36 תשובות
חחח לא נראלי שהם מתפלאים אבל יש סיבה לשנוא אותם
אני לא מתפלא, מכיר את הגמרא.
למה צריך לשנוא אותם ?
אנונימי
אם ניסית להצחיק זה אפילו לא גרם לי לגחך, הם כנראה חושבים שחילונים בסדר איתם למרות שהם טועים לא כולם בסדר איתם
ואישית אין לי בעיה איתם
ואישית אין לי בעיה איתם
אנונימי, וודאי שלא צריך לשנוא אותנו (זנ גם אסור), אבל זאת המציאות. ניבאו לנו א תזה מראש, במזמן שכל עם ישראל שמור תורה ומצוות.
זה נאמר ברוח הקודש. זה מתקיים, למרות שאז זה היה נראה כאילו זה נאמר נגד השכל.
זה נאמר ברוח הקודש. זה מתקיים, למרות שאז זה היה נראה כאילו זה נאמר נגד השכל.
אני אגיד לך משהו עלינו, הרבה אנשים מנסים מוציאים עלינו סטיגמות, רובם לא נכונות, אני שומרת תורה ומצוות ותומכת בקהילה הגאה, אנחנו לא מפריעים לאף אחד בחיים שלו, תמיד יהיו קיצוניים וזה נכון לגבי כל תרבות ולאו דווקא רק התרבות שלנו. ביום שאתה תשתחרר מהסטיגמות האלה תראה שאנחנו אנשים טובים. אז תעשה לעצמך טובה ותשתחרר מהסטיגמות ותסתכל עלינו כבני אדם.
כי אני לא חושב שהתלמוד הוא ספר נבואה.
^^ הרוב לא תומכים בקהילה הגאה
זה קצת פליאה בכל אופן שאנשים אינטלגנטים כיביכול שונאים אותנו....
אבל כן את צודקת לא אמורים להתפלאות בכלל
אבל כן את צודקת לא אמורים להתפלאות בכלל
אני חייזר, אם את שומרת תורה ומצוות - למה את תומכת בקהילה שאין לה במה להתגאות? הרי יש חובה למחות בעוברי עבירה, כל שכן שלא לתמוך בהם...
יש גם דבר שנקרא "ואהבת לרעך כמוך"
פתיל תכלת, אז מה נראה לך - שחז"ל סתם אמרו את מה שהם אמרו? זה נאמר ברוח הקודש. ובפרט שלהרבה דברים יש ראיות מהפסוקים. מה זה השטויות האלה?
הפךיאה היא שאפילו שאתה רואה שזה כן מתקיים - אתה עדיין מתפלא...
הפךיאה היא שאפילו שאתה רואה שזה כן מתקיים - אתה עדיין מתפלא...
מישהו שמן, יש מצוה של "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח) - לאהוב את מי שהוא בכלל "רעך", דהיינו יהודי שומר תרוה מצוות, שעושה מעשה עמך; לא אחד שלא עושה מעשה עמך, אלא מעשה ארץ מצרים.
הלא הוא אומר (ויקרא יט) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"? מה טעם? - "כי אני בראתיו"? ואם עושה מעשה עמך אתה - אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו" (אבות דרבי נתן טז, ה).
הלא הוא אומר (ויקרא יט) "ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"? מה טעם? - "כי אני בראתיו"? ואם עושה מעשה עמך אתה - אוהבו, ואם לאו - אי אתה אוהבו" (אבות דרבי נתן טז, ה).
אוקיי, אז אתה חושב שלשנוא מישהו שלא יהודי ששומר תורה ומצוות זה דבר הגיוני?
לשנוא מישהו שהוא לא יהודי - זה מותר (לא שזה מומלץ, כי זה סתם משחית את המידות ורצונו של הקב"ה שנאהב את בריותיו, חות מאלה שכורפים בו או הולכים נגדו, אבל אין איסור תורה לשנוא מישהו שהוא לא יהודי).
לשנוא מישהו שעובר על רצון ה' יתברך - לא רק שזה מותר וזה הגיוני - זה מצוה:
"יִרְאַת ה' - שְׂנֹאת רָע" (משלי ח, יג)
"אֹהֲבֵי ה', שִׂנְאוּ רָע" (תהלים צז, י)
"שִׂנְאוּ רָע וְאֶהֱבוּ טוֹב," (עמוס ה, טו)
לשנוא מישהו שעובר על רצון ה' יתברך - לא רק שזה מותר וזה הגיוני - זה מצוה:
"יִרְאַת ה' - שְׂנֹאת רָע" (משלי ח, יג)
"אֹהֲבֵי ה', שִׂנְאוּ רָע" (תהלים צז, י)
"שִׂנְאוּ רָע וְאֶהֱבוּ טוֹב," (עמוס ה, טו)
כתוב לשנוא רע לא לשנוא אנשים שחולקים על דעתך, זה לא הופך אותם ל"רע"
אני לא שונא את האנשים שחולקים על דעתי האיישת, אני שונא את האנשים שחולקים על הקב"ה. יש משהו יותר גרוע מזה?
אני מקוה שאתה שם לב לזה...
אני מקוה שאתה שם לב לזה...
את יוצאת מנקודת הנחה שדתיים הם יראי חטא. לצערנו, פעמים רבות זה לא כך.
הקב"ה לעולם לא אמר שאסור לאהוב את אותו המין.
בתורה כתוב שאסור לעשות את המעשה.
בתורה כתוב שאסור לעשות את המעשה.
"מישהו שמן", לא נכון. "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" הוא איסור לגבי כל מחשבת זנות.
מה זנות בזה?
כל פינטוז על איסור הכרוך בעריות הוא נגזרת של זנות. הקב"ה מצווה על האדם שמחשבתו תהיה טהורה. אדם נוצר עם יצר טוב ועם יצר רע ועליו להכפיף את היצר הרע ליצר הטוב.
זה לא איסור הכרוך בעריות...
לאהוב מישהו זה לא קשור לזנות!
לאהוב מישהו זה לא קשור לזנות!
לא מדובר על סתם אהבה, אלא על אהבה מינית - תאווה.
אז לפי זה גם אסור לחשוב על מיניות עם אישה?
^בהחלט אסור. חפש את הספר "תורת ההרהור".
אבל מיניות היא כן חלק מהחיים שלנו, והיא לא דבר רע בכלל. בזכותה אפשר להביא ילדים.
אני לא מבין למה הדת בוחרת להסתכל על זה כדבר כזה רע
אני לא מבין למה הדת בוחרת להסתכל על זה כדבר כזה רע
זה מקיימים את המצוה של פירה ורביה - זה משה אחר, צריך עלשות את זה בקדושה ועם כוונות טהורות. לא דרך זנות, חס ושלום...
מהי בעצם ההגדרה של זנות לפי איך שאתם משתמשים בה
בגדול, זנות היא כל הרהור מיני שהתורה אסרה.
אוקיי.
לגבי להט"ב, זה בסדר שתשנא, וזה בסדר להגיד את הדעה, אבל באמת שחשוב לכבד כי בכל זאת כולנו בני אדם :)
לגבי להט"ב, זה בסדר שתשנא, וזה בסדר להגיד את הדעה, אבל באמת שחשוב לכבד כי בכל זאת כולנו בני אדם :)
מי התיר לשנוא? מתעבים את הזנות, לא את עובר העבירה.
ומה עם מה שמבואר בפסחים קיג עמוד ב?
צודק טעות שלי^
תוצאה, לא מדובר על שנאה עמוקה אלא על מרחק נפשי. אבל רק על זה צריך לתת שיעור שלם.
התוספות שם מסבירים את המ שאתה אומר... אבל זה יחרוג מהשאלה...
באותו הנושא: