64 תשובות
לא בדיוק
הבן זוג שלי מפריע לי לשמור נגיעה. נמאס לי. הוא לא מפסיק לחבק אותי ללטף אותי לגעת בי. לפחות הוא לא מנסה לנשק אותי. הוא אמר לי היום ממש קשה לי שנהיית דתיה ככה
אנונימית
לא
לצערי
לצערי
כן, זה איסור מהתורה ומחכמים.
מי שלא שומר ולא רוצה לשמור - טועה.
אנונימית
אם איך שהוא מפריע לך ככה, תחשבי ברצינות אולי הוא מנצל אותך בשביל הגוף, הוא לא מכבד אותך בכלל.
מי שלא שומר ולא רוצה לשמור - טועה.
אנונימית
אם איך שהוא מפריע לך ככה, תחשבי ברצינות אולי הוא מנצל אותך בשביל הגוף, הוא לא מכבד אותך בכלל.
דתיה ולא
אבל אני גם ניתקתי קשר עם הרבה ידידים ככה שאין לי הרבה ידידים לא לשמור מהם
אבל אני גם ניתקתי קשר עם הרבה ידידים ככה שאין לי הרבה ידידים לא לשמור מהם
אפשר להגיד שאת שוברת נגיעה
חחחnחחח מי ייגע בי בכלל לול
סתם סתם נראלי אני שומרת כאילו אין לי גם מי לגעת בו ממילא xd וגם זה מה שההורים שלי אומרים לי אז אני ילדה טובה. חחח וסתם בכללי זה טוב לשמור נגיעה אז נראלי שכן? d:
אם חכמים אומרים שחייב לשמור נגיעה אז אני אשמור חחח
סתם סתם נראלי אני שומרת כאילו אין לי גם מי לגעת בו ממילא xd וגם זה מה שההורים שלי אומרים לי אז אני ילדה טובה. חחח וסתם בכללי זה טוב לשמור נגיעה אז נראלי שכן? d:
אם חכמים אומרים שחייב לשמור נגיעה אז אני אשמור חחח
אנונימית
כן אני שומרת (דתייה)
אני דתי ולא,במצב של היום די קשה לשמור נגיעה כי בכל רגע אפשר להיכשל בזה
אנונימי
לא שומר (דתי)
כן שומרת
דתי ומשתדל ברוך ה' עד עכשיו גם מצליח
משתדלת
אני דתיה ולא
לא שומר נגיעה
דתייה וכן
לא
לכן מי שאומר שהוא חרדי ושומר או מי שאומר שהוא חרדי ולא שומר
כל זה מכיע מעקרונות וחינוך
אני חרדי ולא שומר אין בזה בעיה וחז"ל לא אמרו לא לשמור נגיעה
זה סתם החמרות של הדור של ימינו
ובבקשה אל תגידו לי שזה כל כתוב בחז"ל כי לא זה לא כתוב שמה כי פעם נשים ואנשים עבדו בייחד(במקרה של אישה שעובדת) הם עבדו בייחד ונגעו אחד בשני אם היה צריך
כל זה מכיע מעקרונות וחינוך
אני חרדי ולא שומר אין בזה בעיה וחז"ל לא אמרו לא לשמור נגיעה
זה סתם החמרות של הדור של ימינו
ובבקשה אל תגידו לי שזה כל כתוב בחז"ל כי לא זה לא כתוב שמה כי פעם נשים ואנשים עבדו בייחד(במקרה של אישה שעובדת) הם עבדו בייחד ונגעו אחד בשני אם היה צריך
לא שומרת
לא
פעם לא שמרתי
היום אני בתהליך של לשמור
היום אני בתהליך של לשמור
דתייה לאומית
לא
על מה המינוסים? לא ממש הבנתי
לא
על מה המינוסים? לא ממש הבנתי
אני דתי משתדל לשמור נגיעה לפעמיפ פו כיפים שם כיפים אבל בקטנה
אנונימי
נכון לכרגע כן
כן
בנתיים אני מנסה לשמור אבל זה לא שיש לי ממי לשמור..
אנונימית
בטח ששומר. חובה לשמור, זאת הלכה פסוקה בשולחן ערוך (אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
מה זה בן זוג לא נותן? סימן שלא צריך בן זוג לפני החתונה - זאת בדיוק הסיבה.
מה זה חרדית ולא שומרת? אז איפה חרדה לדבר ה' (מפה באה המילה "חרדי") שצוה לשמור? המדרש אומאר שהקב"ה אסר ינלו לגעת באשה שבהיא לא שלנו: "הנזיר נודר שלא לשתות יין. אמר לו הקדוש ברוך הוא: "נדרת שלא לשתות יין כדי להרחיק עצמך מן העבירה - אל תאמר "הריני אוכל ענבים ואין לי עון". אמר לו הקדוש ברוך הוא: "הואיל ונדרת מן היין - הריני מלמדך שלא תחטא לפני". אמר למשה "למד לישראל הלכות נזירות", שנאמר (במדבר ו, ב-ד) "איש כי יפליא לנדור וגו' מיין ושכר יזיר מכל אשר יעשה מגפן היין". וכיון שיעשה כך, הרי הוא כמלאך (שם, ח) "כל ימי נזרו קדש הוא לה'", כמה דאת אמר (דניאל ד, י) "ואלו עיר וקדיש".
וכן האשה נקראת גפן, שנאמר (תהלים קכח, ג) "אשתך כגפן פוריה". אמר הקדוש ברוך הוא: "אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה הריני תופשה ואין לי עון", או ש"אני מגפפה ואין לי עון", "אני נושקה ואין לי עון"; אמר הקדוש ברוך הוא: "כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו, כז-כט) "היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה... כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה", לכך סמך הקדוש ברוך הוא פרשת נזיר לפרשת סוטה, שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (שם ז, כו) "כי רבים חללים הפילה", וכתיב (שם ה, ה) "רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו" (שמות רבה טז, ב).
מה זה בן זוג לא נותן? סימן שלא צריך בן זוג לפני החתונה - זאת בדיוק הסיבה.
מה זה חרדית ולא שומרת? אז איפה חרדה לדבר ה' (מפה באה המילה "חרדי") שצוה לשמור? המדרש אומאר שהקב"ה אסר ינלו לגעת באשה שבהיא לא שלנו: "הנזיר נודר שלא לשתות יין. אמר לו הקדוש ברוך הוא: "נדרת שלא לשתות יין כדי להרחיק עצמך מן העבירה - אל תאמר "הריני אוכל ענבים ואין לי עון". אמר לו הקדוש ברוך הוא: "הואיל ונדרת מן היין - הריני מלמדך שלא תחטא לפני". אמר למשה "למד לישראל הלכות נזירות", שנאמר (במדבר ו, ב-ד) "איש כי יפליא לנדור וגו' מיין ושכר יזיר מכל אשר יעשה מגפן היין". וכיון שיעשה כך, הרי הוא כמלאך (שם, ח) "כל ימי נזרו קדש הוא לה'", כמה דאת אמר (דניאל ד, י) "ואלו עיר וקדיש".
וכן האשה נקראת גפן, שנאמר (תהלים קכח, ג) "אשתך כגפן פוריה". אמר הקדוש ברוך הוא: "אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה הריני תופשה ואין לי עון", או ש"אני מגפפה ואין לי עון", "אני נושקה ואין לי עון"; אמר הקדוש ברוך הוא: "כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו, כז-כט) "היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה... כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה", לכך סמך הקדוש ברוך הוא פרשת נזיר לפרשת סוטה, שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (שם ז, כו) "כי רבים חללים הפילה", וכתיב (שם ה, ה) "רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו" (שמות רבה טז, ב).
אנונימי
דתיה ושומרת נגיעה.
העניין הוא לא שיש כאלה שלא שומרים אלא שכולם מחויבים לשמור.
זה איסור דאורייתא לפי הרמב''ם...
מניחה שיש לך שם קושי ולכן הדבר
שנזכה כולנו לעלות יותר:)
העניין הוא לא שיש כאלה שלא שומרים אלא שכולם מחויבים לשמור.
זה איסור דאורייתא לפי הרמב''ם...
מניחה שיש לך שם קושי ולכן הדבר
שנזכה כולנו לעלות יותר:)
gideon oks
"וְאֶל אִשָּׁה בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ לֹא תִקְרַב לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ" בימינו פנויה לא טובלת, והדין שלה כמו נידה.
האיסור כולל כל נגיעה של חיבה, ולרובם ככולם של הפוסקים גם לחיצת יד או נגיעה שלא לצורך. יש הרבה פוסקים שהחמירו כל נגיעה, בימינו זה מאוד נצרך עם כל הפריצות שיש בעולם.
בנוסף, איסור של חכמים בני זמננו הוא איסור לכל דבר...
"וְאֶל אִשָּׁה בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ לֹא תִקְרַב לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ" בימינו פנויה לא טובלת, והדין שלה כמו נידה.
האיסור כולל כל נגיעה של חיבה, ולרובם ככולם של הפוסקים גם לחיצת יד או נגיעה שלא לצורך. יש הרבה פוסקים שהחמירו כל נגיעה, בימינו זה מאוד נצרך עם כל הפריצות שיש בעולם.
בנוסף, איסור של חכמים בני זמננו הוא איסור לכל דבר...
^^ברור שחובה לשמור וכולנו מודעים לכך אבל זה לא ככ קל
כל אחד עושה השתדלות וזה לא תמיד קל. אני מקווה שאצליח לשמור נגיעה אבל טני עוד לא יודעת
איפה כתוב מילולית שאסור לגעת בחברה שלך? מה היא אשת איש? מה אתה נזיר? למה אסור?
דתייה ולא
לא אני דתיה
דתי ואני לא שומר
אמון כשף המים הנורא
כתבתי בתגובה הקודמת מקור, גם הביאו כאן את השולחן ערוך, ושלפי הרמב"ם זה איסור תורה.
שמירת נגיעה כולל הרבה מאוד סיבות, שבמיוחד בימינו מאוד חשוב לשמור עליהם:
1. הסיכוי שיפלו מזה למשהן חמור יותר גודל, בימינו זה קורה הרבה שגוררים ככה מישהו/י לעבירה לאט לאט...
2. איבוד התחושה. אדם שנוגע בבנות הרבה מאבד את היכולת להתרגש מזה, הוא חושב שזה מגע רגיל ולא מיוחד, מאבד את העדינות שלו. כשהוא עם אשתו, החזקת ידיים כבר לא תהיה משהו מרגש בשבילו...
3. זה גורם להוצאת זרע לבטלה.
4. אם זו לא תהיה אשתו, והם נגעו יותר ממגע מקרי, זה יגרום גם להשוואות בינה לבין אשתו, אפילו בלי שהוא מודע לזה לגמרי.
5. מגע מקרי גם גורם לצרות כמו דיני ייחוד וצניעות, זה הורס את הנפש ואת היחס לנשים.
6. גם אם זו חברה שלו, הוא גורם לחיבור נפשי לא בריא בכלל, קשר שלא בטוח היה נשמר בלי מגע, והרבה פחות ריכוז באישיות שלה.
*כמובן, שמירת נגיעה לא מגיע משנאה או זילזול בנשים, רק מכבוד ודאגה לעתיד, ואסור מזה לפגוע בנשים. עמידה על עקרונות זה לא פגיעה, כי היא זאת שמזלזלת בך.
