7 תשובות
איזה כיתה את שאדע את הרמה?
אני אוהבת לעשות
יש הטוענים ש ויש הטוענים ש
אני (בעד/נגד)..
אני אוהבת לעשות
יש הטוענים ש ויש הטוענים ש
אני (בעד/נגד)..
שואל השאלה:
אני בכיתה ט'
זה משימת פתיחה כזאת של לחזור על החומר של כיתה ח' אבל תמיד בפתיחות הסתבכתי
אני בכיתה ט'
זה משימת פתיחה כזאת של לחזור על החומר של כיתה ח' אבל תמיד בפתיחות הסתבכתי
יש הטוענים שלמידה מרחוק היא מועילה וטובה מאשר למידה בבית ויש הטוענים שהלימוד בבית הוא יותר טוב מהלמידה מרחוק
אני מסכימה עם הטענה ש.
אני מסכימה עם הטענה ש.
שואל השאלה:
תודה!!!(: 3>
תודה!!!(: 3>
מתחילים במשפט או שניים המציגים את הסוגייה, ממשיכים בהצגת שני הצדדים - תומכים ומתנגדים ולבסוף מציגים את דעתך.
דוגמה לפתיחה-
בעקבות מגפת הקורונה שהתפשטה בישראל, בתי ספר רבים עברו ללמידה סינכרונית, לפחות באופן חלקי. נשאלת השאלה האם שיטה זו כדאית ועדיפה על פני למידה פרונטלית. מחד, יש הטוענים שלמידה כזו הכרחית לנוכח המצב, לשם שמירה על בראיות התלמידים בפרט והאזרחים ככלל. מאידך, יש הטוענים שלמידה כזו יעילה הרבה פחות ומקשה מאד על התלמידים ביישום החומר הנלמד. לפי דעתי, שיטה זו היא כדאית/לא כדאית.
לאחר מכן תמשיכי בטיעונים המחזקים ומבססים את דעתך ורצוי גם הצגת דעת הנגד והפרכתה, ולבסוף כמובן סיכום.
דוגמה לפתיחה-
בעקבות מגפת הקורונה שהתפשטה בישראל, בתי ספר רבים עברו ללמידה סינכרונית, לפחות באופן חלקי. נשאלת השאלה האם שיטה זו כדאית ועדיפה על פני למידה פרונטלית. מחד, יש הטוענים שלמידה כזו הכרחית לנוכח המצב, לשם שמירה על בראיות התלמידים בפרט והאזרחים ככלל. מאידך, יש הטוענים שלמידה כזו יעילה הרבה פחות ומקשה מאד על התלמידים ביישום החומר הנלמד. לפי דעתי, שיטה זו היא כדאית/לא כדאית.
לאחר מכן תמשיכי בטיעונים המחזקים ומבססים את דעתך ורצוי גם הצגת דעת הנגד והפרכתה, ולבסוף כמובן סיכום.
כך בנוי מאמר טיעוני:
א. מציגים את הנושא *בקצרה*. גם בבגרות לא כזה אוהבים שמבלבלים להם בשכל.
ב. טענה ראשית (הדעה שלך)
ג. נימוקים בעד
ד. הסתייגות או טענת נגד ודחייתה בהתאם לדרישות
ה. סיכום
כך בקצרה:
בעקבות משבר הקורונה, לא רק המשק הכלכלי חווה תמורות משמעותיות, אלא גם מערכת החינוך. השיעורים שבעבר הועברו בכיתות, כעת מנוהלים באופן מתוקשב לחלוטין, דרך היישומון "זום".
(הצגת דעה): לדעתי, זאת שיטה חרטא ברטא...
(נימוק א'): ראשית, לא נעים לי שכל הכיתה תראה את הפרצוף המכוער שלי
(נימוק ב'): כמו־כן, קשה יותר להצביע ולבקש רשות מהמורה לענות על שאלות
(נימוק ג'): יש סיבה נוספת, והיא הקושי לחטט באף תוך־כדי השיעור
(הסתייגות / טענת נגד ודחייתה) מנגד, יש הטוענים כי לימוד מהבית מאפשר לתלמידים לשתות תה עם חלב במהלך השיעור, (אם זאת הסתייגות אז מפסיקים כאן) אולם יש סיכויים גבוהים שזה מונע מהם להתרכז בדברי המורה
(סיכום): לסיכום, בהתבסס על כל הנימוקים הנפלאים שנתתי, אני חושבת שאין לקיים שיעורים דרך הזום אלא לתת לתלמידים לשחק במחשב עד שייגמר משבר הקורונה.
א. מציגים את הנושא *בקצרה*. גם בבגרות לא כזה אוהבים שמבלבלים להם בשכל.
ב. טענה ראשית (הדעה שלך)
ג. נימוקים בעד
ד. הסתייגות או טענת נגד ודחייתה בהתאם לדרישות
ה. סיכום
כך בקצרה:
בעקבות משבר הקורונה, לא רק המשק הכלכלי חווה תמורות משמעותיות, אלא גם מערכת החינוך. השיעורים שבעבר הועברו בכיתות, כעת מנוהלים באופן מתוקשב לחלוטין, דרך היישומון "זום".
(הצגת דעה): לדעתי, זאת שיטה חרטא ברטא...
(נימוק א'): ראשית, לא נעים לי שכל הכיתה תראה את הפרצוף המכוער שלי
(נימוק ב'): כמו־כן, קשה יותר להצביע ולבקש רשות מהמורה לענות על שאלות
(נימוק ג'): יש סיבה נוספת, והיא הקושי לחטט באף תוך־כדי השיעור
(הסתייגות / טענת נגד ודחייתה) מנגד, יש הטוענים כי לימוד מהבית מאפשר לתלמידים לשתות תה עם חלב במהלך השיעור, (אם זאת הסתייגות אז מפסיקים כאן) אולם יש סיכויים גבוהים שזה מונע מהם להתרכז בדברי המורה
(סיכום): לסיכום, בהתבסס על כל הנימוקים הנפלאים שנתתי, אני חושבת שאין לקיים שיעורים דרך הזום אלא לתת לתלמידים לשחק במחשב עד שייגמר משבר הקורונה.
כאשר צריך לרשום פתיחה לפסקת טיעון, צריך לכתוב "רקע" - הסבר כללי על הנושא עליו מתבקשים להביע דעה. אפשרות נוספת היא לתאר סיטואציה מסוימת שבאמצעתה אפשר להעלות את שאלת פסקת הטיעון שניתנה.
באותו הנושא: