19 תשובות
שאלה טובה
לא כתוב בתורה גם שאסור להשתמש בחשמל בשבת כי החשמל לא הומצא
לא כתוב בתורה המון דברים
כתוב חוקים
וחז"ל מפרשים את החוקים ומסבירים מה אסור בהתאם לחוקים
שאסור לאישה ללבוש בגדי גבר.
ולהפך...
זה בגד של גברים.

"לֹא יִהְיֶה כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה, וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה, כִּי תוֹעֲבַת ה' אֱלֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה" (דברים כב, ה).
אנונימי
שואל השאלה:
^ אבל פעם בתקופת התנך גברים היו הולכים עם שמלות
אנונימית
נכון, אבל לא שמלות משיוחדות לשנים. יש הבדל ביניהן.
אנונימי
כתוב שאשה צריכה לשמור על צניעותה... כי אישה היא בת מלך מכובדת, ובת מלך כל כבודה -פנימה. לכן דברים שמראים את גופה- לא צנועים, ולא כדאי לה ללבוש אותם, זה מוריד מכבודה וערכה... מכנסיים לדוגמא ,כשהן צמודות. הן מבליטות את הגוף. וכו'
מכנסיים רחבות.. באמת יהיו מותרות... רק שבנות דתיות לא לובשות אותן, כי זה כבר פריצת גדר, ומהר מאוד , בלי לשים לב אפשר להגיע למכנסיים צמודות
שואל השאלה:
מי אמר שבגדים שמראים את גופה לא צנועים?
כל החרדיות לובשות חולצות צמודות ארוכות
זה נחשב לא צנוע? זה הכי צנוע שיש
אנונימית
כי זה לא צנוע כביכול
זה לא רשום בתורה אבל זה פירוש שהסיקו מתוך התורה מכנסיים רם הם לא רחבים כאלה מבליטים את צורת הגוף וזה לא צנוע
את רוצה לדעת איך אנחנו יודעים שמכנסיים לא צנוע?
מסיבה פשוטה, זה גורם לגברים להרהר בכם ולפעמים להוציא זרע לבטלה, הגדר של לבוש צנוע זה לבוש שלא גורם הרהורים לאחרים
אל תתקפי אותי למה בנות צריכות לסבול, אין לי עצבים עכשיו שזה הנושא שיתחיל עכשיו גם ככה כל הסטיפס מלא בזה.
את שאלת איך יודעים שזה לא צנוע? עניתי לך, את רוצה לשמוע לתורה ולהרוויח תרוויחי, את לא רוצה- תחטיאי את הרבים וניפגש למעלה אחרי 120 שנה
טוב, רוצה לשמוע תשמעי לא רוצה אל תשמעי.
הרצון של התורה זה שאשה תכבד את עצמה ולא תגרום ניסיונות לגברים, והגברים לא יכשלו, השמוליק זה לא של כמה דוסים זה של כל הגברים גם ערבים מאוננים על בנות יהודיות, זה מכשיל את הרבים והתורה רוצה למנוע את זה מבנות ישראל הצנועות
אנונימית הצניעות זה ממש לא רק בגלל הגבר זה גם בשבילנו, בשביל עצמנו
אני מתלבשת צנוע בשביל ה' ובשבילי ודבר אחרון בשביל הגברים
אנונימית
^^^ להפך, אם כולנו נחיה על פי התנ"ך - זה יביא את הגאולה. יש התקדמות יורת גדולה מזאת?
אנונימי
יש שני צדדים לאיסור.

א- כתוב בתורה- (דברים כב, ה): "לֹא יִהְיֶה כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה כִּי תוֹעֲבַת ה' אֱלוֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה".
מכאן לומדים איסור לאישה ללבוש בגד שמיוחס לגברים (מכנס)

ב- מצד הצניעות, כתב הקיצור שולחן ערוך (ג,א):
"כתוב והצנע לכת עם א-לוהיך, לפיכך צריך האדם להיות צנוע בכל אורחותיו...ואל יאמר הנני בחדרי חדרים ובחשכה מי רואני, כי הקדוש ברוך הוא מלא כל הארץ כבודו...והצניעות והבושת מביאות את האדם להכנעה לפניו יתברך שמו."


לגבי א' כיום לא נראה שיש צד לאסור בגלל שזה בגד נפוץ לנשים מה גם שיש הבדלים בין מכנס גברים למכנס נשים, וכתב הרב עובדיה שעדיף מכנסיים ארוכים על חצאית קצרה (אבל הוא אוסר מכנסיים משום שחץ ומשום הבלטת הגוף).

לגבי ב' נ''ל שמכנסיים רחבות עדיפות בבירור על חצאית קצרה כמו שכתב הפניני הלכה:
"יחד עם זאת חשוב לדעת, שאם ישנה אשה שאינה מעוניינת להקפיד על כל גדרי ההלכה, ומצד שני חשוב לה לדעת את הדרכת ההלכה לגבי שמירת הצניעות, והיא שואלת מה עדיף, חצאית קצרה שאינה מגיעה עד לברך או מכנסי נשים רחבים וצנועים יחסית. התשובה היא, שיש להעדיף את המכנסיים שאיסורם קל יחסית מאשר את החצאית הקצרה שאינה מגיעה לברך שאיסורה חמור יותר"
זה לא כתוב בתורה אבל חז"ל אמרו זאת כדי להרחיק אדם מן העבירה
מה שחז"ל אמרו זה ככה
שוק באישה ערווה
שיער באישה ערווה
ונראלי מרפק באישה ערווה
כל אלה זה כמו גדר שנועד להרחיק אדם מן העבירה
כמו שמירת עיניים או אונס אפילו או פגם הברית כל מני
אז בעצם חז"ל הגדירו גדר ואנחנו חייבים להקשיב לחז"ל כי אדם שאינו מקשיב לחכמים חייב במיתה אז כן....
לאנונימית ששאלה את זה.
אנונימי
שואל השאלה:
באמת שתאמינו לי
היום כולם (לרוב) הולכים עם מכנסיים
זה לא גורם לאף גבר לזרע לבטלה
רק גברים שחינכו אותם שנשים צריכות להתלבש צנוע וללכת עם חצאית רחבה וארוכה להם זה גורם לזרע לבטלה
כי הם לא רגילים לראות בחורה עם גינס.
אנונימית