כתבתי בתגובה הקודמת מקור, גם הביאו כאן את השולחן ערוך, ושלפי הרמב"ם זה איסור תורה.
שמירת נגיעה כולל הרבה מאוד סיבות, שבמיוחד בימינו מאוד חשוב לשמור עליהם:
1. הסיכוי שיפלו מזה למשהן חמור יותר גודל, בימינו זה קורה הרבה שגוררים ככה מישהו/י לעבירה לאט לאט...
2. איבוד התחושה. אדם שנוגע בבנות הרבה מאבד את היכולת להתרגש מזה, הוא חושב שזה מגע רגיל ולא מיוחד, מאבד את העדינות שלו. כשהוא עם אשתו, החזקת ידיים כבר לא תהיה משהו מרגש בשבילו...
3. זה גורם להוצאת זרע לבטלה.
4. אם זו לא תהיה אשתו, והם נגעו יותר ממגע מקרי, זה יגרום גם להשוואות בינה לבין אשתו, אפילו בלי שהוא מודע לזה לגמרי.
5. מגע מקרי גם גורם לצרות כמו דיני ייחוד וצניעות, זה הורס את הנפש ואת היחס לנשים.
6. גם אם זו חברה שלו, הוא גורם לחיבור נפשי לא בריא בכלל, קשר שלא בטוח היה נשמר בלי מגע, והרבה פחות ריכוז באישיות שלה.
*כמובן, שמירת נגיעה לא מגיע משנאה או זילזול בנשים, רק מכבוד ודאגה לעתיד, ואסור מזה לפגוע בנשים. עמידה על עקרונות זה לא פגיעה, כי היא זאת שמזלזלת בך.
^בן אדם פרטי. אני בטוחה שכל הדתיים יסכימו איתך, וגם אני מאמינה בזה אבל אתה זורק הלכות ואנחנו יודעים שזה חשוב ואני מקווה בעז"ה להצליח בזה אבל זה לא כזה קל...
זה שאנשים דתיים לא שומרים לא אומר שהם לא רוצים בזה או מאמינים בזה זה פשוט קשה להם
זה שאנשים דתיים לא שומרים לא אומר שהם לא רוצים בזה או מאמינים בזה זה פשוט קשה להם
האמת שאין לי ממי כי אני בבית ספר דתי,ונגיד אני כן מחבקת את דודים שלי.
כשיהיה לי בן זוג כנראה שכן נשמור או לפחות חלקי בת 15 אם זה משנה
כשיהיה לי בן זוג כנראה שכן נשמור או לפחות חלקי בת 15 אם זה משנה
אנונימית
אני שומר נגיעה
ביצת עין
בגלל זה כתבתי בתגובה הראשונה "מי שלא שומר ולא רוצה לשמור".
אני יודע שיש בזה ניסיונות מאוד קשים ולא הרבה מצליחים לעמוד בזה כל הזמן, אבלהעיקר שישאפו לשמור. לא שיאמרו שאין שום איסור ואין בזה בעיה...
בגלל זה כתבתי בתגובה הראשונה "מי שלא שומר ולא רוצה לשמור".
אני יודע שיש בזה ניסיונות מאוד קשים ולא הרבה מצליחים לעמוד בזה כל הזמן, אבלהעיקר שישאפו לשמור. לא שיאמרו שאין שום איסור ואין בזה בעיה...
אה אז סבבה, לא הבנתי אותך נכון.
שומרת בטח
דתיה ולא שומרת
הבעיה שלי לא עם אנשים שרוצים לשמור ולא מצליחים. יש לי בעיה עם אנשים שלא מאמינים באיסור כזה בכלל, או שלא נותנים לו חשיבות....
אנונימי
אין לי מושג אם אני שומר לא הייתה לי חברה
בכל אופן אני לא מסכים עם הטיעונים שהבאת 100%
בכל אופן אני לא מסכים עם הטיעונים שהבאת 100%
^רק אומרת שזה לא טיעונים זה עובדות
אבל אני לא אתערב שכל אחד יעשה כמה שהוא יכול ומה שטוב לו
אבל אני לא אתערב שכל אחד יעשה כמה שהוא יכול ומה שטוב לו
אני אשאל מישהו שמבין אם זה חובה לשמור
חובה לשמור
אבל לי אישית נורא קשה אז אני לא שומר
אבל לי אישית נורא קשה אז אני לא שומר
אמון כשף המים הנורא, אבל הביאו לך לפה מקורות שכן... מקווה שתשאל רב אמיתי...
אנונימי
הוא לא נביא כלום.. רק ציטוטים שלא קשורים לשמירת נגיעה
ואני לא מזלזל חלילה רק ציינתי שאשאל רב ואולי אעדכן
ואני לא מזלזל חלילה רק ציינתי שאשאל רב ואולי אעדכן
כן, ב''ה
טוב אני אסביר את זה ככה בכללי אסור לגעת באישה כשהיא בנידה או בטומאת נידה (נידה =מחזור) ובשביל שלא יהיה לה טומאת נידה היא צריכה לטבול במקווה שאלתי את חבר שלי לפני חודש פחות או יותר והוא נתן לי קישור והסביר לי שכיום נשים שלא התחתנו לא יכולות לטבול במקווה ובקישור היה הסבר למה אבל בקיצור פשוט אסרו על לטבול במקווה
אנונימי
דתי ולא.
אבל גם אין לי כל כך במי לגעת
אבל גם אין לי כל כך במי לגעת
ה, ציטוטים מאוד קשורים (מקווה שקראת את טוב מה שהביאו, כולל אני).
קח הלכה משולחן ערוך:
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
קח הלכה משולחן ערוך:
"המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
אנונימי
לא כולם שומרים אבל נשים צריכות להקפיד על זה יותר שתדעי
שואל השאלה:
יודעת
אבל ז ממש קשה לשמור
יודעת
אבל ז ממש קשה לשמור
אנונימית
דתיה ושומרת ברוך ה'
והידה עופר לוי- אין קשר, שמירת נגיעה כולם חייבים לשמור באותה הרמה
והידה עופר לוי- אין קשר, שמירת נגיעה כולם חייבים לשמור באותה הרמה
נשמה מה את מדברת נשים צריכות להקפיד יותר מגברים כמו שעל נשים אין הרבה חובות כמו להתפלל זה לא חובה עליהן אבל צריכות להקפיד בצניעות ושמירת נגיעה
הידה עופר לוי, חובה לנשים להתפלל (ברכות כ) - גם הם זקוקות לרחמי שמים. אבל הן לא חייבות את כל 3 תפילות....
אנונימי
יודע אבל לא חובה עליהם אלא רק תפילה 1 ביום והן פטורות מכל מצוות עשה שהזמן גרמא
הידה עופר לוי
זה גם נכון וגם טעות. נשים צריכות יותר לדאוג לטהרת המשפחה והבית, אז זה כולל את הלכות שמירת נגיעה.
מצד שני, עיקר הניסיון והאחריות בנושא מוטלת על בנים בגלל הטבע שלהם.
למסקנה, זה התפקיד של שני הצדדים ביחד, אי אפשר לומר שזה באחריות גדולה יותר של צד אחד כי רק ביחד אפשר באמת להקים בית טהור ויהודי.
זה גם נכון וגם טעות. נשים צריכות יותר לדאוג לטהרת המשפחה והבית, אז זה כולל את הלכות שמירת נגיעה.
מצד שני, עיקר הניסיון והאחריות בנושא מוטלת על בנים בגלל הטבע שלהם.
למסקנה, זה התפקיד של שני הצדדים ביחד, אי אפשר לומר שזה באחריות גדולה יותר של צד אחד כי רק ביחד אפשר באמת להקים בית טהור ויהודי.
אשריך צדיק
באותו הנושא: