6 תשובות
אני יודע למה את שואלת את זה בגלל הדיון בשאלה שהיתה בחמות וכן לא הרבה יודעים את זה אבל המפץ הגדול זה בעצם הפסוק ויהי אור
אנונימי
שואל השאלה:
לא דווקא בגלל השאלה בחמות
אני גם מאמינה בעצמי וזה נשמע לי הגיוני שמשפט הזה בעצם מתאר את המפץ הגדול אם כל המדענים טוענים שהוא קרה
אנונימית
איך בדיוק? ה"ארץ" לא היתה קיימת במפץ הגדול. הדרך היחידה לנסות להתאים בצורה כלשהי זה לשנות הגדרות ולנסות לדחוס את זה כמה שיותר חזק עד שיתאים באיזשהי צורה לידע מדעי מבוסס.
הבריאה הראשונה היתה מפץ של אור לא היה ארץ בזמן הזה
אנונימי
שואל השאלה:
כן אבל לא מתכוונים לארץ הזאת זה תיאור
אנונימית
התיאור הזה עובד רק למקום הספציפי הזה או לכל התנך?
אולי בכל מקום שכתוב "ארץ" אני אצטרך להחליף את ההגדרה ב"תיאור" הזה.
ומה לגבי בירמיהו שכתוב: "רָאִיתִי אֶת הָאָרֶץ וְהִנֵּה תֹהוּ וָבֹהוּ", גם פה משתמשים בתיאור?

ברוב הדתות יש סיפור בריאה, חלקם דומים יותר למציאות, חלקם פחות.
עד עכשיו ממה שראיתי הדת שמתארת את המציאות בצורה הטובה ביותר היא ההינדואיזם, שכתביה ישנים גם יותר מהיהדות, והיא מתארת שבהתחלה היקום היה מרוכז בנקודה מאוד קטנה (בינדו), ולאחר מכן היה פרץ אנרגיה וחום שהתחיל את היקום.

בנוגע למילים עצמן "תוהו ובוהו", תוהו בעצם מתאר מי תהום קדמוניים, בעצם "תהום", שיכול להיות שנלקח מהאלה עם השם "תיאמת" מהמיתולוגיה המסופוטמית, שבעצמה היתה אלת מים.
המילה "בוהו" יכול להיות שבאה מהמילה "בוהו" (אותה מילה), שזו אלת החושך הבוראת במיתולוגיה הפיניקית; המילה מתארת בעצם "חושך". היא בעצם תיארה במיתולוגיה הזו את ה"לילה הראשוני הקדום". מה שאומר שהמשפט "תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם" הוא תקבולת מוצלבת.