15 תשובות
גם אתה לא ראוי לתואר אדם.
בן אדם זה אדם. מבחינה מדעית אין לך שום יכולת לשלול אדם כאדם.
זה כמו שתגיד שחתול הוא לא חתול כי הוא לא ראוי.
די לטיפשות
מה יקרה ברגע ש "חס וחלילה" הבן/בת שלך ייצאו בשאלה? הם עדיין לא ייחשבו "בני אדם"?
אם היה אפשר לעשות מינוסים לשאלות...

כבוד בסיסי לאנשים אחרים גורם להם לכבד אחד את השני, משהו שנראה שלך אין. זה שאתה מאמין לא אומר שאתה צריך להשפיל אנשים שלא, אם אתה כן משפיל זה מעיד על חולשה, לתת כבוד לאחרים למרות שאתה לא מסכים איתם מעיד על חוזקה.

האמירות שלך לגמרי לא במקום. "הם לא ראויים לתואר אדם"? אתה לא טוב יותר מאף אחד פה, והאמונה שלך לא צודקת יותר משל אף אחד אחר. זה שמישהו לא מאמין בדברים שאתה מאמין לא אומר שהוא לא בן אדם.

זה שכתוב לך בספר לזלזל ולהשפיל אנשים לא נותן שום הצדקה לכך. מה אם אני הייתי מאמין בדת שמעודדת רצח, הסביבה שלי הייתה נותנת לי לרצוח? לא, ממש לא. זה שכתוב לך באיזה ספר להשפיל אנשים לא אומר שאתה צריך.
אם הם לא מאמינים בכתבי הקודש (או לא בפרשנות שאתה מציג) או בר' אלחנן וסרמן הי"ד - למה שלא יקראו להם בני אדם - בין אם המשמעות היא ה ומו ספיינס או משהו אחר כ-person.
אם אני מבין אדם כבן המין האדם הנבון, ואתאיסט הוא בן המין האדם הנבון, אז גם אתאיסט הוא אדם. אם אני מבין אדם כיצור מודע ותבוני, ואתאיסט הוא יצור מודע ותבוני, אז גם אתאיסט הוא אדם.
מכתבי היהדות לדורותיה עולה תמונת 'גוי' אשר, במקרים רבים, גרועה לא פחות מתמונת היהודי אצל שונאי היהודים - ואין זה אלא מקרה פרטי של הנטייה הכללית של הדת להשניא, לדחות ולשלול כל מי שאיננו מתיישר לפי חוקיה: חוטא, פושע, איש אוון, בהמה, רשע, רע וכו'.
שואל השאלה:
חצי משוגעת אבל זה כל הקסם, לא אמרתי מבחינה מדעית, אלא מבחינה ערכית.
לא כל מה שלא מדעי - הוא טיפשי, לא צריך לזלזל. במיוחד שזה דבר תורה.
שואל השאלה:
עַל כָּל פְּשָׁעִים, מה רע במילה "גוי"? זה פשוט ציון למי שלא יהודי, זה הכל. משמעות המקראית של המילה זה עם. גם עם ישראל נקרא בתורה "גוי קדוש" (ויקרא יט, ו). האם ניתן לדמות את הז לתעמולה אנטי משית, חס ושלום? שם הייתה קריאה לפוגרומים, השמצות, עלילות דם ומה לא...

וכן, ברור שמי שעובר על החוקים של המסגרת (במקרה שהזה, חקוים של מלך העולם) - מגנים אותו ומטילים כלפיו סנקציות.
שואל השאלה:
אוֹרוֹתֿ מֵאֹפֶֿל, למה שדתיים לא יאמינו בכתבי הקודש? ובגאון כמו הרב אלחנן וסרצן הי"ד (זה כבר פחות חמור, כי שבעים פנים לתורה). אבל זה לפחות לא יזלזלו בזה (אם הם דתיים אמיתיים).
איך לא מחקו לך את השאלה עדיין
הפירוש הוא שתכלית האדם היא עבודת האלוהים ויראתו. לא שאדם שקול למי שירא אלוהים ושומר מצוותיו.
ניקח סכין, מה תכליתה? נגיד שתפקידה הוא לחתוך דברים. ואם לא משתמשים בה כדי לחתוך דברים זה אומר שהיא לא סכין?
זו שטות והיסק בטל.
שואל השאלה:
אוֹרוֹתֿ מֵאֹפֶֿל, אכן הגמרא בברכות ו ע"ב מפרשת את פשט הפסוק כמו שאתה אמרת. אבל "שבעים פנים לתורה". למה להטיל דופי בתורתו של כזה גאון גדול? סה"כ יש רעיון שעומד מאחורי זה - ללמד אותנו מה זה להיות אדם מבחינה ערכית.
אולי זה רעיון יפה, אבל כשבוחנים את זה קצת זה לא נכון. הסברתי למה מבחינה מושגית. באמת בעיניים התאיסטיות האתאיסטים לא מקיימים את מטרת האדם, לאתאיסטים זה לא מזיז.
שואל השאלה:
אני כאן!!, כי אכפת לי שלאנשים יש דעות כוזובת (שגם מי שאתאיסט הוא "אדם" לכל דבר)...
שואל השאלה:
~dark angel~, "זה שכתוב לך בספר לזלזל ולהשפיל אנשים לא נותן שום הצדקה לכך"

- החוקים ניתנו לנו על מנת שקיים אותם, כי אחרת למה הם ניתנו? לא עניין של הצדקה בדיעבד, אלא מה שלכהתחילה צריך לעשות. אם היית עובד בתפקיד שבו היית אמור להלקות את מ ישצריך על פי החוק - הייתה מסרב לעשות את זה?

"אתה לא טוב יותר מאף אחד פה, והאמונה שלך לא צודקת יותר משל אף אחד אחר. זה שמישהו לא מאמין בדברים שאתה מאמין לא אומר שהוא לא בן אדם."
- אה, לא? מי ששומע בקולו של מלך העולם לא יותר טוב ממי שלא שומע בקולו ואפילו כופר בו? אמונה שמבססות על מסורת של עם שלם (שמיעת קולו של אלוקים) לא יותר כנונה מאמונה אחרת?