9 תשובות
"וצדיק באמונתו יחיה" אכן זה המשפט המקורי, שבעצם אומר שצדיק חי בזכות אמונתו. ולכן זה די אבסורדי שהמשפט הזה שונה לחלוטין ממשמעותו המקורית.
אך אני מוכרחה להגיד שאיני מוצאת רע מוחלט במשפט "איש איש באמונתו יחיה". כל אחד בוחר במה להאמין. אינני יכולה להכריח אף אדם במה להאמין. זה עסק שלו מול עצמו ומול ה'.
חוץ מזה, כדאי שנסנגר על עמ"י! ונאמין שכוונותיו טובות.
מקווה, בעז"ה, שבבוא הגאולה כולם יחזרו לצטט את המשפט המקורי.
אך אני מוכרחה להגיד שאיני מוצאת רע מוחלט במשפט "איש איש באמונתו יחיה". כל אחד בוחר במה להאמין. אינני יכולה להכריח אף אדם במה להאמין. זה עסק שלו מול עצמו ומול ה'.
חוץ מזה, כדאי שנסנגר על עמ"י! ונאמין שכוונותיו טובות.
מקווה, בעז"ה, שבבוא הגאולה כולם יחזרו לצטט את המשפט המקורי.
יודע שהמשפט "וצדיק באמונתו יחיה" הוא המקורי אבל אני לא מסכים איתו, הוא נוגד ערכים ועקרונות שלי כמו חופש להאמין במה שבא לך (מבלי שזה יפגע באחרים כמובן)
המשפט "איש איש באמונתו יחיה" יותר ליברלי ומתייחס לכולם בין אם הם יהודים, נוצרים, מוסלמים וכ'ו.
המשפט "איש איש באמונתו יחיה" יותר ליברלי ומתייחס לכולם בין אם הם יהודים, נוצרים, מוסלמים וכ'ו.
זה סילוף פסוק שבא דווקא מהדת שלך
קצת מצחיק שאתה לא יודע את זה
קצת מצחיק שאתה לא יודע את זה
כי מה שאתה מאמין בו זו אמונה
וכל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה בתנאי שהוא לא פוגע באף אחד עם זה
וכל אחד יכול להאמין במה שהוא רוצה בתנאי שהוא לא פוגע באף אחד עם זה
שואל השאלה:
hermione.g, אבל אני מקווה שאותם אנשים אשר אינם מאמינים במה שכל יהודי חייב להאמין אינם מקובלים עלייך...
hermione.g, אבל אני מקווה שאותם אנשים אשר אינם מאמינים במה שכל יהודי חייב להאמין אינם מקובלים עלייך...
שואל השאלה:
blopydope, זה ברור לי. השאלה למה שציגיו לי את זה כאילו אני אמרו להסכים אם זה ואם אני לא מקבל את זה - אז זה אומר שכאילו הבעיה היא אצלי ולא אצלם. אני, בניגוד אליהם מקבל את האמת הצרופה, מי שמעוות אותה - הוא זה שמסלף את האמת.
blopydope, זה ברור לי. השאלה למה שציגיו לי את זה כאילו אני אמרו להסכים אם זה ואם אני לא מקבל את זה - אז זה אומר שכאילו הבעיה היא אצלי ולא אצלם. אני, בניגוד אליהם מקבל את האמת הצרופה, מי שמעוות אותה - הוא זה שמסלף את האמת.
שואל השאלה:
אם לא אני סושי לי, אני יודע שזה סילוף. ההשאלה למה יש אנשים שחשובים שאותו סילוף אמרו להיות מקובל עלי. הוא לא.
אם לא אני סושי לי, אני יודע שזה סילוף. ההשאלה למה יש אנשים שחשובים שאותו סילוף אמרו להיות מקובל עלי. הוא לא.
שואל השאלה:
אני אדיר האוטיסטי השכונתי, האמונה שלי לא נוצרה ממה שאני המצאתי מלבי. יש לה התחלה ממעד הר סיני, שבו כל עם שיראל שמע את קולו של אלוקים.
לעומת זה, אתה בעד זה שכל אחד ימציא לעצמו דברים, גם כאלה שחולקים על דבר ה' יתברך. מה זה הדבר הזה?!
אני אדיר האוטיסטי השכונתי, האמונה שלי לא נוצרה ממה שאני המצאתי מלבי. יש לה התחלה ממעד הר סיני, שבו כל עם שיראל שמע את קולו של אלוקים.
לעומת זה, אתה בעד זה שכל אחד ימציא לעצמו דברים, גם כאלה שחולקים על דבר ה' יתברך. מה זה הדבר הזה?!
לא יודע, אני מבין שמשפט הזה לא מקובל עליך משום שהוא עיוות של המשפט המקורי.
אני מניח שמצפים מכולם לקבל את המשפט הזה (למרות היותו מעוות מהמקור) בגלל חופש הדת שלכל אחד יש את הזכות להאמין במה שבא לו.
אני מניח שמצפים מכולם לקבל את המשפט הזה (למרות היותו מעוות מהמקור) בגלל חופש הדת שלכל אחד יש את הזכות להאמין במה שבא לו.
באותו הנושא: