29 תשובות
לחייך :)
להקשיב. לתמוך. להבין.
אי אפשר סורי
אנונימי
אי אפשר ממש לעודד. דיכאון זה חרא של דבר.
בן אדם עם דיכאון יכול לשמוח ממש והכל יהיה בסדר ומאוחר יותר באותו יום הוא יבכה את החיים שלו או ירצה למות
צריך פשוט להיות שם ולהתנהג כרגיל, בהתחשבות, ולתת לו סיבה להאמין שיש טעם לחיים
אנונימית
אה בעצם אפשר
פיצה
אנונימי
לדבר איתו הרבה
לשאול אותו מה שלומו כל הזמן
לדבר איתו על דברים שהוא אוהב
להרגיע אותו
לתת לו מענה כל הזמן
להפגש איתו שלא יהיה לבד הרבה
לתת לו תחושת ביטחון
אנונימי
שואל השאלה:
הוא לא מדבר בכלל והוא כל הזמן מתבודד, אני ממש רוצה לעזור וכשאני מדברת איתו אין שיחה זורמת כי הוא לא רוצה לשתף ולפרוק אז אני מרגישה שאני מציקה לו למרות שהוא אומר שלא
ואני ממש רוצה לעזור לו כי אני כל כך מרחמת עליו אבל אני לא יודעת איך
אנונימית
בתור אחת בדיכאון אל תלחצי ואל תחפרי זה רק גורם לו להרגיש רע יותר
כי הוא רואה שיש מישהו שמתעניין ואכפת לו והוא בעצמו לא אכפת לו מעצמו, וזה גורם לו להרגיש רע שהוא דוחה את הבן אדם שמנסה לעזור
פשוט תתנהגי רגיל איך שאת יכולה ותציעי מדי פעם לצאת לעשות משהו
אנונימית
חרטא. אני בדיכאון ואני מתה שיתייחסו אליי ויקשיבו ^
אנונימית
ובן אדם בדיכאון פחות רוצה לצאת
סותר
אנונימית
שואל השאלה:
אנונימית, כשאת היית בדיכאון אז מה עודד אותך?
אנונימית
רוצה לדעת מה פותר דיכאון? כדורים פסיכיאטרים.
אנונימית
זה לא חרטא, את לא יכולה לקרוא לי חרטא רק כי אצלך זה אחרת
דיכאון מתבטא בצורה שונה אצל אנשים. אצלי אני רק מרגישה רע יותר כשמישהו מנסה לדבר. כי א. זה מעצבן אותי. ב. אני לא רוצה לדבר ולא אכפת לי יותר וכשמישהו מנסה לנבור בבעיה זה רק כואב יותר ועושה רע כי אני לא משתפת איתו פעולה
אמרתי מהניסיון האישי שלי זה לא סיבה לקרוא לזה חרטא ולזלזל
אנונימית
דיכאון לא מתבטא בצורה שונה אצל אנשים. דיכאון זו מחלה
זה כמו להגיד שכאב גרון מתבטא בצורה שונה אצל אנשים, לכולם כואב הגרון בסופו של דבר.
אני לא מזלזלת, אני רק אומרת שהיום הכל סבבה אצלי, אבל היו תקופות שליטרלי העיפו אותי מהבית (היום הכל טוב) ורק רציתי שיקשיבו לי וישמעו אותי וזה לא קרה. אז את יכולה לדבר בשם עצמך, אבל לא בשם כולם
אנונימית
את אומרת שאני אדבר בשם עצמי ולא בשם כולם ואז את באה ואומרת לי שדיכאון לא מתבטא בצורה שונה כלומר אין מצב כזה שמישהו בדיכאון ירגיש מה שאני הרגשתי
סבבה אחותי לכי לפסיכיאטר אם את יודעת מה טוב לך..
אנונימית
שואל השאלה:
דיכאון כן מתבטא בצורה שונה אצל אנשים
אנונימית
שואל השאלה:
כל מי שהיה בדיכאון, מה עודד אתכם?
אנונימית
איך הוא מתבטא בצורה שונה? אולי יש כאלה שאוכלים הרבה ואוכלים פחות, או בוכים הרבה או שאין להם כוח כבר לבכות, אבל לכולם בסופו של דבר שורף בלב.
אנונימית
אני האנונימית הראשונה
אותי עודד פשוט למצוא את השאיפות שלי בחיים ולעבוד לקראתן
למצוא משהו שאני טובה בו ולעשות משהו עם עצמי
זה לא תמיד עוזר וכן יש לי משברים ותקופות קשות
דיכאון זה בעיקר עבודה עצמית, לדעתי..
אנונימית
אני בדיכאון
ומה שעוזר לי זה שהחברה הכי טובה שלי אומרת לי כל הזמן שזו רק תקופה חרא והכל יעבור ויהיה בסדר. תמיד תקווה מעוררת שמחה.
אנונימי
ואני עניתי כבר, הייתי צמאה לזה שיקשיבו לי וזה לא קרה, אז זה מעודד. לא לחפור, אבל להוכיח לבן אדם שהוא חשוב לך
אנונימית
אנונימית כן שורף בלב אבל יש כאלה שלא ירצו שיפנו אליהם ויש כאלה שכן ירצו
ויש כאלה שמתבודדים ולא רוצים לצאת ויש כאלה שכן
זה לא סותר את העובדה שיש להם דיכאון
אנונימית
לא מכירה בן אדם בדיכאון שנהנה לצאת מהבית
אנונימית
זה שאת לא מכירה לא אומר שלא קיים
במקרה ולא ידעת יש 7 מיליארד אנשים בעולם הזה ודיכאון זה מחלה שתופסת תאוצה בעשורים האחרונים ומתפשטת.
אנונימית
טוב חלאס הבנו
אנונימית
מסכים עם התגובה הרביעית.
עוד שאלה- איך את יודעת שהוא בדיכאון? הוא אמר לך?
אנונימי
שואל השאלה:
כן
אנונימית
בדרך כלל צחוק זה מעולה,תנסי להצחיק אותו, זה מה שעזר לי, רגעים שאפשר לחייך בהם...
אנונימית
שואל השאלה:
הוא לא רוצה לצחוק. שום דבר לא מצחיק אותו. הוא פשוט רוצה להעלם
כל כך חבל לי עליו...
אנונימית