12 תשובות
כנראה שמותר אם לא היה בזה משהו חם וטרף ביום האחרון..
אממ כן למרות שיש מצב שהכלי לא הוטבל
בעיקרון כן. זה לקר ונועד לשתייה. אבל יש את השאלה האם הטבילו את הקנקן. במידה והוא יוצר ע"י גויים צריך להטביל.
זה בסדר
כן זה בסדר.
זה בסדר (ובפרט אם אתה ספרדי. לא יודע מה עדה שלך). לדעת השולחן ערוך (אורח חיים, סימן תנא, סעיף כו) הזכויות אינה בולעת.
אם הכלי הוא לא הוטבל - זה לא אוסר את האוכל/שתייה שנכנס לתוכו. אסור להשתמש בכלי, אין אין איסור לאכול או לשתות את האוכל או את השתייה שנכנסו לכלי שלא הוטבל.
אם הכלי הוא לא הוטבל - זה לא אוסר את האוכל/שתייה שנכנס לתוכו. אסור להשתמש בכלי, אין אין איסור לאכול או לשתות את האוכל או את השתייה שנכנסו לכלי שלא הוטבל.
כן
מותר
שואל השאלה:
רגע,כולם מה זה הטבלה לא שמעתי על זה אף פעם! נראה לי הם קנו את הכלי בישראל בכללי ולא חשבתי שיכלו לשים שם בקנקן משהו,מלחיץ בקיצור אשמח לדעת מה זה הטבלה
רגע,כולם מה זה הטבלה לא שמעתי על זה אף פעם! נראה לי הם קנו את הכלי בישראל בכללי ולא חשבתי שיכלו לשים שם בקנקן משהו,מלחיץ בקיצור אשמח לדעת מה זה הטבלה
אנונימי
כלי מתכות וזכותית המיוצרים ע"י גוי או שנקנו מאת הגוי ע"י ונכנסו לבעלות של ישראל חייבים טבילה במקוה (כשר, כמו מקוה של נשים) של 40 סאה. אסור שתהיה חציצה בין המים לבין כל הגלי, זה אורמ שצריך להסיר את המדבקות ולגרד את בדבק וכו'. יש מחמירים להבטיל גם כלי פלסטיק (בלי ברכה).
שואל השאלה:
אהה,אני מאמין שקנו את הכלי בישראל
אהה,אני מאמין שקנו את הכלי בישראל
אנונימי
אפילו אם קנו אותו בישראל, אבל הוא מיוצר ע"י גוי - הוא חייב טבילה (אם הוא נכנס לרשותך).
באותו הנושא: