12 תשובות
מה הקשר? ממש לא, וחוץ מזה זאת לא האמונה הראשונה
אנונימית
שואל השאלה:
אז מה האמונה הראשונה?
ואומרים שאם היהדות קדמה לנצרות ולאסלאם אז היא יותר נכונה, (והאמונה באלוהים התפתחה מאמינים).
אנונימי
זה ממש לא קשור, זה שזו האמונה הראשונה זה לא אומר שזה נכון.
כמו שאמרו מעליי בהתחלה האמינו שהעולם שטוח...
אנונימית
שואל השאלה:
אז למה נותנים את אותו טיעון עם אסלאם ונצרות? שהיהדות הייתה קודם?
אנונימי
זה דברים שונים ממש
אומרים שהיהדות היא הנכונה לא רק בגלל זה
אנונימית
שואל השאלה:
אבל אומרים גם בגלל זה, למה פה הטיעון לא תקף ושם כן? מה ההבדל?
אנונימי
מי נותן את הטיעון הזה?
אנונימית
קודם כל זה אנימיזם (מלשון אנימה - נשמה), ולא אמיניזם.
והטיעון הוא שהיהדות היא ראשונה לכן נכונה לא כי היא הייתה לפני נצרות ואיסלאם, אלא כי היא מבוססת ישירות על התגלות אלוקית והתורה שקיבלנו. זה השורש של המונותאיזם, לא הפוליתאיזם ואמונות שקדמו לו.
מה?? ממש לא...

אמונה ראשונה - לא שווה אמונה נכונה.
שואל השאלה:
סליחה התבלבלתי.
אוקיי, אז זה בדיוק מה שמצדיק אנימיזם - טענת שהיהדות הראשונה אבל ידוע היסטורית שהאנימיזם קדם ליהדות והוא השורש של כל האמונה בישויות אל-אנושיות.
אנונימי
ביהדות אומרים שהיא הדת הנכונה בגלל ההתגלות שהייתה בה לעומת אחרים
אנונימית
אנימיזם*
ויש טענות בעד אנימיזם ובעד תאיזם/מונותאיזם, יש כאלה שאומרים שאנימיזם יותר הגיוני כי הוא מבוסס על דברים שאנחנו כן רואים ולא יכולים להסביר(בעבר), יש כאלה שאומרים שתאיזם זה יותר הגיוני כי יש משהו מאחורי הקלעים שאחראי אליהם.