7 תשובות
אין טיעון טוב לזה שיש אלוהים. אלוהים הוא לא משהו שיכול להתיישב בהיגיון, ולכן כל טיעון לקיומו ייכשל. אני לא צריך טיעון טוב לכך שאין אלוהים, מה הטיעון לכך שאין קומקום תה שמרחף מסביב למאדים? מישהו חושב שיש אלוהים? שיביא טיעון טוב, ונאמין לו. לא הגיע כזה עדיין אז לא נאמין (אהה, בעצם הנה, זה כשלעצמו ישמש כטיעון טוב שאין אלוהים).
אלוהים לא בהכרח חייב להיות קשור למפץ הגדול...
אנונימית
אין טיעון מדעי ששולל את הקיום האלוהי (לאו דווקא של היהדות, בכללי), המדע רק מראה שהיקום לא *מצריך* אלוהים בכדי להתקיים/להווצר.
מי שלא סומך על גדולי הדור (של עם ישראל) בכל הדורות שהיו גאונים עצומים.. אז שידע שגם אריסטו שהיה מגדולי הפילוסופים היוונים שהם היו חכמים מאוד (לא יותר מהיהודים) האמין שיש אלוקים. וגם הערבים מאמינים שיש אלוקים וגם הנוצרים (אלא שהם מאמינים שיש שני אלוהים)... בקיצור.. כולם , חוץ מאלה שמחפשים להצדיק את התאוות שלהם ולהרגיע את המצפון שלהם שאין דין ואין דיין.. ואפשר לעשות מה שרוצים.. (הרב זמיר כהן מומלץ בחום)
^ למה שנסמוך על גאוני ישראל? מי קבע שהם היו כל כך חכמים? בטח ובטח שלא מובנת הקביעה שהם חכמים יותר מהדורות האחרונים, או מכאלו שאינם יהודים (מאיפה הגזענות הזאת?) אתה צודק שיש דתיים בכל העולם, זה ממש לא אומר שכולם מאמינים באלוהים, וגם אם כן, זה בטח לא תומך באמונה שלך, כל דת מאמינה בדברים אחרים, והאמונות שלכם מתנגשות. למה ללכת רחוק לדתות אחרות? אפילו בתוך היהדות יש לכל אחד דעה ופרשנות משלו לגבי אלוהים והדת. אמונה אינה ידע, ובטח אינה קשורה לחוכמה.
1 העם היהודי הוא העם הכי חכם, עובדה שבאופן יחסי לכמות האוכלוסייה אנחנו זכינו הכי הרבה בפרסי נובל (על כל מיני המצאות) והסיבה: בגלל שיש לנו את התורה שמחכימה את האדם (אפילו הקוריאנים לומדים גמרא), וגדולי הדורות שלמדו את התורה לעומק ברור שהם הכי חכמים, (בגמרא מובא שהיו חכמים שהיו יודעים לחשב כמה טיפות יש בים!!). ויש מושג שנקרא 'החלשות הדורות' בין אם זה בכח פיזי ובין בחכמה, שאין מה להשוות בין הרב עובדיה לדוגמא לרבי עקיבא או רבי שמעון בר יוחאי הם היו הרבה יותר חכמים.
2 זה שרוב העולם מאמין שיש אלוקים שברא את העולם - זה בהחלט תומך באמונה שיש בורא לעולם, חילוקי הדעות זה בפרטים אחרים כגון מי הנביא משה או (להבדיל) מוחמד או אם יש שני אלוהים וכדו'.
3 באמת שאין צורך ללכת רחוק לדתות אחרות, אלא שהבאתי את דעת אריסטו רק בשביל מי שלא מאמין לגדולי ישראל ול'גמרא' שהם כתבו.
4 כשאמונה מבוססת על דברים ועובדות מוצקות (ואנשים חכמים מאוד) ויסודות חזקים - בטח שהיא מוגדרת 'ידיעה'. והיא גם קשורה לחכמה, מכיוון שאמת יש רק אחת (כגון דת אחת נכונה) אז ככל שאדם יותר חכם ויש לו פחות נגיעות אישיות ויש לו יותר ידע - יש לו יותר סיכוי למצוא את האמת.
2 זה שרוב העולם מאמין שיש אלוקים שברא את העולם - זה בהחלט תומך באמונה שיש בורא לעולם, חילוקי הדעות זה בפרטים אחרים כגון מי הנביא משה או (להבדיל) מוחמד או אם יש שני אלוהים וכדו'.
3 באמת שאין צורך ללכת רחוק לדתות אחרות, אלא שהבאתי את דעת אריסטו רק בשביל מי שלא מאמין לגדולי ישראל ול'גמרא' שהם כתבו.
4 כשאמונה מבוססת על דברים ועובדות מוצקות (ואנשים חכמים מאוד) ויסודות חזקים - בטח שהיא מוגדרת 'ידיעה'. והיא גם קשורה לחכמה, מכיוון שאמת יש רק אחת (כגון דת אחת נכונה) אז ככל שאדם יותר חכם ויש לו פחות נגיעות אישיות ויש לו יותר ידע - יש לו יותר סיכוי למצוא את האמת.
אני לא נוהג לעשות את זה בד"כ, אבל יש פעמים שמשפט אחד מייצג את כל התגובה, ומראה מצוין את הטעות. אתה אשכרה כתבת ותומך במשפט - "בגמרא מובא שהיו חכמים שהיו יודעים לחשב כמה טיפות יש בים"?! אתה באמת חושב שניתן לחשב את הטיפות בים? אתה חושב שיש אותו מספר טיפות ביום ובלילה? בחורף ובקיץ? מהי טיפה בכלל? יש לה יחידת מידה? נפח? אפילו אם היית אומר גרגירי חול זה לפחות היה הגיוני, גם אם לא מעשי, כי לפחות אנחנו יודעים מהו גרגר חול, מהי טיפה?! איך מודדים טיפה? איך מוציאים טיפה מהים, ואיך דואגם שהטיפה שהוצאת זהה לטיפה שאני הוצאתי? עצם המשפט הוא ביזיון להשכלה, תודה. אם הבנת את זה, תעבור לכל שאר התגובה, היא מלאה בטעויות כאלו, ואם לא הבנת, אז תמשיך לחשוב שפעם היה מישהו שהיה חכם ממך כי הוא ידע לחשב את הטיפות בים, אבל זו בדיחה עצובה.
באותו הנושא: