20 תשובות
יש לי ספקות אבל כן
לא, חלק נשמע הזוי לחלוטין ולא מציאותי בעליל.
חצי חצי
כן מילה במילה
אם אתה מאמין להיסטוריה הישנה ושהיה נפוליון ועוד קדומים כאלה,
אז אין סיבה שלי להאמין לסיפורי התנך בימיוחד שיש עם שלם שלומד כל יום ומקיים את הכתוב בו, ועוד שהגיעו מכל קצוות תבל יהודים שלא היה בניהם שום קשר וכולם במשך אלפי שנים קיימו ולמדו את אותם כתובים....
ועד עוד המון הוכחות הגיוניות לכך שהתורה אמת, כמו החכמה של הכתובים שידוע בעולם שלימוד התורה מחכים.. גם פרופסורים גויים הסכימו עם זה,
ועוד שלי שייך שציבור ענק ושלם יקיים פתאום דברים בעיקבות סיפורים שסיפרו להם... זה לא הגיוני, חייב לומר שהם ראו את זה בעניהם, כמו יציאת מיצריים וקריעת ים סוף וכו...
skyless - לא היו דתות אחרות לפני הדת היהודית, היה עבודת אלילים וכד ,זה שיש להם סיםורים (היסטוריה) זה ברור, אבל אין להם אלוקים. אצלנו אלוקים התגלה בפני משה בהר סיני ואיך יודעים את זה ,כי מליון איש היו עדים לכך 5 דורות לפחות ילדים אבות וסבים .
אין עם שמספר שקיבלו הוראות מהאל מול כולם, תמיד זה נביא שמספר שהתגלו אליו וכו במערה ובעוד מקומות..
ולכן הם לא מחזיקים מעמד... והם אלימים או חסרי בינה וחכמה.
אני מאמינה שהרוב שם באמת קרה ואולי חלק סיפורים קצת שונו אבל כעיקרון אני חושבת שכן
אנונימית
ברור שכן ,שדברים שקרו לכל העם והם נכתבו בזמן האירועים - אז אין פה אפשרות של זיוף.
skyless, "אם כל כך קל לכם להאמין שאדם אחד יכול לשכנע המון אנשים בסיפור שלו, אז למה לא בסיפור הזה?"
- כי כאן לא מדובר בלשכנע את העם בסיפור של מישהו אחר, אלא לשכנע את העם במה שקרה איתו (העם) בעצמו, ואפילו עם כל העם. אתה באמת חושב שזה הגיוני שקרה דבר כזה?
אזה זהו, שהתורה (דברים ד, לב-לו) לוקחת אחריות על כל העמים שלא אמור להיות שום כזה כזה. איך בדיוק היא מעיזה לקחת אחריות על דבר כזה (שהרי מדובר במסירת מדיע שיכול להתגלות כשגוי אם הוא לא אמיתי), אם לא שהיא באה מאלוקים?

בכל אופן, אתה אומר את זה כאילו יש הגיון לפקפק באמיתות מסורת של עם שלם וכאילו שיש לך איזה רעיון שה' יכל לתת לנו הוכחה יותר טובה שתספיק לנו לכל הדורות מאשר להתגלות לכל העם בשעה שהוא מוסר לנו א תהתורה. יש משהו יותר טוב מזה?

הסביה שאנחנו מאמינים באירועים היסטוריה יודעים שקרו לרבים - היא ההבנה שלא יכול להיות שלכל העם תהיה היסטוריה שגויה לגבי עצמו, ובפרט אם יש לה תיעוד מאותו דור...
אבל הוא אומר לך, שאין היגיון שעם שלם ימציא סיפור שכולם ראו ושמעו... זה מגוכח ובימיוחד לא מתאים לעם חכם.

מה זה אירוע יחד שאין לו אישוש ...אתה לא מתמקד בהוכחה ובנתון, שאומר שהיו כמה וכמה ניסים גלויים לעני כל ישראל וזה עבר מדור לדור לעם למדן חכם ומתקדם, אז איך יתכן לומר שכולם עבדו על כולם שהמאורעות אכן התרחשו... זה אפסורד חומר כך
תירוצים,
תכלס, אם אנו מאמינים להיסטוריה הכללית של העולם, ולסיפוריה, ו איננו מטילים ספק, למרות שאין הוכחות, ההגיון אומר שאם יש היסטוריה ככ מושרשת דורות שלמים, ועוד עם שלם שתמיד מלווה את הכתוב, ומצווה העם ללמוד וללמד לשמור לעשות ולקיים את מה שכתוב בתורה, עם שאפילו מוסר את נפשו ואת חייו למען הכתוב, וכל כתוב ומפורש באופן שהכי אפשרי שיהיה, ופריטי ארכיאולוגיה שנימצאים מאותם דורות אכן מתגלים כתואמים את הכתוב, ואין פריטים הסותרים אתמזה כגון המקדש וכליו, אזורים עם שמות שעד היום ניקראים באותם שמות ספרים עתיקים בני מאות ואלפי שנים, עם אותם ציטוטים,
אם זה היה סתם היסטוריה כמו כיבוש נפוליון, לא היה כמעט אדם אחד שהיה חולק על הנתונים, רק בגלל שהאנושות נגועה ואינטרסנטית, וזה מחייב אותם להאמין בתנך, אז מחפשים את הקונספירציה להיסטוריה האמיתית.

מה עוד שדיברי התורה כתובים באופן מסודר וחכם עם ככ הרבה תובנות ודרך חיים וחכמה שהרי אפילו גויים אינטלקטואלים ואנשי ספר מעריכים את הכתוב בה , וידועים וויכוחים רבים שנערכו בין שני צידי המתרס הכל הדורות, תמיד החכמה הייתה בין לומדי התורה, ותלמידי חכמים הכל הדורות תמיד היו והינם ידועים בדרכם הרצופה בחכמה ובמידות טובות, וכן במעשי ניסים ידועים וגלויים עד הדורות האחרונים ממש,
אז אין סיבה שלא להאמין, זה היגיון ברור ופשוט, תטעם תבין...
skyless, התכונית להגיד שהתורה (דברים ד, לב-לו) לוקחת אחריות שלא יהיה עוד שום עם שיטען שאלוקים נגלה אליו בתור עם שלם ושזה יתועד באותו דור. חבל שלא הסתכלת במקור שציינתי.
תוצאה , הוא לא ראוי שיגיבו לו באמת סתם מנסה להתכווח והוא רואה שהוא לא יוצא מיזה ,הוא נתקע עם עצמו . וכל הטיעונים שלו מופרכים