין בו?
שואל השאלה:
בשביל שיהיה סדר בעולם. זה בשבילנו. שאנחנו נהיה טובים ונרצה לעשות את רצונו.
בשביל שיהיה סדר בעולם. זה בשבילנו. שאנחנו נהיה טובים ונרצה לעשות את רצונו.
למה דווקא להלל אותו זה נחשב ל"טוב", הוא חסר ביטחון או משהו שהוא צריך מיליארדי בני אדם שיהללו אותו?
שואל השאלה:
לא, כדי שאנחנו לא נהיה כפויי טובה.
לא, כדי שאנחנו לא נהיה כפויי טובה.
כן, אבל פה אתה טוען שלהלל אותו זה נחשב ל"לעשות לו טובה", אז אני שואל - למה להלל את אלוהים זה עושה לו טוב? למה הוא רוצה את זה? מה אכפת לו? זה נשמע לי כמו מישהו שמנהל חוות נמלים ואז מעניש את הנמלים שלא התפללו אליו.
אם יש לי חוות נמלים, הדבר האחרון שיהיה לי אכפת ממנו זה שיהללו אותי, מה אני עד כדי כך חסר ביטחון שאני צריך כל כך הרבה כוח רק כדי להעלות לי את האגו?
אם יש לי חוות נמלים, הדבר האחרון שיהיה לי אכפת ממנו זה שיהללו אותי, מה אני עד כדי כך חסר ביטחון שאני צריך כל כך הרבה כוח רק כדי להעלות לי את האגו?
שואל השאלה:
שה' לא רוצה שאנחנו נהיה מושחתים...
שה' לא רוצה שאנחנו נהיה מושחתים...
תגדיר מושחת.
שואל השאלה:
אחד שאינו מכיר טובה למי שברא אותו ונותן לו את הכל, אני כבר לא מדבר על חוסר אכפתיות לעבור על רצונו.
אחד שאינו מכיר טובה למי שברא אותו ונותן לו את הכל, אני כבר לא מדבר על חוסר אכפתיות לעבור על רצונו.
בסדר, אבל למה שלאלוהים יהיה אכפת שידעו שהוא קיים בוודאות?
למה הוא רוצה שיאמינו בו ואם לא אז הוא מעניש אותם?
שוב, למה להעניש את הנמלים? הן פשוט פועלות כפי שהן.
למה הוא רוצה שיאמינו בו ואם לא אז הוא מעניש אותם?
שוב, למה להעניש את הנמלים? הן פשוט פועלות כפי שהן.
באותו הנושא: